Kan bestand niet meer openen na update versie 12

Lees meer

Kan bestand niet meer openen na update versie 12

29 okt 2025 08:29
Ik kreeg de mogelijkheid mijn aldfaer te upgraden naar versie 12, ik heb dit gedaan. En als ik nu mijn stamboom wil openen krijg ik deze error.

"Kan het bestand X niet converteren naar versie 11 (Kan het bestand niet uitpakken)"

Hoe kan ik zorgen dat ik terug aan mijn stamboom kan? 

Bijlagen:

Lees meer

Re: Kan bestand niet meer openen na update versie 12

29 okt 2025 09:44
Er wordt verwezen naar een locatie H:\
Als dat (verwisselbaar??) medium niet in de PC zat op moment van de conversie dan krijg je dit bericht. (Weliswaar met een verkeerde tekst "naar 11"), 
Remedie is open Aldfaer en zoek met Bestand > Zoek Aldfaer bestanden het stamboombestand op , Open het bestand, waarna conversie volgt. 

Lees meer

29 okt 2025 14:13
Ik draai aldfaer helemaal vanop een stick, dus de installatie zelf stond op dezelfde stick als deze file.

Echter, als ik die file zoek, dan vind ik hem wel, maar als ik die wil openen, krijg ik wederom die error...

Bijlagen:

Lees meer

29 okt 2025 16:24
wat mij opvalt is dat de melding van de eerste keer de drive letter 'h' geeft, terwijl uw eerste bericht er een 'H' stond. Doet mij er aan denken dat u die USB geen vaste eigen letter heeft toegekend, waarmee die USB op iedere PC met die letter herkend wordt.

Voor nu zou ik proberen die stamboom eens te verplaatsen naar de standaard locatie c:\users\uw inlognaam\documents\aldfaer\stambomen en dan vanuit de USB weer met Zoek bestanden deze te openen.

Lees meer

29 okt 2025 17:14
Zelfde probleem hier, en Aldfaer staat bij mij op de C-schijf.
De normale map heet wel "Aldfaer" en er werd bij de update automatisch een nieuwe map "Aldfaer_data" aangemaakt, met daarin een submap "Stambomen". Voor het overige zijn die nieuwe mappen volledig leeg.

Lees meer

29 okt 2025 17:42
Beste Nick,
Ik had hetzelfde probleem, ook na meerdere pogingen, en heb de computer ook heropgestart, maar niets hielp.
Tot... ik heb nu via de Windows Verkenner een gewone kopie genomen van het aldf-bestand (met een nieuwe naam) en dat nieuwe bestand opende via Aldfaer (Bestand - Open...) wel direct. Misschien kan je dat ook eens proberen?
Vriendelijke groeten, Jan.

Gemaakt door Kunena