Familie Cirkel wordt niet weergegeven

• P.L.S. de Jonge
  • Auteur
Lees meer

Familie Cirkel wordt niet weergegeven

05 mrt 2020 15:50
Na de installatie van versie 8.004 is het niet mogelijk om de gegenereerde familiecirkel weer te geven. wel vind ik een bestand familiecircel.asj Wat e doen om dit op te lossen. De andere sjablonen voor het maken van rapporten werken overigens wel. Ik gebruik een PC waarop Windows 10 64 bits draait. Hoe los ik dit op?

Lees meer

Re: Familie Cirkel wordt niet weergegeven

05 mrt 2020 19:20
Krijgt u e.o.a. melding?
Houd de Ctrl toest in bij het maken van het rapport. Een Detailvenster zal getoond worden en lees wat er staat wanneer het genereren van het rapport lijkt te stoppen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: P.L.S. de Jonge

• P.L.S. de Jonge
  • Auteur
Lees meer

12 mrt 2020 14:35
Helaas werkt het niet. Er komt wel een bestand met Familiecirkel.asj .
Op internet wordt geadficeerd om dit bestand met Aldfaer te openen. Ook dit lukt niet. Er zijn wel speciale programma's om dit te openen maar die zij niet gratis.
Wat nu?

Lees meer

12 mrt 2020 16:45
1. Open Aldfaer en zet de persoon van wie u een familiecirkel wil maken in het hoofdvenster

2. Ga naar Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten -> Bonus rapporten -> Grafisch -> Voor- en nageslacht en klik op Familiecirkel

3. Houd nu de Ctrl-toets op het toetsenbord ingedrukt en klik op Start rapport familiecirkel

4. Laat de Ctrl-toets weer los en klik in het menu op Instellingen herstellen en dan op OK.

5. Klik in het samengestelde menu dat u nu krijgt op OK.

6. U ziet nu het Rapportvenster. Als hierin geen tekst te zien is, klik dan op de knop Details >>

Wat staat er nu in het tekstvlak? Nadat u die tekst hier geplaatst hebt kunt u in het rapportvenster van Aldfaer op OK klikken.

Paul

• P.L.S. de Jonge
  • Auteur
Lees meer

15 mrt 2020 12:17
Allereerst bedankt voor het spoedige antwoord. Ik heb de aanwijzingen uitgevoerd maar helaas komt bij punt 4 niet het keuze menu. Ik zie even een soort flits en vervolgens verschijnt het beeld zoals dat in de bijlage te zien is. Als ik dan op OK klik dan gaat de groene balk lopen. Ik denk dat dan het bestandje gemaakt wordt dat ik eerder beschreven heb.Ik heb het een en ander ook op mijn laptop geprobeerd, die ook op W10 en Alfaer 8 draait en daar werkt het wel.

Bijlagen:

Lees meer

15 mrt 2020 13:04
Ik wil u aanbieden om met teamviewer te kijken wat er precies aan de hand is. wat is Teamviewer Klik op mijn naam aan de linkerkant voor het emailadres.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: P.L.S. de Jonge

• P.L.S. de Jonge
  • Auteur
Lees meer

16 mrt 2020 10:49
Geachte heer Kortekaas,
zeer bedankt voor uw aanbod. Ik zal er tzt graag gebruik van maken maar op het ogenblik ben ik even bezig in het kader van het coronavirus. Omdat de Familiecirkel wel op mijn laptop werkt kan ik mij wel redden.

Gemaakt door Kunena