Personenlijst werkt niet

Lees meer

Personenlijst werkt niet

23 dec 2025 15:35
Hallo,
Ik werk al jaren naar volle tevredenheid met Aldfaer en heb nu een nieuwe laptop gekocht.
Daarop heb ik Aldfaer versie 12.0 geïnstalleerd op mijn C-schijf (Zie bijlage 1 Schermafbeelding C- schijf).
Vervolgens heb ik mijn Aldfaer bestanden gekopieerd naar mijn E-schijf in de map Genealogie - Stamboom bestanden (Zie bijlage 2 Schermafbeelding E- schijf).
En via de knop bovenaan "Stamboom" - "Eigenschappen" heb ik in het vak "Mappen" een verwijzing gemaakt naar de E-schijf - Genealogie - Stamboom bestanden.
En nu kan ik mijn 5 stambomen zien en daartussen switchen.
Als ik nieuwe gegevens verwerk, worden deze ook opgeslagen.
Alleen: als ik op het icoontje "personenlijst" klik, dan gebeurd er niets.
Idem ook niet op het icoontje "kalender".
Ik krijg geen enkele lijst te zien; ook geen lege lijst. 
Nu heb ik eens een (gerelateerd) antwoord van Ruud de Ruiter gelezen waarin hij schreef: "Verwijder in C:\Aldfaer het bestand Aldfaer.cfg".
Voordat ik dit doe is mijn vraag: als ik dit bestand verwijder werkt mijn personenlijst dan weer?
En zo ik dit bestand verwijder is dat dan het bestand "Aldfaer (met een radertje in het icoon)" met als type Configuratie-instellingen? 
Of heb ik een andere fout gemaakt bij de verwijzing naar de Aldfaer bestanden of anderzijds?
Met vriendelijke groet,
Ad Lans

Lees meer

Re: Personenlijst werkt niet

23 dec 2025 15:51
Laat me raden..er is niet overnieuw Aldfaer gedownload en geïnstalleerd, maar de volledige map C:\Aldfaer van de vorige laptop is gekopieerd .

Sluit Aldfaer waarna U twee bestandjes zou kunnen renamen C:\Aldfaer\aldfaer.ini en C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram en dan Aldfaer weer heropenen.

Dus NIET aldfaer.cfg

Lees meer

23 dec 2025 16:58
Beste Han,
dank voor je snelle antwoord.
Maar je hebt het niet goed geraden  .
Ik heb wel degelijk Aldfaer versie 12.0 gedownload van de Aldfaer site en geïnstalleerd.
Dus ik heb niets gekopieerd!