- Bedankjes 1
kwartieren bij een wettige ouder
- Fokke
- Auteur
Lees minder
Lees meer
kwartieren bij een wettige ouder
04 jan 2026 12:43
Stamboomvorsers!
In mijn bestand zit een huwelijk van twee vrouwen. Zij hebben een kind. Een van de dames is de biologische moeder, de ander wettige moeder/ouder. Ik zou nu graag zien dat bij de uitvoer van een kwartierstaat ook de (voor)ouders van de wettige moeder worden getoond. Kan dat? Moet ik andere keuzes maken? (Zonder het geslacht van de wettige moeder te veranderen.)
Met vriendelijke groet,
Fokke
In mijn bestand zit een huwelijk van twee vrouwen. Zij hebben een kind. Een van de dames is de biologische moeder, de ander wettige moeder/ouder. Ik zou nu graag zien dat bij de uitvoer van een kwartierstaat ook de (voor)ouders van de wettige moeder worden getoond. Kan dat? Moet ik andere keuzes maken? (Zonder het geslacht van de wettige moeder te veranderen.)
Met vriendelijke groet,
Fokke
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: kwartieren bij een wettige ouder
04 jan 2026 14:16
Ziehier het antwoord
uit een vorig bericht op een gelijkaardige vraag.
- Fokke
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
04 jan 2026 15:11
Dank je, ik begrijp dat het niet goed mogelijk is. Jammer, want in dit speciale geval is de broer van de wettige moeder de donor, dat levert dus dezelfde kwartieren. Ik kan natuurlijk de donor als vader invoeren, maar daarmee doe ik (naar mijn gevoel) weer geen recht aan de juridische en emotionele situatie, namelijk dat het kind twee moeders heeft, en dat de donor juridisch niet betrokken is bij het kind, behalve dan als oom.
Fokke
Fokke
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
04 jan 2026 17:05
Biologisch en genealogisch gezien is de donor de vader. Belangrijk is ook wat er in de geboorteakte vermeld staat.
- Ruud de Ruiter
-
04 jan 2026 21:45
Ik begrijp niet dat het blijkbaar toegestaan is dat de biologise vader een broer is van de biologise moeder.