Aldfaer opent niet

Lees meer

Aldfaer opent niet

16 apr 2026 18:01
Hallo,
Als ik Aldfaer aanklik om te openen gebeurt er helemaal niks.
als ik de muispijl op het Aldfaer-icoontje op de taakbalk zet zie ik wel het kleine schermpje verschijnen, maar ik krijg hem niet gewoon op het scherm. Het afsluiten gaat dan ook niet meer. 
Ik had wel al de nieuwe versie geïnstalleerd, maar ik ben bang dat ik dat nog niet had moeten doen.
De laatste keer dat ik het goed werkend had is een maandje geleden. Daarna heb ik het niet meer gebruikt.
De rest van mijn programma's werken prima. 
Ik hoop dat iemand weet hoe ik al het werk nog kan redden

Bvd. Debby

Lees meer

Re: Aldfaer opent niet

17 apr 2026 07:49 - 17 apr 2026 07:59
Debby,
Heeft u voorheen met een 2e scherm gewerkt ? Alsdafer onthoudt dat. Als dat het geval is en u wil dat niet meer doen, scherm meer aansluiten en Aldfaer starten.
Vervolgens Aldfaer verslepen naar 1e scherm en sluiten en weer opstarten
Laatst bewerkt 17 apr 2026 07:59 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

17 apr 2026 09:52
Ik werk altijd met 2 schermen.
Ik heb inmiddels de cache geleegd en daarna werkte het (even)
Toen ik bij een persoon iets wilde invoeren bevroor het scherm en kon ik uiteindelijk niets anders meer doen dan via taakbeheer het programma sluiten.
Daarna was het aanvankelijke probleem weer terug.
Nu ben ik bang dat ik het hele programma moet verwijderen en opnieuw moet installeren, maar dan moet ik dus waarschijnlijk helemaal opnieuw beginnen.

Lees meer

17 apr 2026 10:04 - 17 apr 2026 10:05
OPGELOST!!!!
Hallo Ruud,
Heel dom van mij!
Door de opmerking over een tweede beeldscherm bedacht ik ineens iets: Er staan 2 beeldschermen aangesloten op mijn laptop.
De laptop zelf staat apart en doe ik verder niks mee. Ik heb een apart toetsenbord en muis ook aangesloten.
Het hele probleem was dus dat Aldfaer opende op mijn laptopscherm. Dat zag ik dus niet, omdat mijn laptop uit het zichtstaat met de klep dicht.
Het is dus opgelost!
Bedankt voor het meedenken en mij in elk geval op het goede spoor zetten! (en ja.... ik was vroeger blond  )
Laatst bewerkt 17 apr 2026 10:05 door Debby van Heijgen.

Gemaakt door Kunena