- Bedankjes 0
Persoonskaart
- Jaap
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Persoonskaart
16 mei 2025 16:14
Bij het aanmaken van een persoonskaart krijg ik tegenwoordig bij een man de ouders van zijn vrouw te zien. Ik zal dus ergens een verkeerde code gebruiken. Welke code moet ik gebruiken om de ouders van de man op de persoonskaart te krijgen? Ik werk met de nieuwste versie van Aldfaer en Windows.
Vriendelijk gegroet,
Jaap
Vriendelijk gegroet,
Jaap
- Han Kortekaas
-
Re: Persoonskaart
16 mei 2025 16:58 - 16 mei 2025 17:35
Ik denk dat u wel de juiste code voor ouders gebruikt maar niet op het moment dat de gegevens van de man actief zijn.
U zou het sjabloontje kunnen sturen in een berichtje zodat daar naar gekeken kan worden.
U zou het sjabloontje kunnen sturen in een berichtje zodat daar naar gekeken kan worden.
Laatst bewerkt 16 mei 2025 17:35 door Han Kortekaas.
- Jaap
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 mei 2025 11:38 - 20 mei 2025 16:49
Ik heb het bestand bijgevoegd. Misschien zie je de fout.
Vriendelijk gegroet,
J.Deelstra
Vriendelijk gegroet,
J.Deelstra
Laatst bewerkt 20 mei 2025 16:49 door Han Kortekaas. Reden: bijlage was 3x ingevoegd
- Han Kortekaas
-
20 mei 2025 14:48 - 20 mei 2025 18:07
Om e.e.a. te bekijken heb ik een stamboom gemaakt met drie personen; vader, moeder en hun kind.
Op de persoonskaart van het kind ontbreken de ouders.
De persoon zelf wordt vanaf regel 220 ingenomen en dan blijkt dat ouders alleen gevonden worden als er ook een relatie is. Als er een relatie is dan wordt er naar de ouders van die relatie gekeken en ook de kinderen van die relatie. De ouders van de persoon zelf worden dus alleen bij de persoonskaart van de partner getoond, zo ook de kinderen.
Als de persoon geen relatie heeft dan wordt er alleen maar gekeken of er kinderen aan verbonden zijn. Als je dan de kaart van het kind ziet dan springt het blok 'Kinderen' er uit omdat er een gang naar RELATIES1 ontbreekt en dat wordt niet opgevangen door het tabelletje wel af te maken.
Kijk daar eerst eens naar
Overigens een leuk ontwerp.
Op de persoonskaart van het kind ontbreken de ouders.
De persoon zelf wordt vanaf regel 220 ingenomen en dan blijkt dat ouders alleen gevonden worden als er ook een relatie is. Als er een relatie is dan wordt er naar de ouders van die relatie gekeken en ook de kinderen van die relatie. De ouders van de persoon zelf worden dus alleen bij de persoonskaart van de partner getoond, zo ook de kinderen.
Als de persoon geen relatie heeft dan wordt er alleen maar gekeken of er kinderen aan verbonden zijn. Als je dan de kaart van het kind ziet dan springt het blok 'Kinderen' er uit omdat er een gang naar RELATIES1 ontbreekt en dat wordt niet opgevangen door het tabelletje wel af te maken.
Kijk daar eerst eens naar
Overigens een leuk ontwerp.
Laatst bewerkt 20 mei 2025 18:07 door Han Kortekaas.
- Jaap
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Jaap
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 mei 2025 12:48
Hallo Han,
Ik heb een goed werkende versie, die alle verwijzingen goed maakt. Ik probeer echter de indeling van de kaart te veranderen, zoals te zien is in het bestand dat ik je heb toegezonden. Het is me nog steeds niet gelukt om de werkende versie aan te passen naar de gewenste.
Zou ik je het werkende bestand mogen toezenden, opdat jij de wijzigingen kunt realiseren?
Vriendelijk gegroet,
Jaap
Ik heb een goed werkende versie, die alle verwijzingen goed maakt. Ik probeer echter de indeling van de kaart te veranderen, zoals te zien is in het bestand dat ik je heb toegezonden. Het is me nog steeds niet gelukt om de werkende versie aan te passen naar de gewenste.
Zou ik je het werkende bestand mogen toezenden, opdat jij de wijzigingen kunt realiseren?
Vriendelijk gegroet,
Jaap
- Han Kortekaas
-
- Jaap
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 mei 2025 14:50
Hallo Han,
Bijgaand het bestand.
Vriendelijk gegroet,
Jaap
Bijgaand het bestand.
Vriendelijk gegroet,
Jaap
- Carel Plantagie
-
25 mei 2025 18:33
Jaap,
Zie bijlage. Ik heb de ouders naast de hoofdpersoon gezet (onder de Foto's).
Per relatie wordt dan de partner en hun kinderen getoond.
Als er geen relatie bekend is, maar er wel kinderen zijn, dan worden die ook getoond.
mvg
Carel
Zie bijlage. Ik heb de ouders naast de hoofdpersoon gezet (onder de Foto's).
Per relatie wordt dan de partner en hun kinderen getoond.
Als er geen relatie bekend is, maar er wel kinderen zijn, dan worden die ook getoond.
mvg
Carel
- Han Kortekaas
-
25 mei 2025 23:10
Carel,
ik heb vanochtend aan Jaap een hersteld sjabloon gestuurd waarin diverse punten zijn opgelost.
ik heb vanochtend aan Jaap een hersteld sjabloon gestuurd waarin diverse punten zijn opgelost.