Afgesloten discussies van de helpdesk

codes

• jan de bree
  • Auteur
Lees meer

codes

08 jul 2015 12:27
wat betekenen de codes [NA] [NG]
achter de namen op de persoonslijst ?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: codes

08 jul 2015 12:30 - 08 jul 2015 12:31
Nieuw Aldfaer, nieuw door u zelf ingevoerd
Nieuw Gedcom, nieuw door een import van een gedcom bestand.

en beide zijn nog niet aangevuld/gewijzigd.
Laatst bewerkt 08 jul 2015 12:31 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: jan de bree
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

08 jul 2015 19:51 - 08 jul 2015 19:52
Jan,

Voor [NA] en [NG] zie handleiding: De personenlijst bekijken;
verschijnt door in de personenlijst op F1 te drukken.

Nieuwe personen die u via Aldfaer zelf invoert krijgen de markering [NA]. Alle personen die zijn ingebracht via het importeren van een GEDCOM-bestand krijgen een markering [NG]. Zodra u iets in de gegevens van een als nieuw gemarkeerde persoon wijzigt, zal de markering verdwijnen.

Gr. Hans
Laatst bewerkt 08 jul 2015 19:52 door Hans Stoter.
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
Lees meer

09 jul 2015 14:40
Hallo Han en Hans,

Heb vandaag iets geleerd over Aldfaer. NG / NA bedankt.

Ter aanvulling deze staat in de kolom gewijzigd in de persoonlijst.

Had hem zelf klein geschoven dus was even zoeken waar dit dan wel stond.
Eerst de wijzigingsdatum, tijd en hierna pas de code in één kolom.

Mijn vraag is dan kan je deze NG in een apparte groep zetten en deze verwijderen zodat je alleen je eigen gegevens overhoud die jezelf in hebt gevoerd of aangepast.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jul 2015 15:08 - 09 jul 2015 15:10
Kortweg; dat kan niet. Deze twee codes wijzigen zodra er een mutatie is.
Als ik me goed kan herinneren wordt bij iedere persoon van jouw database een Code ingevoerd van wie je dit hebt gekregen. Kortom; staat er iets in het Codeveld als je zelf iets invoert? Zo neen, dan kun je een selectie/groep maken voor alle personen waarbij het Codeveld blanco is.
Laatst bewerkt 09 jul 2015 15:10 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
Lees meer

09 jul 2015 15:27
Hallo Han,

Dat zou dan betekenen dat ik geen NG in mijn gegevens mag hebben zitten als ik de genealoog zijn naam in de code kolom heb staan. Dit is echter niet zo en gaat dus niet geheel goed volgens je gedachten dat het zou moeten gaan.

Aldfaer werkt snel en perfect en zie momenteel niets bijzonders met mijn bestand.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jul 2015 15:45 - 09 jul 2015 15:45
Wat je laat zien zijn drie gedcom invoeren die nog niet gewijzigd zijn. De kop zegt 'wijzigingsdatum' en die moet je lezen als datum dat er iets is gebeurd. Is het een nieuwe invoer dan komt daar een datum(van invoer) [NG] of [NA] Als er nu een wijziging plaatsvindt bij de persoon dan verdwijnt de code [NG] of [NA]

De vierde persoon is waarschijnlijk ook eerder Toegevoegd (ga naar hoofdvenster van de persoon linksonderin) en op de vermelde datum in de Persoonslijst kolom wijzigingsdatum, gewijzigd. Dat staat ook bij de persoon zelf.
Laatst bewerkt 09 jul 2015 15:45 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
Lees meer

09 jul 2015 18:47
Hallo Han,

Dit is echter niet wat er dan verwacht wordt.

NG zou verdwijnen als ik iets in de regel gewijzigd heb.
Heb vele regels waar dit niet gebeurd is.

Dit is echter niet het geval bij vele namen. ze zijn verdwenen en heb er geen wijzingen in aangebracht.

Kijk ik naar een plaatsreconstructie van een betreffende genealoog is het tussenvoegsel misgegaan, tijdens het omzetten zijn wel de tussenvoegsels overgezet naar het tussenvoegselveld maar zijn niet verdwenen in het achternamenveld.

tweede wijziging die ik aan zou hebben kunnen brengen is dat ik alle tussenvoegsels als kleine letters in mijn bestand wil hebben zitten. Ook dit is niet het geval . ben nog bezig om deze handmatig met visuele controle te verwijderen en zit nog met de letter E en heb nog wel even te gaan.

Derde wijziging kunnen de wijzigingen zijn vlgns geonames, dit kan ik zien daar deze persoon NLD gebruikt die dan gewijzigd moeten zijn naar NL door mij, en is dus visueel te zien.

een vierde wijzing zou kunnen zijn dat er dubbelingen of aansluitingen in mijn stanmboom zitten hierbij vond ik er maar 300 volgens stamboom > controleer gegevens > mogelijk dubbele perosonen.
Daar deze gegevens aan de rand liggen van Noord-Brabant heb ik echter maar ±1% aan kunnen sluiten.
(Zoals bekend kan ik die andere methode niet draaien, daar mijn bestand te groot is.)

Kijk ik bij de namen zonder tussenvoegsels om al een gedeelte uit te sluiten op de punten een en twee uit te sluiten dan zie ik nog 50 % van de regels waarbij NLD nog niet is aangepast en het wel doet lijken alsof ik die regels heb aangepast.

Dan stel ik toch wederom de vraag gaat er bij mij iets fout in mijn grote bestand dat vlekkeloos lijkt te draaien of zit er iets in Aldfaer niet helemaal lekker. Ik weet het niet.

Draai elke keer bestandherstel handmatig via menu stamboom en vinkje staat ook aan dat bestandherstel gedraaid wordt bij afsluiten.

Daar ik alles noteer weet ik dat het bestand van Hans Prince op 24-02-2015 heb samengevoegd tot in de late uurtjes in de ochtend daar het een vrij groot bestand was.
Ben echter pas de volgende dag gaan kijken of ik dubbele heb en zie dat ik deze 's avonds om 1:26 gewijzigd heb maar er staat wel [NG] bij als zijnde dat er nog geen wijzigingen zijn geweest.

Weet niet hoe ik het verder uit moet leggen maar iets schijnt er dan toch fout te gaan in deze methode, in ieder geval in mijn bestand.

Wilde dit toch even laten weten via dit forum om er intern naar te kijken.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jul 2015 18:51
Het is reeds lang bekend (ook op dit forum) dat niet alle wijzigingen aan een persoonsrecord genoteerd worden als een 'wijziging'.
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
Lees meer

09 jul 2015 19:10
Bedankt Han,

Was bij mij niet bekend, volg dit forum sinds kort en nog niet zo lang.

Hoop dat het opgepikt gaat worden om dan te verhelpen, of in ieder geval op de wensenlijst blijft staan vindt het persoonlijk geen storend probleem maar een Buck blijft een Buck tot het is opgelost.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

10 jul 2015 00:23
Het is pas een bug als het een fout is die de werking van het programma doet verstoren.

Hooguit dat je als gebruiker een wens hebt dat het anders zou moeten.
Bij die wens moet je je dan realiseren dat als je bv een plaatsnaam in het hele bestand van een code gaat voorzien of dat ook door Aldfaer bij iedere persoon waar dat voorkomt een wijzigingsdatum zou moeten doorvoeren.
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
Lees meer

10 jul 2015 09:00 - 10 jul 2015 09:00
Hallo Hans,

Wil niet muggenziften maar spreek geheel niet over een wens, feit is als je een regel wijzigt dat de datum mee veranderd en probeerde op die manier juist te bewijzen dat er een "FOUT" (weliswaar niet storend in het programma zit) Daar is dit forum toch ook voor bedoeld ???? :unsure:
Laatst bewerkt 10 jul 2015 09:00 door FrankK. Reden: tikfout
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena