HCC!genealogiedag 2023 (15 juni 2023)

HCC!genealogiedag 2023 te Alkmaar

Opgeslagen gegevens na stroomstoring weg.

• Thea Westerhof
  • Auteur
28 mei 2020 10:29 #35442 door Thea Westerhof
Opgeslagen gegevens na stroomstoring weg. werd gestart door Thea Westerhof
Op 26 mei 2020 viel mij laptop uit, was wel vaker gebeurd. Kon dan altijd gewoon Aldfaer weer opstarten en alles was gewoon weer terug. Nu wilde ik opstarten en weet niet meer wat er stond. Alleen dat alles van Aldfear weg was. Gelukkig had ik ooit een veiligheidskopie gemaakt in midden februari. Het lukte mij om deze terug te zetten. Na iedere toevoeging of verandering klikte ik op diskette in de werkbalk boven. Dus volgens mij moet op een of andere manier de gegevens ergens nog zijn. Helaas ben ik een leek op dit gebied om dat verder uit te zoeken. Ben dus werk van ruim 3 maanden zoek/kwijt. Volgens mij heb ik versie 8. Graag hulp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28 mei 2020 19:52 #35456 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Opgeslagen gegevens na stroomstoring weg.
Thea,
Installeer het gratis programma Teamviewer en neem direct e-mail contact op. Klik op mijn naam voor het adres
We maken dan een afspraak en ik kijk op afstand in je computer om te kijken wat er aan de hand is en eventueel te herstellen

Lees meer
29 mei 2020 15:37 #35469 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Opgeslagen gegevens na stroomstoring weg.
Ben langeretijd afwezig dus iemand anders moet dit overnemen want geen reactie okvangen

• Thea Westerhof
  • Auteur
29 mei 2020 16:56 #35470 door Thea Westerhof
Beantwoord door Thea Westerhof in topic Opgeslagen gegevens na stroomstoring weg.
Men. de Ruiter ik heb U vanmorgen om 9.38 een mail gestuurd. Dus heb wel gereageerd.

Lees meer
29 mei 2020 18:06 #35473 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Opgeslagen gegevens na stroomstoring weg.
Thea,
Ga naar menu bestand > Zoek Aldfaer-bestanden. Vink stambomen en veiligheidskopieën aan alsook de toepasselijke schijven. schijven.
Selecteer vervolgens in het resultatenvenster de recenste stamboom of veiligheidskopie en klik op 'Open stamboom.

• Thea Westerhof
  • Auteur
29 mei 2020 19:26 #35478 door Thea Westerhof
Beantwoord door Thea Westerhof in topic Opgeslagen gegevens na stroomstoring weg.
JayCee, ik heb een veiligheidsbestand terug gezet.
Er is een kapot bestand en er is wel een logfile. Dit zou ik graag gerepareerd zien.

Lees meer
29 mei 2020 19:42 #35479 door JayCee
Thea,
Hoewel ik vrees dat het kapotte bestand niet te herstellen zal zijn,en indien ondertussen het nog niet gebeurt is, wil ik wel via Teamviewer even kijken. Zo ja, klik op 'meer' in de linker kolom en stuur mij een mail om af te spreken.

Lees meer
30 mei 2020 16:56 - 30 mei 2020 16:59 #35485 door Ruud de Ruiter
Thea,
ref: Men. de Ruiter ik heb U vanmorgen om 9.38 een mail gestuurd. Dus heb wel gereageerd.
Nee dat heeft u niet- U hebt een mail gestuurd naar de arts-praktijk van mijn vrouw.

Wat ik mij niet gerealiseerd had is dat sinds de gewijzigde opmaak van het forum men een e-mail adres vindt door op "Meer" onder de naam te klikken en muis-over of het (helaas slecht herkenbare) enveloppe icoon te doen

Maar nu JayCee standby staat en ik geen tijd meer heb is het voor mij nu afgedaan
Laatst bewerkt 30 mei 2020 16:59 door Ruud de Ruiter.

Lees meer
31 mei 2020 00:19 #35490 door JayCee
Via Teamviewer, meervoudige installaties en verplaatste bestanden opgeschoont. Alles gebracht naar een standaardinstallatie. Het stamboombestand dat geopend was tijdens de onderbreking kon helaas niet opniew geopend worden. Het bestand werd niet als een aldfaer-bestand herkent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Thea Westerhof

• Thea Westerhof
  • Auteur
31 mei 2020 10:26 #35492 door Thea Westerhof
JayCee,

Bedankt voor Uw tijd die U er in heeft gestoken. Helaas kon het probleem niet worden opgelost, hetgeen U al aangaf dat het waarschijnlijk niet lukte. Toch fijn dat U het hebt geprobeerd. Dank daarvoor.

Gemaakt door Kunena