- Bedankjes 1
verloving
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
verloving
11 nov 2025 10:21
Zou het mogelijk zijn om bij [huwelijk] vóór de bestaande 3 tabs [ondertrouw], [kerkelijk huwelijk] en [beeindiging] een tab [verloving] te zetten? Ik kom dat bij diverse mensen tegen en kan het niet op een logische plaats kwijt.
Misschien is dit iets voor de wishlist.
Misschien is dit iets voor de wishlist.
- Han Kortekaas
-
Re: verloving
11 nov 2025 10:43
Als suggestie; maak een Overig Feit "Verloving" of neem het op in de Notitie van het tabblad relatie.
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
11 nov 2025 11:26
Ik neem het inderdaad tot nu toe op als notitie.
Als nieuw feit komt het raar te staan: "... verloving vanaf (datum)...". omdat er maar 1 datum ingevuld kan worden en er bij het opnemen van dat feit de mogelijkheid is om 2 data in te vullen.
Een verloving is een onderdeelk van het proces tot een hiuwelijk, een tab op die plaats lijkt me dan ook logisch.
Als nieuw feit komt het raar te staan: "... verloving vanaf (datum)...". omdat er maar 1 datum ingevuld kan worden en er bij het opnemen van dat feit de mogelijkheid is om 2 data in te vullen.
Een verloving is een onderdeelk van het proces tot een hiuwelijk, een tab op die plaats lijkt me dan ook logisch.
- Derek v. Giroulle
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
11 nov 2025 14:19
Hallo Thierry,
zou je de term "verloving" nader kunnen verklaren, ik weet wel wat het is natuurlijk,
maar wat beschouw jij als een "verloving" en welke documenten/geschreven bronnen horen daarbij
zou je de term "verloving" nader kunnen verklaren, ik weet wel wat het is natuurlijk,
maar wat beschouw jij als een "verloving" en welke documenten/geschreven bronnen horen daarbij
- Ruud de Ruiter
-
11 nov 2025 17:07 - 11 nov 2025 17:07
Thibaud
Datum Feifen. Als je voor begin en tot-datum dezelfde datum invoert wordt dit als "de dag" weergegeven en niet als een periode.
Om dit dan als een verloving te registreren doe je
Feiten > uitval pijl Adres > Overige > vul in Categorie > Verloving en de 2 gelijke Datums met eventueel een verwijzing naar de bron en/of indien nodig de Notitie en zet de vink bij Geselecteerde Partner
Probeer dit uit in een "test" genealigie bestand
Datum Feifen. Als je voor begin en tot-datum dezelfde datum invoert wordt dit als "de dag" weergegeven en niet als een periode.
Om dit dan als een verloving te registreren doe je
Feiten > uitval pijl Adres > Overige > vul in Categorie > Verloving en de 2 gelijke Datums met eventueel een verwijzing naar de bron en/of indien nodig de Notitie en zet de vink bij Geselecteerde Partner
Probeer dit uit in een "test" genealigie bestand
Laatst bewerkt 11 nov 2025 17:07 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Thibaud Taudin Chabot