- Bedankjes 0
Aantal personen?
- Kris
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aantal personen?
28 dec 2025 20:02 - 28 dec 2025 20:07
Goede avond
Is het aantal personen dat in één aldfaerbestand kan opgenomen worden beperkt?
Of heeft een groot bestand invloed op de werking van aldfaer?
Kan ik twee aldfaerbestanden samenvoegen? Zo ja, moet ik dan de dubbel ingevoerde personen manueel verwijderen/aanpassen?
Ik heb onlangs mijn stamboom opgedeeld omdat ik de indruk had dat sommige functies niet meer goed werkten... Nu heb ik spijt dat die twee stamboomdelen niet meer samen staan.
Bedankt voor het antwoord.
mvg
Kris
Is het aantal personen dat in één aldfaerbestand kan opgenomen worden beperkt?
Of heeft een groot bestand invloed op de werking van aldfaer?
Kan ik twee aldfaerbestanden samenvoegen? Zo ja, moet ik dan de dubbel ingevoerde personen manueel verwijderen/aanpassen?
Ik heb onlangs mijn stamboom opgedeeld omdat ik de indruk had dat sommige functies niet meer goed werkten... Nu heb ik spijt dat die twee stamboomdelen niet meer samen staan.
Bedankt voor het antwoord.
mvg
Kris
Laatst bewerkt 28 dec 2025 20:07 door Kris. Reden: mijn vraag was onvolledig
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Aantal personen?
28 dec 2025 23:13 - 28 dec 2025 23:19
Het is inderdaad best met één stamboom te gebruiken en werken met groepen. Open het gropenvenster en druk op F1 voor de documentatie.
Er is geen beperking op het aantal personen.
Een groot bestand heeft geen invloed op de werking van Aldfaer, met de uirzondering bij het genereren van bepaalde rapporten. Tijdens het generen krijgt u meestal een waarschuwingsvenster.
Het samenvoegen doe u best met het exporteren van een gedcom van het ene bestand en importeren in het ander. Mogelijk zullen er dubbelen ontstaan.
Lees volgende artikels:
Importeren van een gedcombestand Ontdubbelen Samenvoegen van personen
Er is geen beperking op het aantal personen.
Een groot bestand heeft geen invloed op de werking van Aldfaer, met de uirzondering bij het genereren van bepaalde rapporten. Tijdens het generen krijgt u meestal een waarschuwingsvenster.
Het samenvoegen doe u best met het exporteren van een gedcom van het ene bestand en importeren in het ander. Mogelijk zullen er dubbelen ontstaan.
Lees volgende artikels:
Importeren van een gedcombestand Ontdubbelen Samenvoegen van personen
Laatst bewerkt 28 dec 2025 23:19 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kris
- Han Kortekaas
-
Re: Aantal personen?
28 dec 2025 23:20 - 28 dec 2025 23:27
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat u heeft opgedeeld maar als daar nog een veiligheidskopie van is dan zou u kunnen proberen die weer als basis aan te houden, Van de andere twee kunt u met groepsvorming nieuwe records een groep van maken, daar een export van te doen en importeren in de nieuwe basis stamboom.
Vervolgens de mutaties van de twee stambomen bekijken en vergelijken met de nieuwe basis.
Succes!!
Vervolgens de mutaties van de twee stambomen bekijken en vergelijken met de nieuwe basis.
Succes!!
Laatst bewerkt 28 dec 2025 23:27 door Han Kortekaas. Reden: JayCee had al een antwoord op hetzelfde tijdstip; dit is nu aanvullend
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kris