Feit "living" kan niet worden verwijderd

Lees meer

Feit "living" kan niet worden verwijderd

10 apr 2026 09:49 - 10 apr 2026 09:51
Bij sommige personen in mijn stamboom wordt bij feiten het feit "living" vermeld.
Mogelijk afkomstig van een gedcom import vanuit Hazadata, in 2008.
Hoe dan ook, ik kan dit feit wel aanduiden en met de rechtermuisknop vragen om het te verwijderen.

Op het volgende dialoogvenster is de knop "OK" echter niet actief. Ik kan dit feit dus niet verwijderen.

Ik heb al geprobeerd om een gedcom te exporteren vanuit Aldfaer, en in een nieuwe stamboom te importeren.
Dat bleek geen oplossing te zijn, want ook daar is de "OK" knop bij het verwijderen van "living" niet actief.
Bij het bekijken van de gedcom file met Notepad++, merk ik 885 maal de vermelding

1 FACT
2 TYPE living

Door die tekst globaal te vervangen door een lege string, en vervolgens die opgekuiste gedcom file te importeren in een nieuwe stamboom, was het probleem opgelost.

Wie zich in deze situatie herkent en niet bang is om de gedcom te wijzigen, kan deze oplossing gebruiken.

Voor Aldfaer mogelijke een gelegenheid om op termijn spook-feiten (feiten die niet via de interface van Aldfaer werden ingevoerd) te herkennen en toe te laten om ze op de gebruikelijke manier via de interface te schrappen (dus met een actieve "OK") knop. 
Laatst bewerkt 10 apr 2026 09:51 door Bert Geenen.

Lees meer

Re: Feit "living" kan niet worden verwijderd

10 apr 2026 10:28 - 10 apr 2026 10:46
Het plaatje laat vermoeden dat bij een broer/zuster het feit aanwezig is > aanvinken > OK
Probeer dan via Stamboom onderhoud > Categorie (= naam van de feit) > Overbodige tekst verwijderen.
Laatst bewerkt 10 apr 2026 10:46 door JayCee.

Lees meer

Re: Feit "living" kan niet worden verwijderd

10 apr 2026 11:28
Aanvullend; het feit zélf kan pas verwijderd worden als bij iedereen het feit niet meer gekoppeld is. 

Gemaakt door Kunena