Kan 12.1 niet installeren

Lees meer

Kan 12.1 niet installeren

07 apr 2026 17:29
Ik probeer versie 12.1 te installeren, maar krijg foutmelding Zie bijgesloten afbeelding.
Ik heb eerst over 12.0 geïnstalleerd waarna de foutmelding verscheen. Foutmelding genegeerd en installatie afgemaakt. Kon vervolgens mijn stamboom niet meer openen. Aldfaer 12.1 gedeïnstalleerd en gecontroleerd of er nog delen actief waren. Was niet het geval. 
120 weer geïnstalleerd en die werkt gewoon en kan alle functies weer gebruiken. Wat gaat er mis of wat doe ik niet goed?

Bijlagen:

Lees meer

Re: Kan 12.1 niet installeren

07 apr 2026 18:20
U heeft te maken met een melding van uw antivirus.
Meld het aldfaer12100.exe in uw download als vertrouwd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henri

Lees meer

07 apr 2026 18:29
Henri,
Indien er een update beschikbaar is zal deze automatisch worden aangeboden.
Op voorwaarde dat je bij Menu->Instellingen...
Onder Algemeen Updates Aldfaer en invoegtoepassingen
een vink plaatst voor Controleren op updates bij opstarten

Als je dit zo hebt ingesteld dan zal indien Aldfaer opnieuw wordt gestart automatisch de melding geven dat er een update is.
en kan deze met toestemming geïnstalleerd worden.

Lees meer

09 apr 2026 14:44
Dank voor de tip. Maar Defender vindt geen geïnfecteerde bestanden. Naar mijn idee is de excutable dan ook vertrouwd, toch?!

Lees meer

09 apr 2026 14:54
Op die manier had ik in eerste instantie ook proberen te installeren, maar kreeg helaas de foutmelding zoals weergeven in de bijlage die ik meegestuurd had:

"Aldfaer is niet compleet geïnstalleerd vanwege:

Kan het volgende bestand niet creëren:
D\Documenten\Aldfaer|Invoegtoepassingen\Alle invoegtoepassingen B_team\Alle invoegtoepassingen B_team.$$A
start de installatie opnieuw."

Opnieuw proberen lukt niet en loop tegen dezelfde foutmelding aan.Voorgaande versies (11.0 en 11.1 en 12.0) kan ik probleemloos installeren.
Ter info:
Aldfaer is geïnstalleerd in C:\Aldfaer
Alle overige data is geïnstalleerd in D:\Documenten\Aldfaer\.......

Lees meer

09 apr 2026 19:33
Terug naar af: verwijder Aldfaer of installeer een nieuwe versie handmatig vanaf de website in C:\Aldfaer12.1. Aldfaer zal de data-mappen automatisch in C:\Gebruiker\Documenten\Aldfaer\ ..installeren. Plaats een kopie van de stamboom in de respectievelijke map en open de stamboom.
Installeer, zonodig, de Invoegtoepassingen vanaf de Aldfaer website.

Lees meer

14 apr 2026 17:55
Ook in de nieuw aan te maken map C:\Aldfaer12.1 lukt het niet en loop ik steeds vast op dezelfde foutmelding,

Maar ik heb het opgelost. 
Ik heb eerst standaard deïnstallatie gedaan van 11.0
Daarna herstart systeem (waarschijnlijk overbodig, maar desalniettemin)
Register opgeschoond. 
Ook na deïnstallatie 12.0 en register opschonen bleek de standaard map C:\aldfaer met submappen nog steeds te bestaan. Die heb een andere naam gegeven (om in elk geval de veiligheidskopieën niet kwijt te raken)
Vervolgens 12.1 geïnstallerd. Dat verliep nu probleemloos.

Dank voor de tips.

Gemaakt door Kunena