- Bedankjes 0
leeftijd als selectiecriterium bij aanmaak groep
- Stefan Coenen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
leeftijd als selectiecriterium bij aanmaak groep
07 apr 2026 16:11
Hallo,
Ik zie nergens een mogelijkheid om de 'leeftijd bij overlijden' die verschijnt in het hoofdscherm naast 'code', te selecteren als selectiecriterium bij het aanmaken van een groep. Ik wil bijvoorbeeld een groep aanmaken met alle overleden kinderen onder de leeftijd van 12 jaar.
Iemand een tip ?
Stefan
Ik zie nergens een mogelijkheid om de 'leeftijd bij overlijden' die verschijnt in het hoofdscherm naast 'code', te selecteren als selectiecriterium bij het aanmaken van een groep. Ik wil bijvoorbeeld een groep aanmaken met alle overleden kinderen onder de leeftijd van 12 jaar.
Iemand een tip ?
Stefan
- Han Kortekaas
-
Re: leeftijd als selectiecriterium bij aanmaak groep
07 apr 2026 18:24
Dat bestaat niet, maar je kunt natuurlijk wel bij de selectie op datum geboorte en datum overlijden selecteren om zodoende 12 jaar of minder te selecteren.
- Stefan Coenen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 apr 2026 19:40 - 07 apr 2026 19:42
Han,
Met geboorte- en overlijdensdatum lukt dit niet, hier had ik ook al mee geëxperimenteerd.
Met geboorte- en overlijdensdatum lukt dit niet, hier had ik ook al mee geëxperimenteerd.
Laatst bewerkt 07 apr 2026 19:42 door Stefan Coenen.
- Stefan Coenen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 apr 2026 19:44
Leeftijd is een berekeningsveld, in principe moet het toch mogelijk zijn om dit ook te gebruiken als criterium bij het aanmaken van een groep.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
07 apr 2026 19:56 - 07 apr 2026 19:58
Via een omweg: bonus > Overzichten >Leeftijden vervolgens een na een selecteren en toeveoegen aan een groep.
Laatst bewerkt 07 apr 2026 19:58 door JayCee.
- Stefan Coenen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 apr 2026 20:30
Bedankt Jaycee voor de nuttige tip. Via dit rapport kan ik inderdaad een lijst aanmaken van enkel overleden personen en sorteren volgens leeftijd. Jammer genoeg is het één voor één toevoegen aan een groep vanuit deze lijst onbegonnen werk omwille van de hoeveelheid. Een rechtstreeks aangemaakte groep had mooi geweest aangezien je op deze manier alle gegevens van een persoon kan meenemen, de gegevens op de aangemaakte lijst zijn immers zeer beperkt.