- Bedankjes 0
Feiten toepassen
- Marja aan ´t Goor
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Feiten toepassen
30 jul 2024 11:34
Best Forum,
Mijn eerste sjabloonontwerp wil al aardig lukken, een eenvoudig persoonsblad
Ik wil hier Feiten aan toevoegen, bijv. Feit Beroep
" _FACTOCCU ", neem ik aan.
Hoe werkt de toepassing? Enkel " _FACTOCCU " toevoegen geeft geen resultaat.
Overigens maak ik in mijn bestand gretig gebruik van de optie "Overige Feiten". Hoe pas ik deze toe?
Mijn eerste sjabloonontwerp wil al aardig lukken, een eenvoudig persoonsblad
Ik wil hier Feiten aan toevoegen, bijv. Feit Beroep
" _FACTOCCU ", neem ik aan.
Hoe werkt de toepassing? Enkel " _FACTOCCU " toevoegen geeft geen resultaat.
Overigens maak ik in mijn bestand gretig gebruik van de optie "Overige Feiten". Hoe pas ik deze toe?
- Han Kortekaas
-
Re: Feiten toepassen
30 jul 2024 12:01 - 30 jul 2024 12:08
Marja,
er is een uitgebreide voorbeeldenset aanwezig. Start Aldfaer > Rapporten> Overige rapporten> Handleiding sjablonen> Voorbeelden en dan scroll je door naar _FACTOCCU. Dubbelklik op de _FACTOCCU en dan opent het voorbeeld in de editor zodat je e.e.e. kunt bekijken.
In principe kun je feiten alleen openen in de _FACTBEGI het feit _FACTEND
Voor de werking van een overig feit zie het voorbeeld _FACTCAT_telefoon. Bij de overige feiten zijn deze onderverdeeld per categorie; dus eerst testen op categorie en daarna eventueel op het gewenste element.
er is een uitgebreide voorbeeldenset aanwezig. Start Aldfaer > Rapporten> Overige rapporten> Handleiding sjablonen> Voorbeelden en dan scroll je door naar _FACTOCCU. Dubbelklik op de _FACTOCCU en dan opent het voorbeeld in de editor zodat je e.e.e. kunt bekijken.
In principe kun je feiten alleen openen in de _FACTBEGI het feit _FACTEND
Voor de werking van een overig feit zie het voorbeeld _FACTCAT_telefoon. Bij de overige feiten zijn deze onderverdeeld per categorie; dus eerst testen op categorie en daarna eventueel op het gewenste element.
Laatst bewerkt 30 jul 2024 12:08 door Han Kortekaas.
- Marja aan ´t Goor
-
Auteur
30 jul 2024 12:42
Sorry, Han. Ik kom niet waar jij zegt.
Als ik geef:
- Rapporten
- Overige rapporten
kom ik niet bij een Handleiding sjablonen. Is er misschien nog een andere invoegtoepassing?
De Handleiding vind ik alleen bij de Helpfunctie, daar vind ik niets over de optie _FACT
Als ik geef:
- Rapporten
- Overige rapporten
kom ik niet bij een Handleiding sjablonen. Is er misschien nog een andere invoegtoepassing?
De Handleiding vind ik alleen bij de Helpfunctie, daar vind ik niets over de optie _FACT
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
30 jul 2024 13:16
Marja,
Han bedoelt dat je de keuze moet maken Voorbeelden dient te klikken, dan krijg je een lijst met alle mogelijkheden
Han bedoelt dat je de keuze moet maken Voorbeelden dient te klikken, dan krijg je een lijst met alle mogelijkheden
- Marja aan ´t Goor
-
Auteur
30 jul 2024 14:29 - 30 jul 2024 14:37
Dag Meije, dag Han
Deze sjabloonhandleiding waarnaar Han en jij naar verwijzen staat niet standaard in Aldfaer.
Wanneer ik deze probeer te installeren krijg in de melding: ..... alleen geschikt vanaf versie 10.9
Ik heb versie 10.1, Laatste versie 10.1. Hoe kan ik aan deze Handleiding komen?
Ik heb mijn probeersels gemaakt uit "Online Documentatie > Sjablonen"..
Jaren geleden ben ik wel wat bezig geweest sjablonen en ik vond nog een papieren lijst met tags.
Daar werk ik momenteel mee,
Deze sjabloonhandleiding waarnaar Han en jij naar verwijzen staat niet standaard in Aldfaer.
Wanneer ik deze probeer te installeren krijg in de melding: ..... alleen geschikt vanaf versie 10.9
Ik heb versie 10.1, Laatste versie 10.1. Hoe kan ik aan deze Handleiding komen?
Ik heb mijn probeersels gemaakt uit "Online Documentatie > Sjablonen"..
Jaren geleden ben ik wel wat bezig geweest sjablonen en ik vond nog een papieren lijst met tags.
Daar werk ik momenteel mee,
Laatst bewerkt 30 jul 2024 14:37 door Marja aan ´t Goor.