- Bedankjes 6
Virus?
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Trojan
24 okt 2025 11:18
Bitdefender is van mening dat aldfaergraphic.js besmet is met een Trojan en zet dit bestand in quarantaine met de melding:
=12.0ptgeïnfecteerd met Trojan.GenericKD.77593580. De bedreiging is met succes geblokkeerd, uw apparaat is veilig.
Ik gebruik Aldfaer 12.
Is dit bekend?
Indien niet, dan zal ik het bestand melden bij Bitdefender ter beoordeing. Wellicht dat het een false-positive is.
=12.0ptgeïnfecteerd met Trojan.GenericKD.77593580. De bedreiging is met succes geblokkeerd, uw apparaat is veilig.
Ik gebruik Aldfaer 12.
Is dit bekend?
Indien niet, dan zal ik het bestand melden bij Bitdefender ter beoordeing. Wellicht dat het een false-positive is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tony Strypsteen
- Onno IJspeerd
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Javascript melding
24 okt 2025 13:43
Krijg recent ook een melding via Bitdefender.
Gebruik ook Versie 12.0.
Bij het tonen van bijvoorbeeld een Parenteel verschijnt er continu een melding op het scherm.
Voorheen is dit nooit gebeurd.
Gebruik ook Versie 12.0.
Bij het tonen van bijvoorbeeld een Parenteel verschijnt er continu een melding op het scherm.
Voorheen is dit nooit gebeurd.
- Han Kortekaas
-
Re: Trojan
24 okt 2025 15:49 - 24 okt 2025 15:50
tegenwoordige anti-virusprogramma's én browsers wijzigen zonder aankondiging hun protocol inzake het opsporen van malafide code.
Ik denk dat Bitdefender daar één van is en de conclusie die wordt getrokken dat e.e.a. "false-positive", correct is.
De twee meldingen zijn samengevoegd omdat het dezelfde strekking heeft.
Ik denk dat Bitdefender daar één van is en de conclusie die wordt getrokken dat e.e.a. "false-positive", correct is.
De twee meldingen zijn samengevoegd omdat het dezelfde strekking heeft.
Laatst bewerkt 24 okt 2025 15:50 door Han Kortekaas.
- Johan Jonker
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 okt 2025 17:11
Ik krijg deze melding ook. De mailwisseling kan ik niet helemaal volgen. Betekent het dat ik de bedreiging kan negeren?
- Han Kortekaas
-
- Tjitze Koster
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Javascript melding
26 okt 2025 19:17
Bij mij precies hetzelfde sinds gebruik van 12.0
Vraag is nu waar ligt de oplossing.
Vraag is nu waar ligt de oplossing.
- Paul Stevens
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 okt 2025 14:45
Hetzelfde probleem. Alleen kom ik niet uit het foutmeldingsscherm en Aldfaer loopt volledig vast.
Ik dien de computer opnieuw op te starten.
Hoe kan ik de foutmelding dan negeren??
Ik dien de computer opnieuw op te starten.
Hoe kan ik de foutmelding dan negeren??
- Tony Strypsteen
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 3
Re: Virus
29 okt 2025 13:17
Beste,
Een antivirus blokkeert een output:
c:\aldfaer\rapportuitvoer\1761669992\aldfaergraphic.js en zegt
is geïnfecteerd met Trojan.GenericKD77593580 en is in quarantaine geplaatst.
Bedankt. Mvg Tony
Een antivirus blokkeert een output:
c:\aldfaer\rapportuitvoer\1761669992\aldfaergraphic.js en zegt
is geïnfecteerd met Trojan.GenericKD77593580 en is in quarantaine geplaatst.
Bedankt. Mvg Tony
- Han Kortekaas
-
Re: Virus
29 okt 2025 13:57
Laat me raden; u heeft Bitdefender als antivirus. Er zijn meerdere meldingen.
Probeer eens of u met een rechtermuisklik op dat bestand aan kunt geven dat het vertrouwd is.
Probeer eens of u met een rechtermuisklik op dat bestand aan kunt geven dat het vertrouwd is.
- Tom Heylen
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Virus?
29 okt 2025 17:06 - 29 okt 2025 18:49
Beste,
Ik gebruik al heel wat jaren jullie Aldfaerprogranma, en doorgaans werkte het prima.
Deze week heb ik helaas Windows 10 moeten vernieuwen wegens problemen met het systeem. Het nieuwe systeem staat nu op de vroegere D-drive, en werkt prima. Het oude systeem is helemaal vewijderd.
Toen ik Aldfaer 12 op het nieuwe systeem herinstalleerde,, kreeg ik een melding van Microsoft Defender dat er een probleem met de software was. Ik kon echter wel kiezen om het programma terug te installeren.
Nu heb ik al een tijdje er mee gewerkt, en dat ging goed, tot ik vandaag een grafische kwartierstaat liet maken. Nu kwam mijn virusscanner Bitdefender met het volgende aanzetten:
Ik stop dan natuurlijk, en kijk in de logging van Bitdefender en daar staat : ...\Aldfaer\Rapportuitvoer\1761748136\aldfaergraphic.js is infected with Trojan.GenericKD.77593580 and was moved to quarantine.
Ik heb Aldfaer 12 opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Met vriendelijke groeten,
Tom
Ik gebruik al heel wat jaren jullie Aldfaerprogranma, en doorgaans werkte het prima.
Deze week heb ik helaas Windows 10 moeten vernieuwen wegens problemen met het systeem. Het nieuwe systeem staat nu op de vroegere D-drive, en werkt prima. Het oude systeem is helemaal vewijderd.
Toen ik Aldfaer 12 op het nieuwe systeem herinstalleerde,, kreeg ik een melding van Microsoft Defender dat er een probleem met de software was. Ik kon echter wel kiezen om het programma terug te installeren.
Nu heb ik al een tijdje er mee gewerkt, en dat ging goed, tot ik vandaag een grafische kwartierstaat liet maken. Nu kwam mijn virusscanner Bitdefender met het volgende aanzetten:
- Fout in het script op deze pagina. (zie aangehechte bestanden)
- Regel 1
- Fout: getAge is niet gedefinieerd
- Code: 0
- URL: .......Rapportuitvoer/1761748136/index.html
Ik stop dan natuurlijk, en kijk in de logging van Bitdefender en daar staat : ...\Aldfaer\Rapportuitvoer\1761748136\aldfaergraphic.js is infected with Trojan.GenericKD.77593580 and was moved to quarantine.
Ik heb Aldfaer 12 opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Met vriendelijke groeten,
Tom
Laatst bewerkt 29 okt 2025 18:49 door Han Kortekaas. Reden: verplaatst naar soortgelijke
- Han Kortekaas
-
29 okt 2025 18:49
Klik eens met de rechtermuis op dat bestandje en probeer het uit quarantaine te zetten.-
Tot nu toe is Bitdefender de enige overijverige virusscanner!!!
Tot nu toe is Bitdefender de enige overijverige virusscanner!!!
- Stefaan Bartholomeeusen
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Trojaans paard
31 okt 2025 16:52 - 31 okt 2025 16:53
Bij ophalen van Rapport>Parenteel krijg ik van virusscanner G-Data de melding van een trojaans paard. Aldfaer toont popup vnester met melding "getAge niet gedefinieerd".
Ik zie op dit forum dat nog gebruiker problemen
hebben met virusscanner.
Ik zie op dit forum dat nog gebruiker problemen
Bijlage niet gevonden
Laatst bewerkt 31 okt 2025 16:53 door Stefaan Bartholomeeusen.