Symlink naar OneDrive

Lees meer

Symlink naar OneDrive

18 nov 2025 17:18
Ik loop ook aan tegen het niet toestaan van Data in OneDrive. Ik heb dus alles in mappen en sub-mappen in D:/ gezet. Omdat er van onze Genealogiecommissie duizenden stambomen in OneDrive staan, heb ik symlinks aangebracht tussen deze mappen en de oorspronkelijke mappen in Onedrive. Zelfs dat wordt niet toegestaan.
Graag uw toelichting.

Bijlagen:

Lees meer

Re: Symlink naar OneDrive

19 nov 2025 14:22
Wat is de functie van uw symlinks ?

Heeft u al eens gekeken wat er gebeurt als een bestand geopend wordt ?
Dat wordt uitgepakt in een 40-tal werkbestanden die een voor OneDrive niet herkenbare suffix hebben. OneDrive probeert desondanks iets te doen en verstoort de inhoud van de/het werkbestand(en). Bij afsluiten van een stamboom wordt deze ingepakt inclusief de eventuele OneDrive wijzigingen waardoor het bestand niet meer bruikbaar is
De waarschuwing "geen OneDrive" was altijd al van toepassing maar is met deze versie voor het eerst ingebouwd. Info: Aldfaer bestond al vóór dat OneDrive bestond.

Als symlink simpel een start koppeling is wat verwijst naar een OneDrive is dat geen oplossing want er is in de werking niets veranderd. Dus wat doet die symlink en laat eens zien dat er "duizenden" stamboombestanden op uw OneDrive staan.

Lees meer

19 nov 2025 15:54
Symlink zorgt voor synchronisatie tussen de mappen met "duizenden" stambomen ( www.oudvorden.nl/genealogie/stambomen ) in D:\ en OneDrive. Aldfaer zet de mappen in D:/ , dat zou goed moeten gaan. Symlink werkt bidirectioneel, maar voor Alfaer in onze toepassing van D -> One Drive, dus Aldfaer zou er geen rekening mee moeten houden.

Lees meer

19 nov 2025 16:14
Wim,

Ik heb niet alle duizenden bekeken, maar wat ik heb gezien op de link waarnaar je verwijst zijn tekst- en grafische rapporten. Die mogen in OneDrive staan. Wat vanaf versie 12.0 niet meer mag is aldf-bestanden aanmaken in OneDrive. In je eerste bericht in dit draadje zie ik dat je een GEDCOM-import probeert te doen en kennelijk het nieuwe aldf-importbestand in een OneDrive wil opslaan. Dat mag dus niet meer, daarvoor moet je een andere map kiezen. Maar nogmaals, de rapportuitvoer die je daarvan maakt mag wel in OneDrive staan.

Paul

Gemaakt door Kunena