Frames weg

Lees meer

Frames weg

31 dec 2024 20:58 - 03 jan 2025 23:50

Bijlage:

Bestandsnaam: Web_RSA.asj
Bestandsgrootte:61 KB

Ik heb met de wizard een rapportspecificatie Web_RSA bijgemaakt dat een website aanmaakt en dat werkt goed, maar bij het opslaan gaan kennelijk frames van index.html verloren. Het zijn de menu's bovenaan met beginletters van de achternamen en het menu links met de achternamen en aantallen.
Laatst bewerkt 03 jan 2025 23:50 door Han Kortekaas. Reden: bijlage in het bericht gezet

Lees meer

Re: Frames weg

03 jan 2025 19:47
Openen van de bijlage geeft onderstaande foutmelding:
Er is een fout opgetreden bij het doorgeven van de fotogegevens aan dit venster.

Lees meer

03 jan 2025 23:57
Maarten,
op de een of andere manier is de bijlage niet goed overgekomen. Kunt u het sjabloon van de Wizard nogmaals toesturen?

Lees meer

04 jan 2025 04:18
Ik kon (toen het _oorspronkelijke_ bericht er nog stond) de bijlage gewoon downloaden met rechtsklik -> opslaan als ...
Dat blijkt ook in het aangepaste bericht de juiste methode te zijn.

Groet,

TR

Lees meer

04 jan 2025 10:38
Ja, het downloaden heeft een beetje eigenaardige naam "link downloaden'"  in plaats van 'bestand downloaden'.

Ik zie niets bijzonders aan het sjabloon. Zelf een testje gemaakt en lokaal draait het goed.
Weet u zeker dat uw provider frames toestaat?

Lees meer

04 jan 2025 20:52
Na het runnen van het asj-bestand wordt de rapportuitvoer getoond, die is correct.
Getest met het script van Maarten, ook getest door zelf in Aldfaer een dergelijk rapport te maken.
Beide asj-bestanden zijn (behoudens een interne naam) identiek.

Als je echter de index.html opent met een browser,(ms-edge, firefox) dan treedt het verschijnsel op dat Maarten beschrijft.
Ik krijg bij beide browsers _niet_ de melding "uw browser ondersteunt geen frames".

@Han:
ik heb nog wat bevindingen en overwegingen die ik per email stuur.

Groet,

TR

Lees meer

05 jan 2025 01:54
Ik constateer dat de Wizard inderdaad, indien lokaal gestart buiten Aldfaer om, de indexen niet laat zien. Wordt naar gekeken.

Lees meer

06 jan 2025 07:37
Het is het gevolg van strenger beleid bij de diverse browsers als je lokaal functies in javascript oproept.
In Chrome lukt het wel als je Chrome start met de toevoeging   --allow-file-access-from-files. 
Edge lukt niet.

Overigens is er een goed alternatief voor de Wizard; u vindt deze in de Bonus rapporten>Exporteren>Internet.

Gemaakt door Kunena