Getuigen

• Job Waterreus
  • Auteur
Lees meer

Getuigen

03 jan 2015 22:41
Ik ben vandaag begonnen met eens naar de sjabloon mogelijkheden te kijken.
Ik probeer voor versie 3.2 een sjabloon te maken wat per persoon (die getuige is geweest)
afdrukt bij welke gebeurtenissen dat was. Ik kom een eind:

_USES( DutchDateFormat )
_SETDEF( ALLES )
_SETFILL( ALLES , _FAMIFILE )
_SETSORT( ALLES , _SURN , _NAMEFIRS , _BIRTDATE )
_FILENAME( "Relatielijst.html" )
_FILEMODE( ".html", "overwrite" )
_WRITBEGI
<html>
<table width="90%">
_SETBEGI(ALLES)
_WITN? _BEGI
<tr><td valign="top">_S_persoonsnaam was </td></tr>
<tr>
_WITNBEGI
<td valign="top"> _WITNTYPE(";geboorte;doop;burgerlijk huwelijk;kerkelijk huwelijk;geregistreerd partnerschap;overlijdens;begrafenis") getuige bij _S_persoonsnaam</td>
<td valign="top">_RELA? _BEGI partner(s): _RELABEGI [?_SWAPBEGI _RELAAMOU _SWAPEND >1?]? _BEGI _NUMB. _END _S_relatienaam <BR>_RELAEND _END</td>
</tr>
_WITNEND
<br>
_END
_SETEND
</body>
</html>
_WRITEND
:.
Naam persoon
_FUNCBEGI( _S_persoonsnaam )
<a href="_JUMP _CODEINTE">_SURN|[&NN&][:[?_NAMEFIRS _NAMEPREF?],:][: _NAMEFIRS:][: _NAMEPREF:]</a>
_FUNCEND
_FUNCBEGI( _S_relatienaam )
_SURN|[&NN&][:[?_NAMEFIRS _NAMEPREF?],:][: _NAMEFIRS:][: _NAMEPREF:]
_FUNCEND

De layout is nog niet geweldig, maar dat is niet mijn probleem.
Ik snap nog niet waarom ik bij een relatie niet beide partners vind.
En de vervolgvraag is dan hoe zorg ik dat ik bij een relatie, huwelijk of ander feit waar meerdere personen bij zijn betrokken, ik wel al die personen vind.

Met vriendelijke groet,

Job
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Getuigen

04 jan 2015 00:28
Job,

volgens mij heb je alles prima uit de Handleiding sjablonen overgenomen en werkt het op de huidige versie 4.2

Ik denk dat de reden dat je bij een oude versie zoals 3.2 niet de Relaties correct krijgt omdat die toen op een andere manier opgehaald moesten worden. Die code ken ik niet en ik heb ook geen sjablonen meer uit die tijd.

Er is nog een 8ste _WITNTYPE Getuige bij ondertrouw.
Onderwerp is gesloten.
  • Job Waterreus
  • Auteur
Lees meer

04 jan 2015 01:24
Han,

Ik heb het overgenomen uit de help van versie 3.2 (is op dat punt grotendeels gelijk aan die van versie 4.2). Bij 4.2 zijn er wat codes bijgekomen, maar verder is er zo te zien niet zoveel veranderd.
Daarom snap ik niet goed wat er niet werkt.
Het vreemde is dat ook de conversie van 3.2 naar 3.5.3 van iets dergelijks last van heeft.
Die geeft meldingen dat getuigen bij een huwelijk niet goed zijn vast te stellen als een persoon meerdere huwelijken heeft.

Ik zal het in 4.2 ook eens proberen. Het zou leuk zijn als het daar wel werkt. Maar dan heb ik toch nog een work-around nodig voor versie 3.2.

Ik krijg met dit sjabloon ook de partners voor een persoon waarbij iemand als getuige is opgetreden.
Is het mogelijk om daarbij weer op te vragen wie de getuigen waren bij de huwelijken van die partners met deze persoon?

Dus zo iets:
A is doopgetuige voor ...
A is huwelijks getuige voor B
B is gehuwd met C
huwelijksgetuige voor C met B is ... (eventueel alleen tonen als het A is)
huwelijksgetuige voor C met B is ... (eventueel alleen tonen als het A is)
huwelijksgetuige voor C met D is ... (eventueel alleen tonen als partner B is)
huwelijksgetuige voor C met D is ... (eventueel alleen tonen als partner B is)
B is gehuwd met E
huwelijksgetuige voor E met B is ... (eventueel alleen tonen als het A is en partner B is)
A is overlijdens getuige voor ...

Ik probeerde zoiets (met alle relaties en alle getuigen tonen), maar krijg geen output, dus ik zal wel ergens een syntaxfout gemaakt hebben (of het kan niet?).

Met vriendelijke groet,

Job
Onderwerp is gesloten.
  • Job Waterreus
  • Auteur
Lees meer

04 jan 2015 11:50
Han,

Ik heb het onder de hogere versies ook uitgeprobeerd en zie daar hetzelfde effect.
Ik zie trouwens dat ik inderdaad bij de partners de huwelijksgetuigen kan opvragen, dus op die manier is er inderdaad wel achter te komen.

Met vriendelijke groet,

Job
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena