- Bedankjes 100
Afgesloten discussies van de helpdesk
Bloedverwantschap berekening
- Frank
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Bloedverwantschap berekening
05 sep 2016 21:48 - 05 sep 2016 22:02
De verwantschapsnotatie is gebaseerd op het Knot System
Deze wordt berekend aan de hand van één gezamenlijke bloed lijn tussen twee personen.
Maar hoe zit dit als je meerdere voorouders hetzelfde hebt wordt er dan ook naar alle andere gezamenlijke voorouders gekeken of allen naar de korstte lijn?
zie bij een uitdraai namelijk :
Verwantschap (16 lijnen) consanguiniteit : 0,0651% verwant tot in de 12degraad (6+ 6)
Opmerking:
Verwant schap (16 lijnen) komt NIET op de uitdraai te staan terwijl dit toch zeer interessante informatie is.
onderstaande zijn 2 plaatjes over elkaar
Deze wordt berekend aan de hand van één gezamenlijke bloed lijn tussen twee personen.
Maar hoe zit dit als je meerdere voorouders hetzelfde hebt wordt er dan ook naar alle andere gezamenlijke voorouders gekeken of allen naar de korstte lijn?
zie bij een uitdraai namelijk :
Verwantschap (16 lijnen) consanguiniteit : 0,0651% verwant tot in de 12degraad (6+ 6)
Opmerking:
Verwant schap (16 lijnen) komt NIET op de uitdraai te staan terwijl dit toch zeer interessante informatie is.
onderstaande zijn 2 plaatjes over elkaar
Laatst bewerkt 05 sep 2016 22:02 door Frank .
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
Re: Bloedverwantschap berekening
05 sep 2016 23:13
Frank,
In het verwantschapsvenster zie je in het midden van het venster twee vierkantjes naast elkaar staan waarvan het rechtervierkantje een verticale streep heeft. Als je met de muis daarop gaat staat zie je de hint Detail, het andere vierkantje heeft als hint Totaal. Afhankelijk van welke van de twee je kiest krijg je een overzicht van één lijn of van alle lijnen.
Paul
In het verwantschapsvenster zie je in het midden van het venster twee vierkantjes naast elkaar staan waarvan het rechtervierkantje een verticale streep heeft. Als je met de muis daarop gaat staat zie je de hint Detail, het andere vierkantje heeft als hint Totaal. Afhankelijk van welke van de twee je kiest krijg je een overzicht van één lijn of van alle lijnen.
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
06 sep 2016 10:01 - 06 sep 2016 10:01Deze wordt berekend aan de hand van één gezamenlijke bloed lijn tussen twee personen.
Hetgeen een foutieve stelling is. Uit je eigen voorbeeld kan je zien dat meerdere lijnen in aanmerking zijn genomen
Alle lijnen tonen vanuit het tabblad? Bof...
Laatst bewerkt 06 sep 2016 10:01 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
06 sep 2016 14:19
Had het grote vierkant nog nooit bekeken, Aldfaer verwantschap opent de laatste instelling.
rechts komen inderdaad de 16 gezamenlijke voorouders op en kan je per lijn bekijken hoe deze dan wel loopt tussen twee personen.
Hartelijk dank, ook vandaag weer wat wijzer geworden.
Hartelijk dank helemaal duidelijk.
In dit deel is tevens in de onderste regel het gezamelijk totaal te zien 0,651 % verwant aan elkaar.
rechts komen inderdaad de 16 gezamenlijke voorouders op en kan je per lijn bekijken hoe deze dan wel loopt tussen twee personen.
Hartelijk dank, ook vandaag weer wat wijzer geworden.
Hartelijk dank helemaal duidelijk.
In dit deel is tevens in de onderste regel het gezamelijk totaal te zien 0,651 % verwant aan elkaar.
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
06 sep 2016 15:13moet natuurlijk 0,0651 % zijn.Frank Klerkx schreef : 0,651 %
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
06 sep 2016 19:38
Het heeft niets rechtstreeks iets met het onderwerp te maken, maar ik noteer in de bijlage dat de statusbalk van het verwantschapvenster het aantal lijnen tussen () aangeeft. In mijn vensters ontbreekt dit. Is het een instelling die ik overzie of een andere oorzaak?
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
06 sep 2016 21:18
Hallo JayCee,
Even uitgeprobeerd waarvan ik wist dat ze één keer een bloedverwantschap hebben met elkaar.
Deze komt inderdaad niet tevoorschijn hier zie je :
Consanguïniteit: 0,0244%
zonder (totaal..) "met een hoger getalwaarde tussen die (totaal..)"
indien geen bloedverwant komt er helemaal niets op.
Even uitgeprobeerd waarvan ik wist dat ze één keer een bloedverwantschap hebben met elkaar.
Deze komt inderdaad niet tevoorschijn hier zie je :
Consanguïniteit: 0,0244%
zonder (totaal..) "met een hoger getalwaarde tussen die (totaal..)"
indien geen bloedverwant komt er helemaal niets op.
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
06 sep 2016 21:44
Bij het uitproberen voor JayCee zag ik echter iets anders wat volgens mij niet geheel klopt ?
Maar denk achteraf misschien toch wel juist is.
Zeer frappant, het is mij bekend dat iemand van heden in hetzelfde dorp verwant is met een andere persoon in dat dorp als je maar ver genoeg teruggaat, maar 1339 keer verwantschap lijkt mij in eerste instantie wel erg veel.
Dit zijn 2 plaatjes over elkaar bovenste is de uitdraai van het rapport
onderste regel is wat er zichtbaar is met deze lange lijst in het verwantschap zoek lijst voor de 2 personen.
Eerste vraag heb ik echter nog geen antwoord op, mogelijk in een volgende versie een kleine wijziging/ aanvulling ?
Waarom staat er in een rapport uitdraai niet dat er een x aantal keer verwantschap tussen beide personen bestaat.
Maar denk achteraf misschien toch wel juist is.
Zeer frappant, het is mij bekend dat iemand van heden in hetzelfde dorp verwant is met een andere persoon in dat dorp als je maar ver genoeg teruggaat, maar 1339 keer verwantschap lijkt mij in eerste instantie wel erg veel.
Dit zijn 2 plaatjes over elkaar bovenste is de uitdraai van het rapport
onderste regel is wat er zichtbaar is met deze lange lijst in het verwantschap zoek lijst voor de 2 personen.
Eerste vraag heb ik echter nog geen antwoord op, mogelijk in een volgende versie een kleine wijziging/ aanvulling ?
Waarom staat er in een rapport uitdraai niet dat er een x aantal keer verwantschap tussen beide personen bestaat.
Onderwerp is gesloten.