- Bedankjes 0
Bestand opent niet na normaal afsluiten
- Tonni de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Bestand opent niet na normaal afsluiten
30 dec 2025 21:32
Gister afgesloten met Afsluiten en automatische reservekopie. Nu wil het aldf bestand niet openen met:
De stamboom kan niet worden geopend. Dit kan één van de volgende oorzaken hebben:
1. Het stamboombestand is beschadigd, of
2. Er is te weinig vrije ruimte op de schijf beschikbaar, of
3. Er mag niet naar de schijf geschreven worden.
4. De padnaam van één of meer uitgepakte bestanden is te lang.
Het zal 1 of 4 zijn want diskruimte is er genoeg op de schrijfdisk C:
Is er iets aan te doen? Ben ik toch weer twee weken werk kwijt?
De stamboom kan niet worden geopend. Dit kan één van de volgende oorzaken hebben:
1. Het stamboombestand is beschadigd, of
2. Er is te weinig vrije ruimte op de schijf beschikbaar, of
3. Er mag niet naar de schijf geschreven worden.
4. De padnaam van één of meer uitgepakte bestanden is te lang.
Het zal 1 of 4 zijn want diskruimte is er genoeg op de schrijfdisk C:
Is er iets aan te doen? Ben ik toch weer twee weken werk kwijt?
- Han Kortekaas
-
Re: Bestand opent niet na normaal afsluiten
30 dec 2025 21:51 - 30 dec 2025 21:59
Tonni,
wat een te lange naam betreft zie dit artikel . Mocht het dat niet zijn dan kunt u het bestand naar mijn adres sturen ter controle dan wel reparatie.
Als dat niet lukt dan zult u moeten teruggaan naar een vorige Veiligheidskopie en dan kunt u geen twee weken werk kwijt zijn want een automatische VK wordt gemaakt nadat er mutaties zijn geweest.
wat een te lange naam betreft zie dit artikel . Mocht het dat niet zijn dan kunt u het bestand naar mijn adres sturen ter controle dan wel reparatie.
Als dat niet lukt dan zult u moeten teruggaan naar een vorige Veiligheidskopie en dan kunt u geen twee weken werk kwijt zijn want een automatische VK wordt gemaakt nadat er mutaties zijn geweest.
Laatst bewerkt 30 dec 2025 21:59 door Han Kortekaas.
- Tonni de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Bestand opent niet na normaal afsluiten
30 dec 2025 22:14
Hallo Han,
Je laatste opmerking zette me aan het denken. Bij zoeken bestanden stond alleen: standaardlokatie, aan gevinkt. Hele schijf aangevinkt en voila, een hele reeks reservekopieen waarmee ik weer een werkend databestand heb. Dank voor de snelle reaktie!
Je laatste opmerking zette me aan het denken. Bij zoeken bestanden stond alleen: standaardlokatie, aan gevinkt. Hele schijf aangevinkt en voila, een hele reeks reservekopieen waarmee ik weer een werkend databestand heb. Dank voor de snelle reaktie!