- Bedankjes 0
Achternaam aangever geboorte
- Peter Hendriksen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Achternaam aangever geboorte
30 nov 2025 14:26
Hallo,
Bij het ingeven van de aangever dient elke keer de achternaam van de vader opnieuw te worden opgegeven. Bij bijna alle aangiftes is de vader al gekoppeld en dus bekend. Het zou prettig zijn hier eenzelfde werkwijze te bieden zoals bij de geboortekoppeling vader & moeder.
MvG,
Peter
Bij het ingeven van de aangever dient elke keer de achternaam van de vader opnieuw te worden opgegeven. Bij bijna alle aangiftes is de vader al gekoppeld en dus bekend. Het zou prettig zijn hier eenzelfde werkwijze te bieden zoals bij de geboortekoppeling vader & moeder.
MvG,
Peter
- Han Kortekaas
-
Re: Achternaam aangever geboorte
30 nov 2025 16:05
Het is geen wet van Meden en Perzen dat de vader altijd de aangever is van een geboorte. Denk aan dat de vader afwezig is, er een vroedvrouw is, een (on)bekende als aangever aangewezen is. Dat zou dus een extra vraag opleveren.
Tip; zet de Personenlijst op Interne code; kopieer het ID van de vader en bij het invoeren van de aangever plak het ID. Hoef je in ieder geval niets in te tikken.
Tip; zet de Personenlijst op Interne code; kopieer het ID van de vader en bij het invoeren van de aangever plak het ID. Hoef je in ieder geval niets in te tikken.
- Peter Hendriksen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Achternaam aangever geboorte
01 dec 2025 13:13
Bedankt voor de tip, helaas geen werkbare oplossing.
Ik blijf voorstander van mijn eerdere suggestie: standaard de vader voorstellen en als deze niet de aangever is dan vul je een andere naam in. Dit kan zelfs zonder vraag.
Mvg,
Peter
Ik blijf voorstander van mijn eerdere suggestie: standaard de vader voorstellen en als deze niet de aangever is dan vul je een andere naam in. Dit kan zelfs zonder vraag.
Mvg,
Peter