- Bedankjes 0
Invoeren gegevens werkt niet lekker
- Wim Meijberg
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: Invoeren gegevens werkt niet lekker
26 jan 2026 11:09
Het bestand teruggekregen van Han.
Ik heb nog het steeds hetzelfde probleempje als ik gegeven invoer.
Ik heb nog het steeds hetzelfde probleempje als ik gegeven invoer.
- Han Kortekaas
-
26 jan 2026 11:22
Wim,
heb je wel het bestand meijberg_jhk geopend en niet toevallig jouw oude bestand?
Zo ja, wat probeer je in te voeren en dan doe ik het na,
heb je wel het bestand meijberg_jhk geopend en niet toevallig jouw oude bestand?
Zo ja, wat probeer je in te voeren en dan doe ik het na,
- Wim Meijberg
-
Auteur
26 jan 2026 15:12
Han,
Gisteren en vandaag heb ik gewoon wat gegevens aangevuld in het bestand wat jij aangepast hebt. Bijvoorbeeld een overlijdensdatum en een plaatsnaam. Ook datums bij een aantal feiten.
Het gaat dan een aantal keer zonder problemen en dan moet ik ineens weer dubbelklikken bij de plaatsnaam, of de bronvermelding, zodat deze ingevoerd kan worden.
Bij de feiten voerde ik de datum in, deze was zichtbaar, ging dan naar het veld beroep of adres en dan was deze datum weer verdwenen. Zelfs na dubbelklikken in het veld werkte het niet. Ik moest eerst Aldfaer afsluiten en opnieuw opstarten. Toen ging het wel.
Gisteren en vandaag heb ik gewoon wat gegevens aangevuld in het bestand wat jij aangepast hebt. Bijvoorbeeld een overlijdensdatum en een plaatsnaam. Ook datums bij een aantal feiten.
Het gaat dan een aantal keer zonder problemen en dan moet ik ineens weer dubbelklikken bij de plaatsnaam, of de bronvermelding, zodat deze ingevoerd kan worden.
Bij de feiten voerde ik de datum in, deze was zichtbaar, ging dan naar het veld beroep of adres en dan was deze datum weer verdwenen. Zelfs na dubbelklikken in het veld werkte het niet. Ik moest eerst Aldfaer afsluiten en opnieuw opstarten. Toen ging het wel.
- Han Kortekaas
-
26 jan 2026 15:18
Wim,
ik heb diverse invoeren in bestaande velden gedaan en ervaar echt geen enkele vertraging. Dubbelklikken nergens voor nodig.
Heb je dat al lang?
ik heb diverse invoeren in bestaande velden gedaan en ervaar echt geen enkele vertraging. Dubbelklikken nergens voor nodig.
Heb je dat al lang?
- Wim Meijberg
-
Auteur
26 jan 2026 16:28 - 26 jan 2026 16:28
Al verscheidene maanden vanaf ongeveer oktober 2025, de ene keer kan ik een hele poos werken zonder problemen en ineens merk ik het weer. Een andere keer gebeurd het al na het invoeren van enkele gegevens.
Laatst bewerkt 26 jan 2026 16:28 door Wim Meijberg.
- Ruud de Ruiter
-
26 jan 2026 19:33
Draadloze muis ? Misschien battery vervangen
Hoe en waar is Aldfaer geïnstalleerd
Hoe en waar is Aldfaer geïnstalleerd
- Wim Meijberg
-
Auteur
26 jan 2026 21:22
Geen draadloze muis.
Ik heb Windows 11. Geïnstalleerd onder C:\Aldfaer, alle bestanden, behalve het aldf bestand, staan onder Mijn documenten in een map en worden gekopieerd naar One Drive. Het aldf bestand staat in een map onder C:
Ik heb Windows 11. Geïnstalleerd onder C:\Aldfaer, alle bestanden, behalve het aldf bestand, staan onder Mijn documenten in een map en worden gekopieerd naar One Drive. Het aldf bestand staat in een map onder C:
- Ruud de Ruiter
-
30 jan 2026 09:08 - 30 jan 2026 09:13
Wim
RE: Het aldf bestand staat in een map onder C:
Wat is het pad naar het(de) *.aldf bestand(en)
Alleen de mappen "Materiaal" en "V-Kopie" mogen in One Drive staan, als in Eigenschappen en Instellingen daarnaar verwezen wordt.
Kopiëren is dan niet meer nodig
RE: Het aldf bestand staat in een map onder C:
Wat is het pad naar het(de) *.aldf bestand(en)
Alleen de mappen "Materiaal" en "V-Kopie" mogen in One Drive staan, als in Eigenschappen en Instellingen daarnaar verwezen wordt.
Kopiëren is dan niet meer nodig
Laatst bewerkt 30 jan 2026 09:13 door Ruud de Ruiter. Reden: kopie