- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
6.0 Notities - cursor springt naar beginregel
- Paul Jansen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
6.0 Notities - cursor springt naar beginregel
19 jan 2015 15:24
Goedemiddag,
Dank voor Aldfaer 6.0 - heb het net geïnstalleerd (Win 7 HP, FireFox)en het werkt goed.
Maar er valt me wel iets vervelends op.
Bij het maken van Notities (bijvoorbeeld bij een huwelijk)springt de cursor steeds naar de beginregel. Als ik al een aantal tekstregels heb staan en achter aan een regel bijvoorbeeld nog een voornaam wil "plakken" (Ctrl V), dan springt de cursor meteen weer naar linksboven nog voordat ik "Ctrl V" kan doen. Dit is mij nu al een keer of 6 overkomen - en ik moet zeggen, dat het behoorlijk irritant begint te worden.
Begrijp ook niet goed wie verzonnen heeft, dat dit handig en nieuw is - wat mijn betreft zou dit snel gecorrigeerd mogen worden. Ik maak nl. veel gebruik van "Ctrl V" in het vak van de Notities en nu leidt dit er toe dat al bestaande tekst onbedoeld overschreven wordt.
Zijn er meer gebruikers die dit herkennen?
Alvast bedankt!
Groet,
Paul Jansen
Dank voor Aldfaer 6.0 - heb het net geïnstalleerd (Win 7 HP, FireFox)en het werkt goed.
Maar er valt me wel iets vervelends op.
Bij het maken van Notities (bijvoorbeeld bij een huwelijk)springt de cursor steeds naar de beginregel. Als ik al een aantal tekstregels heb staan en achter aan een regel bijvoorbeeld nog een voornaam wil "plakken" (Ctrl V), dan springt de cursor meteen weer naar linksboven nog voordat ik "Ctrl V" kan doen. Dit is mij nu al een keer of 6 overkomen - en ik moet zeggen, dat het behoorlijk irritant begint te worden.
Begrijp ook niet goed wie verzonnen heeft, dat dit handig en nieuw is - wat mijn betreft zou dit snel gecorrigeerd mogen worden. Ik maak nl. veel gebruik van "Ctrl V" in het vak van de Notities en nu leidt dit er toe dat al bestaande tekst onbedoeld overschreven wordt.
Zijn er meer gebruikers die dit herkennen?
Alvast bedankt!
Groet,
Paul Jansen
Onderwerp is gesloten.
- L. Krijgsman
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: 6.0 Notities - cursor springt naar beginregel
19 jan 2015 15:39
Goede middag Paul. Dacht dat het aan mijn toetsenbord, want het gebeurd ook bij mij. Als ik bijvoorbeeld bij Nototies iets wil invullen waar alreeds iets is ingevuld, springt de Cursor telkensweer naar de bovenste regel. Zeer zeker irritant. Hopelijk kan er wat aan gedaan worden. Leen
Onderwerp is gesloten.
- Guido van Harten
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 jan 2015 15:55 - 19 jan 2015 15:57
Paul. Leen,
Zelfs in velden waar nog niets in ingevuld (ook kleine veldjes als datum en bron bij geboorte-aangifte) overkomt het mij. Niet alleen bij het plakken, maar ook bij het intypen in een veld waarin nog niets staat. Bij een datum resulteert dit dan ineens in een niet-bestaande datum.
Zelfs in velden waar nog niets in ingevuld (ook kleine veldjes als datum en bron bij geboorte-aangifte) overkomt het mij. Niet alleen bij het plakken, maar ook bij het intypen in een veld waarin nog niets staat. Bij een datum resulteert dit dan ineens in een niet-bestaande datum.
Laatst bewerkt 19 jan 2015 15:57 door Guido van Harten. Reden: detail vergeten
Onderwerp is gesloten.
- L. Krijgsman
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 jan 2015 16:48
Hebtot nog toe ontdekt, dat het meestal gebeurd, nadat je iets hebt ingetoetst endaarna de Spatiebalk gebruikt. Dan springt de Cursor naar het begin vande tekst, oftewel naar de bovenste regel. En komt ook voor bij een datum invullen, geeft dan zoals al eerder gemeld een vreemde data. Leen.
Onderwerp is gesloten.
- J.Visser
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 jan 2015 17:16
Het lijkt inmiddels dat het komt op het moment dat MyHeritage een match geeft. Wanneer deze uit staat zou het niet meer voorkomen?
Onderwerp is gesloten.
- W.van Dijk
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 jan 2015 21:48
Ook ik heb My Herm uitgezet en alles werkt weer normaal
Onderwerp is gesloten.
- WILLE Roland
20 jan 2015 12:40
Goede middag,
Zopas even de nieuwe versie uitgetest.
Ondervind wel steeds problemen bij het ingeven van datums, de cursor springt willekeurig voor of achteruit en de cijfers staan willekeurig dooreen. Heb al getest met jjjj/mm/dd, dus omgekeerd van wat ik normaal deed, soms lukt het maar niet altijd, is wel er vervelend omdat je veel tijd verliest en alles bubbel moet nazien. Hetzelfde ondervind bij het invullen van gegevens bij " bronnen " plots staat de cursor terg vooraan en moet je alles wissen om opnieuw te kunnen werken.
Mogelijks een schoonheidsfoutje de snel verholpen kan worden of heeft iemand al een oplossing ?
Met vriendelijke groeten,
WR.
Zopas even de nieuwe versie uitgetest.
Ondervind wel steeds problemen bij het ingeven van datums, de cursor springt willekeurig voor of achteruit en de cijfers staan willekeurig dooreen. Heb al getest met jjjj/mm/dd, dus omgekeerd van wat ik normaal deed, soms lukt het maar niet altijd, is wel er vervelend omdat je veel tijd verliest en alles bubbel moet nazien. Hetzelfde ondervind bij het invullen van gegevens bij " bronnen " plots staat de cursor terg vooraan en moet je alles wissen om opnieuw te kunnen werken.
Mogelijks een schoonheidsfoutje de snel verholpen kan worden of heeft iemand al een oplossing ?
Met vriendelijke groeten,
WR.
Onderwerp is gesloten.
- Paredaens Jozef
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 jan 2015 12:43
De oplossing staat hierboven, uitzetten!
Onderwerp is gesloten.
- Annette Kuiper
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 jan 2015 13:13
Ook ik heb problemen met het invoeren van de datum.
nadat ik achter het eerste onderdeel van de datum een streep zet, springt de cursor weer naar voren.
nadat ik achter het eerste onderdeel van de datum een streep zet, springt de cursor weer naar voren.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
20 jan 2015 13:31
Allen,
het is een onderkend gebeuren wat heeft te maken met een schermvernieuwing op het moment dat MH een nieuwe match heeft. Dus ongeacht wat u aan het doen bent verspringt de cursor naar de beginpositie.
Dat wordt zo snel mogelijk verholpen.
Het werken aan persoonsgegevens kan dan als lastig ervaren worden. Advies kan dan zijn dat als u werkt aan persoonsgegevens om de Online diensten even uit te zetten en als u nieuwsgierig bent naar eventuele matches de online diensten aan te zetten en met bewerken even wachten totdat u ziet dat de matchbewerking resultaten geeft.
Het is een tè mooie functionaliteit om uit te hebben staan.
het is een onderkend gebeuren wat heeft te maken met een schermvernieuwing op het moment dat MH een nieuwe match heeft. Dus ongeacht wat u aan het doen bent verspringt de cursor naar de beginpositie.
Dat wordt zo snel mogelijk verholpen.
Het werken aan persoonsgegevens kan dan als lastig ervaren worden. Advies kan dan zijn dat als u werkt aan persoonsgegevens om de Online diensten even uit te zetten en als u nieuwsgierig bent naar eventuele matches de online diensten aan te zetten en met bewerken even wachten totdat u ziet dat de matchbewerking resultaten geeft.
Het is een tè mooie functionaliteit om uit te hebben staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: W.van Dijk
Onderwerp is gesloten.
- Dirk Verstraete
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 jan 2015 18:21
Heb ook hetzelfde probleem: soms 5 of meer keer springt de cursor naar de beginpositie en is alles wat je ingebracht hebt weg. Zeer vervelend en tijdrovend. Zal ook proberen om my herm uit te zetten. Dank voor de hint.
Dirk Verstraete
Dirk Verstraete
Onderwerp is gesloten.
- Eddy Beernaert
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 jan 2015 07:02
Geen idee of voor het aan- en/of uitzetten van de 'onlinedienst' een sneltoets bestaat? En... in geval er 'geen' is.... bestaat de mogelijkheid niet er een aan te maken?
Gezien ik (en vele anderen?) bij ELKE invoer notities toevoeg in een betrekkelijk grote 'boom' (ca 55.000 personen)heb ik dit probleem dus ook.
Waarschijnlijk zal hier wel aan verholpen worden, maar dit kan wel even op zich laten wachten vermoed ik. Vandaar de vraag of deze mogelijkheid bestaat?
Met dank bij voorbaat,
Eddy Beernaert
Gezien ik (en vele anderen?) bij ELKE invoer notities toevoeg in een betrekkelijk grote 'boom' (ca 55.000 personen)heb ik dit probleem dus ook.
Waarschijnlijk zal hier wel aan verholpen worden, maar dit kan wel even op zich laten wachten vermoed ik. Vandaar de vraag of deze mogelijkheid bestaat?
Met dank bij voorbaat,
Eddy Beernaert
Onderwerp is gesloten.