- Bedankjes 1
Afdruk van _CODEINTE in Aldfaer-Sjablonen: bv in PARENTEEL
- Van Hoeck Charlie
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Afdruk van _CODEINTE in Aldfaer-Sjablonen: bv in PARENTEEL
02 dec 2024 15:42
Beste
Wanneer ik een nieuwe persoon in mijn bestand toevoeg maak ik via een eigen sjabloon een nieuwe map aan met als layout: _CODEINTE._FILL("0",5) _NAMEPREF _NAMEFIRS
In deze map komen alle documenten betreffende deze persoon (Materialen, persoonskaart, ...). Deze documenten beginnen steeds met de interne code.
Daar de interne code voor mij een verwijzing is, zou het handig zijn dat er bij een afdruk deze code mee wordt afgedrukt. (bv in het klein tussen vierkante haakjes)
Voor mijn eenvoudige sjablonen is dit geen probleem.
Maar
In het Aldfaer-sjabloon "PARENTEEL" ben ik gaan zoeken waar ik deze interne code kan implementeren. NIET gevonden.
Is er iemand die een hint kan geven om me op weg te helpen om dit toch te implementeren.
Alvast bedankt
Charlie
Wanneer ik een nieuwe persoon in mijn bestand toevoeg maak ik via een eigen sjabloon een nieuwe map aan met als layout: _CODEINTE._FILL("0",5) _NAMEPREF _NAMEFIRS
In deze map komen alle documenten betreffende deze persoon (Materialen, persoonskaart, ...). Deze documenten beginnen steeds met de interne code.
Daar de interne code voor mij een verwijzing is, zou het handig zijn dat er bij een afdruk deze code mee wordt afgedrukt. (bv in het klein tussen vierkante haakjes)
Voor mijn eenvoudige sjablonen is dit geen probleem.
Maar
In het Aldfaer-sjabloon "PARENTEEL" ben ik gaan zoeken waar ik deze interne code kan implementeren. NIET gevonden.
Is er iemand die een hint kan geven om me op weg te helpen om dit toch te implementeren.
Alvast bedankt
Charlie
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
Re: Afdruk van _CODEINTE in Aldfaer-Sjablonen: bv in PARENTEEL
02 dec 2024 18:15
Charlie,
Dit is voor Aldfaer rapporten op te lossen door gebruik te maken van het Hookbestand
Genaamd StandaardHook.asjl
met als inhoud:
_FUNCBEGI(USR_NAAM_VOLLEDIG)
[_CODEINTE] [&_NAMEFIRS (_NAMENICK)&]|_NAMEFIRS|_NAMENICK:.
_FUNCEND
en plaats dit bestand in C:\Users\PCNAAM\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Lib User
Mogelijk bestaat de submap Lib User niet, dan moet je deze eerst nog aanmaken.
Dit is voor Aldfaer rapporten op te lossen door gebruik te maken van het Hookbestand
Genaamd StandaardHook.asjl
met als inhoud:
_FUNCBEGI(USR_NAAM_VOLLEDIG)
[_CODEINTE] [&_NAMEFIRS (_NAMENICK)&]|_NAMEFIRS|_NAMENICK:.
_FUNCEND
en plaats dit bestand in C:\Users\PCNAAM\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Lib User
Mogelijk bestaat de submap Lib User niet, dan moet je deze eerst nog aanmaken.
- Han Kortekaas
-
02 dec 2024 22:55
Charlie,
het gebruik van een interne code als archiefverwijzing, zoals mapnamen en bestandsnamen, is gevaarlijk in die zin dat het interne nummer bij bijvoorbeeld gedcom export gevolgd door import wijzigt.
het gebruik van een interne code als archiefverwijzing, zoals mapnamen en bestandsnamen, is gevaarlijk in die zin dat het interne nummer bij bijvoorbeeld gedcom export gevolgd door import wijzigt.
- Van Hoeck Charlie
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
03 dec 2024 09:41
Aan Meije en Han
Aan Meije
Ik heb je instructies gevolgd en werkt.
Wat moet ik doen om _COEINTE achter de naam de plaatsen (tussen vierkante haakjes) en in klein lettertype?
Aan Han
Indien ik een gedcom Export/import zou doen, zal ik eerst het sjabloon "StandaardHook.asjl" tijdelijke verwijderen of een andere extensie geven. (getest en werkt)
Aan beide een dikke merci, niet alleen voor dit item, maar ook voor al de rest. Men zegge het voort.
Charlie
Aan Meije
Ik heb je instructies gevolgd en werkt.
Wat moet ik doen om _COEINTE achter de naam de plaatsen (tussen vierkante haakjes) en in klein lettertype?
Aan Han
Indien ik een gedcom Export/import zou doen, zal ik eerst het sjabloon "StandaardHook.asjl" tijdelijke verwijderen of een andere extensie geven. (getest en werkt)
Aan beide een dikke merci, niet alleen voor dit item, maar ook voor al de rest. Men zegge het voort.
Charlie
- Han Kortekaas
-
03 dec 2024 10:48 - 03 dec 2024 11:10
Charlie
het punt wat ik maak is dat u een archief aan het bouwen bent en dan gebruik maakt van het interne code nummer.
_CODEINTE._FILL("0",5) _NAMEPREF _NAMEFIRS expandeert tot bijvoorbeeld "01234 van der Johannes Hendricus Maria" als het een record is voor Johannes Hendricus Maria van der Janssen.
Dat klopt als systeem zolang de interne code niet wijzigt.
Mocht het ooit noodzakelijk zijn uw huidige database te vervangen door middel van een gedcom export en dat gedcom bestand weer te importeren dan zult u merken dat u een wijziging heeft voor de interne code van de bovengenoemde Johannes Hendricus Maria van der Janssen. want die kan op dat moment een andere interne code hebben gekregen.
En dan heeft u niets meer aan al die map-indelingen.
Mocht u toch het interne nummer willen blijven gebruiken dan zou u dat ook kunnen opnemen in het veld CODE.
het punt wat ik maak is dat u een archief aan het bouwen bent en dan gebruik maakt van het interne code nummer.
_CODEINTE._FILL("0",5) _NAMEPREF _NAMEFIRS expandeert tot bijvoorbeeld "01234 van der Johannes Hendricus Maria" als het een record is voor Johannes Hendricus Maria van der Janssen.
Dat klopt als systeem zolang de interne code niet wijzigt.
Mocht het ooit noodzakelijk zijn uw huidige database te vervangen door middel van een gedcom export en dat gedcom bestand weer te importeren dan zult u merken dat u een wijziging heeft voor de interne code van de bovengenoemde Johannes Hendricus Maria van der Janssen. want die kan op dat moment een andere interne code hebben gekregen.
En dan heeft u niets meer aan al die map-indelingen.
Mocht u toch het interne nummer willen blijven gebruiken dan zou u dat ook kunnen opnemen in het veld CODE.
Laatst bewerkt 03 dec 2024 11:10 door Han Kortekaas.
- Van Hoeck Charlie
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
03 dec 2024 11:11
Han
Ik heb je redenering begrepen.
Ik heb dan ook in mijn eigen sjabloon, om de map aan te maken bij een nieuwe persoon, CODEINTE vervangen door CODE
_CODEINTE._FILL("0",5) _NAMEPREF _NAMEFIRS wordt dan _CODE._FILL("0",5) _NAMEPREF _NAMEFIRS of _CODE _NAMEPREF _NAMEFIRS als ik zelf de nullen in code plaats.
Het enige wat ik nog moet doen alle personen een code geven.
BEDANKT
Charlie
Ik heb je redenering begrepen.
Ik heb dan ook in mijn eigen sjabloon, om de map aan te maken bij een nieuwe persoon, CODEINTE vervangen door CODE
_CODEINTE._FILL("0",5) _NAMEPREF _NAMEFIRS wordt dan _CODE._FILL("0",5) _NAMEPREF _NAMEFIRS of _CODE _NAMEPREF _NAMEFIRS als ik zelf de nullen in code plaats.
Het enige wat ik nog moet doen alle personen een code geven.
BEDANKT
Charlie
- Van Hoeck Charlie
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
04 dec 2024 15:27
Aan Meije en anderen
Ik heb in het sjabloon "StandaardHook.asjl" volgende functie geplaatst i.p.v. "USR_NAAM_VOLLEDIG" waardoor CODEINT achter de naam komt te staan
_FUNCBEGI(ACHTERNAAM_VOLLEDIG)
[:_NAMEPREF[&[?_NAMEPREF?][?_SETORDE(_SQUOTE,[:_NAMEPREF._SUBS(0,0):])=
][?_SURN?] &]_SURN [_CODEINTE]:]
_FUNCEND
Deze functie heb ik uit basis.asjl gehaald.
Omdat _CODEINTE dezelfde grootte en zwaarte (bold) heeft van de naam ervoor ben ik op zoek gegaan om de _CODEINTE de default waarde (grootte en zwaarte) mee te geven.
Dit lukt me niet.
Is er iemand die me kan verder helpen?
Alvast bedankt
Charlie
Ik heb in het sjabloon "StandaardHook.asjl" volgende functie geplaatst i.p.v. "USR_NAAM_VOLLEDIG" waardoor CODEINT achter de naam komt te staan
_FUNCBEGI(ACHTERNAAM_VOLLEDIG)
[:_NAMEPREF[&[?_NAMEPREF?][?_SETORDE(_SQUOTE,[:_NAMEPREF._SUBS(0,0):])=

_FUNCEND
Deze functie heb ik uit basis.asjl gehaald.
Omdat _CODEINTE dezelfde grootte en zwaarte (bold) heeft van de naam ervoor ben ik op zoek gegaan om de _CODEINTE de default waarde (grootte en zwaarte) mee te geven.
Dit lukt me niet.
Is er iemand die me kan verder helpen?
Alvast bedankt
Charlie
- Han Kortekaas
-
04 dec 2024 16:13
Charlie,
omdat u zelf de interne code in het veld CODE plaatst kunt u toch volstaan met de code aan te vinken bij de Extra -> Instellingen _Rapporten.
omdat u zelf de interne code in het veld CODE plaatst kunt u toch volstaan met de code aan te vinken bij de Extra -> Instellingen _Rapporten.
- Van Hoeck Charlie
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
04 dec 2024 16:55
Han
Met het aanvinken van "Code" in rapporten heb ik inderdaad het sjabloon "StandaardHook" niet meer nodig.
Maar de code heeft zelfde lay-out als de naam van de persoon ervoor.
Ik had gehoopt om via "StandaardHook" de lay-out van _CODE te wijzigen. (standaardgrootte en gewicht)
Ondertussen in had ik in "StandaardHook" _CODEINTE vervangen door _CODE wat werkt.
Groeten
Charlie
Met het aanvinken van "Code" in rapporten heb ik inderdaad het sjabloon "StandaardHook" niet meer nodig.
Maar de code heeft zelfde lay-out als de naam van de persoon ervoor.
Ik had gehoopt om via "StandaardHook" de lay-out van _CODE te wijzigen. (standaardgrootte en gewicht)
Ondertussen in had ik in "StandaardHook" _CODEINTE vervangen door _CODE wat werkt.
Groeten
Charlie
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
05 dec 2024 19:24
Charlie,
Vervang de inhoud van de StandaardHook.asjl door onderstaande tekst
_FUNCBEGI( FOTOVERWIJZING )
[&[?_PREFCODE?][_CODE] &]?_BEGI[::]_ELSE
_CODE?_BEGI<span style="color: #ff0000;padding-top: 1.5em; font-size: smaller;">[_CODE]</span>_END[::]_END:.
[&_PREFPHOT[?FOTOS_PER_RIJ > 0?]&]?_BEGI
[?_PHOTAMOU?]?_BEGI
_PREFPHOT(";;1")?_BEGI
:. alle foto's worden getoond
_SETDEF( FOTOVERW_TMP )
_VARDEF( FOTONR_VOLGEND )
_PHOTBEGI
:. Hier zijn een aantal mogelijkheden:
:.
:. Slechts één foto: "afb. 25"
:. Precies 2 foto's: "afb. 25 en 26"
:. Een serie, meer dan 2: "afb. 25 t/m 29"
:. Een serie, niet op volgorde: "afb. 25, 26, 27 en 2"
[?_FIRS=
]?_BEGI
[? _SETORDE( FOTOSET, [:_PHOT:] ) != _VAROUT(FOTONR_VOLGEND) ?]?_BEGI
_SETADD( FOTOVERW_TMP, "Onderbroken serie" )
_BRK
_END
_END
[?_LAST=
]?_BEGI
:. bepaal volgende nummer in continue serie
_SETORDE(FOTOSET, [:_PHOT:])?_BEGI
_VARIN( FOTONR_VOLGEND, [:_SETORDE(FOTOSET, [:_PHOT:]):] )
_VARADD( FOTONR_VOLGEND, 1)
_ELSE
_VARIN( FOTONR_VOLGEND, 0)
_END
_END
_PHOTEND
_PHOTBEGI
_SETAMOU( FOTOVERW_TMP )?_BEGI
:. Onderbroken serie, geef alle foto's weer
_FIRS([:_LAST([:, ; _Txt_en :]); _Txt_afb :]) _SETORDE( FOTOSET, [:_PHOT:])|[& [_Txt_nietgevonden]&]:.
_ELSE
[&[?_FIRS?] _Txt_afb _SETORDE( FOTOSET, [:_PHOT:])|[& [_Txt_nietgevonden]&]&]|[&[?_LAST?] [&[?_PHOTAMOU==2?]_Txt_en&]|[&_Txt_totenmet&] _SETORDE(FOTOSET, [:_PHOT:])|[& [_Txt_nietgevonden]&]&]:.
_END
_PHOTEND
_SETDEL( FOTOVERW_TMP )
_VARDEL( FOTONR_VOLGEND )
_ELSE
:. alleen de eerste foto wordt getoond
_PHOTBEGI
[: _Txt_afb _SETORDE( FOTOSET, [:_PHOT:])|[&[_Txt_nietgevonden]&]:]:.
_BRK
_PHOTEND
_END
NOT_START_OF_LINE:.
_END
_END
_FUNCEND
Dan zal de _Code in kleine letters en in rood verschijnen
Als bij de Instellingen van Aldfaer _CODE niet is aangevinkt b.v. van Slageren ([Website] afb. 1 t/m 3) is geboren op ,
indien geen afbeeldingen aanwezig zijn van Slageren ([Website]) is geboren op
indien wel aangevinkt dan zal de _CODE op de standaard getoond worden b.v. van Slageren [Website] ( afb. 1 t/m 3) is geboren op
Vervang de inhoud van de StandaardHook.asjl door onderstaande tekst
_FUNCBEGI( FOTOVERWIJZING )
[&[?_PREFCODE?][_CODE] &]?_BEGI[::]_ELSE
_CODE?_BEGI<span style="color: #ff0000;padding-top: 1.5em; font-size: smaller;">[_CODE]</span>_END[::]_END:.
[&_PREFPHOT[?FOTOS_PER_RIJ > 0?]&]?_BEGI
[?_PHOTAMOU?]?_BEGI
_PREFPHOT(";;1")?_BEGI
:. alle foto's worden getoond
_SETDEF( FOTOVERW_TMP )
_VARDEF( FOTONR_VOLGEND )
_PHOTBEGI
:. Hier zijn een aantal mogelijkheden:
:. Slechts één foto: "afb. 25"
:. Precies 2 foto's: "afb. 25 en 26"
:. Een serie, meer dan 2: "afb. 25 t/m 29"
:. Een serie, niet op volgorde: "afb. 25, 26, 27 en 2"
[?_FIRS=

[? _SETORDE( FOTOSET, [:_PHOT:] ) != _VAROUT(FOTONR_VOLGEND) ?]?_BEGI
_SETADD( FOTOVERW_TMP, "Onderbroken serie" )
_BRK
_END
_END
[?_LAST=

:. bepaal volgende nummer in continue serie
_SETORDE(FOTOSET, [:_PHOT:])?_BEGI
_VARIN( FOTONR_VOLGEND, [:_SETORDE(FOTOSET, [:_PHOT:]):] )
_VARADD( FOTONR_VOLGEND, 1)
_ELSE
_VARIN( FOTONR_VOLGEND, 0)
_END
_END
_PHOTEND
_PHOTBEGI
_SETAMOU( FOTOVERW_TMP )?_BEGI
:. Onderbroken serie, geef alle foto's weer
_FIRS([:_LAST([:, ; _Txt_en :]); _Txt_afb :]) _SETORDE( FOTOSET, [:_PHOT:])|[& [_Txt_nietgevonden]&]:.
_ELSE
[&[?_FIRS?] _Txt_afb _SETORDE( FOTOSET, [:_PHOT:])|[& [_Txt_nietgevonden]&]&]|[&[?_LAST?] [&[?_PHOTAMOU==2?]_Txt_en&]|[&_Txt_totenmet&] _SETORDE(FOTOSET, [:_PHOT:])|[& [_Txt_nietgevonden]&]&]:.
_END
_PHOTEND
_SETDEL( FOTOVERW_TMP )
_VARDEL( FOTONR_VOLGEND )
_ELSE
:. alleen de eerste foto wordt getoond
_PHOTBEGI
[: _Txt_afb _SETORDE( FOTOSET, [:_PHOT:])|[&[_Txt_nietgevonden]&]:]:.
_BRK
_PHOTEND
_END
NOT_START_OF_LINE:.
_END
_END
_FUNCEND
Dan zal de _Code in kleine letters en in rood verschijnen
Als bij de Instellingen van Aldfaer _CODE niet is aangevinkt b.v. van Slageren ([Website] afb. 1 t/m 3) is geboren op ,
indien geen afbeeldingen aanwezig zijn van Slageren ([Website]) is geboren op
indien wel aangevinkt dan zal de _CODE op de standaard getoond worden b.v. van Slageren [Website] ( afb. 1 t/m 3) is geboren op