- Bedankjes 1020
Kan niet opslaan
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Kan niet opslaan
27 jan 2026 12:46
Ik werk sinds jaren onder Windows 10 met een externe HD met vaste drive letter met daarop Prog Aldfaer en de bijbehorende stamboom bestanden etc
De enige veilige methode voor het "uitwerpen" van deze HD is met uitgeschakelde PC want een optie veilig uitwerpen wordt voor een externe HD niet aangeboden. Dat is alleen mogelijk voor sticks en floppies..
De enige veilige methode voor het "uitwerpen" van deze HD is met uitgeschakelde PC want een optie veilig uitwerpen wordt voor een externe HD niet aangeboden. Dat is alleen mogelijk voor sticks en floppies..
- Romijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 jan 2026 14:21
Ook hartelijk dank voor deze tip.
Daar gaan we zeker rekening mee houden
En ... mijn opgelopen "achterstand" is alweer "ingehaald"
Iedereen bedankt ... toch geweldig, zo'n forum met bereidwillige en ervaringsdeskundige support!
Met beleefde groeten,
Romijn
Daar gaan we zeker rekening mee houden
En ... mijn opgelopen "achterstand" is alweer "ingehaald"
Iedereen bedankt ... toch geweldig, zo'n forum met bereidwillige en ervaringsdeskundige support!
Met beleefde groeten,
Romijn
- Kees van Vooren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 4
27 jan 2026 15:58
Bij mij, Windows 11 pro, wordt veilig verwijderen ook voor mijn externe hd aangeboren. Voor NTFS geformatteerde schijven is dit altijd een vereiste!
- Ruud de Ruiter
-
27 jan 2026 18:55
Kees,
W11 kan ik (nog) niet testen. Ook voor externe HD met vaste drive letter ?
W11 kan ik (nog) niet testen. Ook voor externe HD met vaste drive letter ?
- Romijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Romijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 jan 2026 19:33
Zelf werk ik ook met Windows 11 Pro.
Onder het USB_Connectie-icoontje is/zijn de schijf/ven wel zichtbaar
maar zij laten zich meestal NIET veilig verwijderen ... ook niet als alle applicaties gesloten zijn.
Het kost me meestal behoorlijk wat tijd om ze "veilig" uit te zetten
(prullenbak leegmaken, andere schijven openen en weer sluiten, ...)
Onder het USB_Connectie-icoontje is/zijn de schijf/ven wel zichtbaar
maar zij laten zich meestal NIET veilig verwijderen ... ook niet als alle applicaties gesloten zijn.
Het kost me meestal behoorlijk wat tijd om ze "veilig" uit te zetten
(prullenbak leegmaken, andere schijven openen en weer sluiten, ...)
- Han Kortekaas
-
27 jan 2026 21:46
Ik vraag me af waarom die externe opslagmedia iedere keer losgekoppeld moet worden.
- Kees van Vooren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 4
27 jan 2026 21:51
Ruud, Ik gebruik geen vaste drive letter. Ik gebruik de HD voor backup en gebruik dan veilig verwijderen. Soms krijg ik wel eens een bericht dat de schijf nog gebruikt wordt. Verschillende foto- muziek- en videobeheerprogrammas inventariseren welke foto's, muziek- en videobestanden er op de schijf staan vermoed ik. Maar ik heb daar nooit onderzoek naar gedaan wat precies de schijf vasthield. Meestal kan ik binnen 5 minuten de schijf veilig verwijderen maar meestal direct al.
- Romijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 jan 2026 21:59
(Romijn)
Ik werk vooral voor de Heemkundige Kring (De Griffioen Dessel; www.heemkundedessel.be ).
Heel veel thuis (
), maar ook op onze werkvergaderingen en service in ons lokaal.
Vroeger hadden wij in ons lokaal de beschikking over (een deel van) de servers van de gemeente, maar kregen nooit toegang "van thuis uit".
Dat noodzaakte ons om met verwisselbare schijven op de verschillende locaties te werken.
Ondertussen begrijp ik wel dat we niet alleen zijn met deze problematiek en had nooit eerder effectief last gehad van een "beschadigd bestand".
Maar mijn "verloren inspanning van gisteren" is vandaag weeral opgehaald.
Ik ben vast en zeker een héél tevreden gebruiker van Aldfaer !!
Met beleefde groeten,
Robert (Romijn)
Ik werk vooral voor de Heemkundige Kring (De Griffioen Dessel; www.heemkundedessel.be ).
Heel veel thuis (
Vroeger hadden wij in ons lokaal de beschikking over (een deel van) de servers van de gemeente, maar kregen nooit toegang "van thuis uit".
Dat noodzaakte ons om met verwisselbare schijven op de verschillende locaties te werken.
Ondertussen begrijp ik wel dat we niet alleen zijn met deze problematiek en had nooit eerder effectief last gehad van een "beschadigd bestand".
Maar mijn "verloren inspanning van gisteren" is vandaag weeral opgehaald.
Ik ben vast en zeker een héél tevreden gebruiker van Aldfaer !!
Met beleefde groeten,
Robert (Romijn)
- Ruud de Ruiter
-
27 jan 2026 22:40 - 27 jan 2026 22:42
Han, Kees
Ik ontkoppel mijn HD met vaste drive letter alleen als ik deze op een andere PC wil gebruiken, dus alleen dan verwijder ik de HD na de PC uitgezet te hebben. Het Prog Aldfaer staat ook op die HD
E.e.a. werkt nu al vele jaren zonder enig probleem. Aldfaer wordt gestart via een icoon op het bureau
Ik ontkoppel mijn HD met vaste drive letter alleen als ik deze op een andere PC wil gebruiken, dus alleen dan verwijder ik de HD na de PC uitgezet te hebben. Het Prog Aldfaer staat ook op die HD
E.e.a. werkt nu al vele jaren zonder enig probleem. Aldfaer wordt gestart via een icoon op het bureau
Laatst bewerkt 27 jan 2026 22:42 door Ruud de Ruiter.