- Bedankjes 0
Ald verandert in aldf
- ton de jong
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Ald verandert in aldf
10 apr 2026 14:55
Ik heb in een oude versie een berg gegevens ingevoerd, maar toen de nieuwste versie geinstalleerd om een kwartierstaat mooi af te kunnen drukken. Het ald-bestand kan ik niet openen, is vanzelf een aldf-bestand geworden. Niet te openen in de oude en de nieuwe versie. Moet ik helemaal opnieuw beginnen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Ald verandert in aldf
10 apr 2026 19:50
Als u de oude versie nog heeft, exporteer een Gedcom. Imorteer vervolgens de Gedcom in de nieuwe versie.
Als u er niet uitkomt mag u mij een kopie van het ald-bestand toesturen via mijn e-mailadres, te vinden on 'Lees Meer' en muisover het envelopje, om het bestand te converteren
Als u er niet uitkomt mag u mij een kopie van het ald-bestand toesturen via mijn e-mailadres, te vinden on 'Lees Meer' en muisover het envelopje, om het bestand te converteren
- ton de jong
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 apr 2026 19:55
Ik heb het oude bestand niet meer, is automarisch veranderd in een aldf dat ik niet kan openen. Ik stuur je het bestand. Dank voor de reactie
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
11 apr 2026 00:11
Het bestand blijkt gemaakt in versie 2.0 en geopend in versie 2.2.1.6. Bij het openen kwam de melding "Aldfaer kan index niet schrijven". Verder de melding dat opschonen van het bestand nodig is. Zo gedaan, echter het resultaat geeft aan dat er 0 records zijn en dus beschadigd is. Alleen een veiligheidskopie kan soelaas bieden.