Gebruik van map Materiaal voor Grafische bestanden

Lees meer

Re: Gebruik van map Materiaal voor Grafische bestanden

01 nov 2025 11:46
aanvulling 
in de bovenstaande test had ik de stamboom open in c:\users\derek\Documents\Aldfaer\Stambomen\..  en wilde ik als
basis directory van mijn grafische bestanden z:\home\derek\Documents\Aldfaer\Materiaal  gebruiken wat resulteerde in de errormelding

Ik heb ook de test gedaan door de stamboom te openen in z:\home\derek\Documents\Aldfaer\Stambomen 
ook in die situatie wanneer ik   z:\home\derek\Documents\Aldfaer\Materiaal gebruikte als basis directry in Stamboom>Eigenschappen kreeg ik bij het koppelen de error boodschap maar wanneer ik c:\users\derek\Documents\Aldfaer\Materiaal gebruikte ging alles ok 

Lees meer

01 nov 2025 12:22
Als eerste moet ik er aan denken dat u met het grootste gemak wisselt van driveletter en ik heb het idee dat uw machine die driveletter niet goed oppakt/herkent. Geeft u onder Windows die (externe??) opslag ook een eigen driveletter?

Lees meer

01 nov 2025 13:29
Derek,
Ik zie een verschil in materiaalpad bij jouw werkende en niet-werkende opstelling: Bij de werkende eindigt de padnaam met een backslash... Het lijkt miniem, maar ik ben geen Linux-man... maar zou het toch even proberen...
Carel

Lees meer

01 nov 2025 14:59
onder windows heeft die externe opslag zijn eigen drive letter correct, 
onder linux zijn er geen drive letters  dus wanneer ik in linux driveletters als C:\ of Z:\ gebruik is het omdat onder WINE die drive letters gedefinieerd worden en verwijzen naar een of andere SSD, HDD, USB of CD/DVD  

zowel onder windows als linux  is het zo dat wanneer ik naar C:\...\Stambomen\ of C:\..Materiaal\  verwijs dit een fysieke copie is die ik op dat moment  aan het bewerken ben, die vooraf naar de C:\ drive is gecopieerd van de externe opslag , terwijl Z:\ verwijst naar de backup copie op de opslag. aan het einde van de dag wordt die bewerkte copie naar de externe opslag gecopieerd  zodat ik de volgende dag ook mobiel kan werken .  

Gemaakt door Kunena