een zoektocht in Aldfaer

Lees meer

een zoektocht in Aldfaer

21 dec 2025 16:31
Ik heb een vraag aan alle Aldfaer-actieven:
Binnen een parenteel van een voorouder (geboren in 1715) , dus in deze lijst van afstammelingen  wil ik een selectie maken met de volgende criteria:
(1) Mannen
(2) geboren vanaf 1785 
(3) geboren voor 1900
zou dat kunnen?

Lees meer

Re: een zoektocht in Aldfaer

21 dec 2025 16:58
Hallo Patrick,

Lijkt me mogelijk,

Lees ook eens :
aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/9183-zoek...n-van-1200-1650.html

Lees meer

21 dec 2025 17:55
Patrick,
dat kunt u bereiken door een paar groepen te maken
1. groep van het parenteel met iedereen die daar deel van uitmaakt
2. groep van alle mannen in het hele bestand met voorwaarden zoals u aangeeft
3. verschil bepalen tussen die twee groepen door te vragen naar alle personen die in groep 1 en 2 voorkomen.

Lees meer

22 dec 2025 08:07
Hoi
Bedankt en het is gedeeltelijk gelukt. 
Ik blijk echter niet de aangetrouwde familieleden te zien in de selectie: diegenen die geen volgnummer hebben komen niet voor in de selecties, kan dat?
Patrick

Lees meer

22 dec 2025 09:36
De eerste groep van allen in het parenteel kunt u makkelijk vergelijken met een uitdraai van het parenteel. De telling van de groep t.o.v. de Indextelling bij het parenteel.

De samenstelling van de tweede groep zou alle mannen moeten opleveren geboren tussen 1785 en 1900

Bij het groepsvergelijk wordt gekeken naar personen die zowel voorkomen in groep 1 én 2; daar kunnen alleen maar mannen in voorkomen als ze ook deel uitmaken van het parenteel. Het groepsvergelijk maakt u door beide groepen te selecteren en dan boven in het derde icoontje van rechts (personen in elk van de geselecteerde groepen) te klikken.

Dus ik snap de opmerking van 'geen volgnummer' niet.

Gemaakt door Kunena