Sjabloon Feestdagen lijkt niet te werken

Lees meer

Sjabloon Feestdagen lijkt niet te werken

14 jul 2024 15:14
Ik gebruik Aldfaer 10.1 onder Windows 10.
En ik gebruik Feestdagen.ajsl Versie 1.6 - 16-01-2020

Ik heb in StandaardHook.asj opgenomen:
_USES( feestdagen, ";;;;") :.
_FUNCBEGI( DDDD )
[?_WD!=-1?]?_BEGI:. Is er een dag-van-de-week berekend?
    [?[:YYYY:]>=1700?]?_BEGI:. Zitten we voor 1700?.
        [:Feestdag:]|[:_WD(";zondag;maandag;dinsdag;woensdag;donderdag;vrijdag;zaterdag"):]:.
    _END:.
_END:.
_FUNCEND

Daarna heb ik bij een persoon een overlijdensdatum van 31 maart 2024 (Pasen) ingevoerd.
Ik heb een persoonskaart opgeroepen en van de overlijdensdag wordt correct gemeld dat het een zondag was, maar niet dat die op Pasen viel.

Dit sjabloon van Paul Kallenberg komt uit de tijd van Aldfaer 8.1, dus misschien wordt het niet meer ondersteund, maar ik vind het een nuttige toevoeging.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Michaël

Lees meer

Re: Sjabloon Feestdagen lijkt niet te werken

14 jul 2024 19:18
Michaël,

Bij mij werkt het nog steeds. Je schijft dat je de tekst heb opgenomen in StandaardHook.asj. Maar dat moet zijn StandaardHook.asjl, dus met extensie asjl i.p.v. extensie asj.Is dat het?

Paul

Lees meer

15 jul 2024 17:27 - 15 jul 2024 17:53
Dag Paul,
StandaardHook.asj was een typfout van me. De wijziging staat dus in StandaardHook.asjl.
Aangezien Feestdagen.asjl bij jou wel werkt, zal het te maken hebben met andere wijzigingen die ik heb doorgevoerd.
Ik zal eens kijken wat ik weg moet halen om een en ander wèl te laten werken.

Ik kom er nog op terug wanneer ik het gevonden heb.

Nog een aanvullende vraag: Moet in het overzicht van gebruikte bibliotheken, wanneer ik een rapport uitvoer, ook de bibliotheek feestdage, asjl getoond worden?
Want die regel zie ik bij mij niet:

Michaël
Laatst bewerkt 15 jul 2024 17:53 door Michaël Boers. Reden: Aanvullende vraag toegvoegd

Lees meer

15 jul 2024 18:13
Ik ben een stapje dichter bij de oplossing van het probleem. Onderstaand is de indeling op mijn C-schijf van de sjablonen-boom:

Als ik nu het bestand c:\Users\Jack\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\feestdagen\feestdagen.asjl kopieer naar c:\Users\Jack\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Lib User\
dan krijg ik wel de goede feestdagen te zien. Blijkbaar kan de feestdagen bibliotheek in het oorspronkelijk pad niet gevonden worden tijdens de uitvoer van een rapport.

Vraag is natuurlijk waarom niet, want het aangegeven pad lijkt me wel de officiële plek waar het hoort te staan.

Michaël

Lees meer

15 jul 2024 20:34
Michaël,

Je moet inderdaad het bestand feestdagen.asjl kopiëren naar de map Lib User. Dat staat ook in de toelichting die je aan de rechterkant ziet als je gaat naar Help -> Versiebeheer invoegtoepassingen -> feestdagen.

Paul

Lees meer

15 jul 2024 22:03
Okay, dan werkt alles zoals ontworpen. Moet ik alleen beter lezen . . .
Is inderdaad wel eens een dingetje bij mij :-).
Bedankt voor je uitleg,

Michaël

Gemaakt door Kunena