Opslaan wijziging

Lees meer

Opslaan wijziging

05 mrt 2026 10:01
IBeste helpdesk

Ik kan een bestand niet opslaan op mijn schijf na verandering. Ik krijg de volgende melding

Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan attribuut van _tmp bestand niet aanpassen E:\HENK\Henk3\PRIVE\ALDFAER Nieuw\ALDFAER FOTO's\stamboom Cruijssen 15 maart 2026.aldf_tmp

Lees meer

Re: Opslaan wijziging

05 mrt 2026 11:00
Afsluiten zonder de toevoeging _tmp
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk Cruijssen

Lees meer

05 mrt 2026 11:32
Henk,

Probeer via Bestand -> Opslaan als... het bestand onder een andere naam op te slaan.

Paul

Lees meer

06 mrt 2026 11:53 - 06 mrt 2026 11:55
OK gedaan. Veel dank. Het bestand heb ik op de C-schijf en ook op een aparte E schijf opgeslagen. Ik probeer altijd op 2 plekken de laatste versie te hebben. De foto's en scans bewaar ik op de E-foto's schijf en die worden dan gekoppeld. Dat gaat (meestal) goed.

Ik geef het bestand dan ook de naam met de opslag datum mee. Daardoor weet ik wat de laatste versie is. 

Veel dank
Ir. Henk Cruijssen
Laatst bewerkt 06 mrt 2026 11:55 door Henk Cruijssen.

Lees meer

06 mrt 2026 12:18
Heeft u wel eens gebruik gemaakt van de Veiligheidskopie? Zie dit artikel  

Uw methode van bestandsbeheer is moeizaam en foutgevoelig. Zodra u op uw C:\ locatie de stamboom mutaties verwerkt heeft slaat u blijkbaar dat bestand op met een stamboomnaam + datum via  'Opslaan als' op de C:\ schijf en vervolgens met "Opslaan als' op de E:\ schijf. Dan moet u als u Aldfaer weer opent verdraaide goed opletten dat u doorgaat met het bestand op de C:\ schijf. 

Gemaakt door Kunena