- Bedankjes 0
Perso(o)n(en) zoeken AND kind (of ouder of partner) heeft bepaalde (voor)naam
- Bert Geenen
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Perso(o)n(en) zoeken AND kind (of ouder of partner) heeft bepaalde (voor)naam
11 feb 2026 13:48
Ik maak veelvuldig gebruik van groepen om snel personen op te zoeken. Ik heb verschillende 'standaardgroepjes' voor vaak gebruikte combinaties van criteria (b.v. familienaam, geboorteplaats en geboortejaar tussen X en Y), zodat ik die gemakkelijk kan oproepen en enkel de juiste zoektekst moet invullen in de criteria die reeds deel uitmaken van de groep.
Wat ik nog niet voor elkaar krijg is zoeken op personen (op basis van familienaam) waarbij de voor- of achternaam van partner (of kind of gezinslid) een bepaalde tekst bevat.
B.v. familienaam = "Peeters" en familienaam van de partner = "Janssens"
of
familienaam = "Peeters" en voornaam van één van de kinderen is "Jan"
Ook het werken met meerdere groepen en die dan combineren (doorsnede, unie, XOR...) brengt me niet verder.
Is hier een techniek voor, of jaag ik iets na dat gewoonweg (nog?!) niet kan?
Wat ik nog niet voor elkaar krijg is zoeken op personen (op basis van familienaam) waarbij de voor- of achternaam van partner (of kind of gezinslid) een bepaalde tekst bevat.
B.v. familienaam = "Peeters" en familienaam van de partner = "Janssens"
of
familienaam = "Peeters" en voornaam van één van de kinderen is "Jan"
Ook het werken met meerdere groepen en die dan combineren (doorsnede, unie, XOR...) brengt me niet verder.
Is hier een techniek voor, of jaag ik iets na dat gewoonweg (nog?!) niet kan?
- Han Kortekaas
-
Re: Perso(o)n(en) zoeken AND kind (of ouder of partner) heeft bepaalde (voor)naam
11 feb 2026 16:45
dat kun je niet met Groepen bereiken.
Wel door het maken van eigen sjabloontjes die op allelei niveau gemaakt kunnen worden, combinatieslagen maken én een lijstje produceren van het resultaat met een link die de bewuste persoon in het hoofdvenster zet.
Wel door het maken van eigen sjabloontjes die op allelei niveau gemaakt kunnen worden, combinatieslagen maken én een lijstje produceren van het resultaat met een link die de bewuste persoon in het hoofdvenster zet.