Afgesloten discussies van de helpdesk

Cursor sprigt naar de verkeerde persoon

• Paredaens Jozef
  • Auteur
Lees meer

Re: Cursor sprigt naar de verkeerde persoon

14 feb 2015 18:11 - 14 feb 2015 18:13
Quoute Antoon. En of de wijziging 'van'->'Van' of 'Van'->'van' hangt af van wat eerst ingevoerd werd. Heb je eerst 'Van' ingevoerd, dan zal automatisch aanvullen 'van' omzetten in 'Van', en als je 'van' eerst hebt ingevoerd dan zal automatisch aanvullen 'Van' omzetten in 'van'.

Ik had reeds een test stamboompje aangemaakt waar ik enkele personen ingevoerd had met "van" en "de" (kleine letter), opgeslagen, Aldfaer afgesloten, terug opgestart en het tussenvoegsel gewijzigd in "Van" en "De" maar kreeg het bij de invoer van kinderen niet nagespeeld dat het tussenvoegsel van "Van" of "De" zich wijzigde in "van of "de" (kleine letter).
Het wijzigen hangt dus niet af van wat eerst ingevoerd werd wat ik reeds vermoede.
Hier bij een voorbeeld dat bij het passeren van de tab via naam naar voornaam het tussenvoegsel gewijzigd wordt

Bijlagen:

Laatst bewerkt 14 feb 2015 18:13 door Paredaens Jozef.
Onderwerp is gesloten.
  • Paredaens Jozef
  • Auteur
Lees meer

14 feb 2015 18:17
Blijkbaar kunnen er geen tweebijlage in een bericht gebruikt worden, of ik hen iets verkeerd gedaan :sick:

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

14 feb 2015 18:51
De wijziging is niet willekeurig. Ga naar Onderhoud->Tussenvoegsel. In jouw geval zal je daar eerst 'de' tegenkomen en op de volgende lijn 'De'. Daarom wordt 'De' 'de'. En net zo voor de andere substituties.
Onderwerp is gesloten.
  • Paredaens Jozef
  • Auteur
Lees meer

14 feb 2015 21:05
antoon,

Wat ik in de lijst opgemerkt heb is dat ik bv. vijfmaal "De" staan heb.
Bestandsherstel helpt niet, juist nog maar eens gedraaid.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

15 feb 2015 10:45
Kijk eens precies of er niet één of meerdere spaties achter staan
Onderwerp is gesloten.
  • Paredaens Jozef
  • Auteur
Lees meer

15 feb 2015 11:24 - 15 feb 2015 11:33
Opgelost de dubbele voorvoegsels.
Ruud, Neen geen spaties er achter.
Oplossing:
"De" laten wijzigen in "De" van de vijf verdwenen er twee de andere drie bleven staan.
Dan maar "De" laten wijzigen in "De" en direct bestandsherstel gedraaid en nog maar twee, de handeling herhaald en het was opgelost.
De lijst afgelopen en nog enkele dubbele op dezelfde manier opgelost.
Nu maar hopen dat het zich niet herhaald.

Op de eerste test lijkt het verspringen van de hoofdletter naar kleine letter en/of omgekeerd ook opgelost te zijn door de dubbele voorvoegsels weg te halen uit de lijst.
Laatst bewerkt 15 feb 2015 11:33 door Paredaens Jozef.
Onderwerp is gesloten.
  • Paredaens Jozef
  • Auteur
Lees meer

18 feb 2015 17:52
Bugje,
Bij twee huwelijken waarvan het tweede huwelijk kinderen heeft en het eerste nog niet verspringt de cursor bij de invoer van een kind bij het eerste huwelijk naar het tweede huwelijk, waarschijnlijk ook anders om maar niet getest.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 feb 2015 17:59
Dat gebeurt volgens mij alleen als je bij het toevoegen klikt op een kind uit het tweede huwelijk. Als je bij het toevoegen klikt in de titelbalk van het vak Kinderen of in de lege ruimte onder de kinderen van het tweede huwelijk, dan verspringt de selectie niet. Als dat zo is, dan is het geen bugje.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena