Verjaardagen

Lees meer

Verjaardagen

14 okt 2025 08:02
Hallo allemaal,
Is er een sjabloon voor de verjaardagen uit te printen.
Van alleen levende personen.

Alvast bedankt.

Lees meer

Re: Verjaardagen

14 okt 2025 12:02
Er bestaat een rapport Kalender.
Dit rapport is te vinden onder Menu keuze Tonen->Rapporten...
Overige rapporten...
Bonus Rapporten...
Gebeurtenissen...
Kalender

Zie de help van het sjabloon om alle mogelijkheden te raadplegen.

Lees meer

23 okt 2025 20:22 - 23 okt 2025 20:23
Welke hook gebruikt deze kalender?
Ik wil de kleuren (b.v.achtergrond) aanpassen maar als ik deze in het bestand zelf aanpas dan krijg ik een foutmelding.
<table style='border:1px solid black; border-collapse:collapse; background-color:#FFF5EE; font-family: Verdana;font-size: 10pt;margin-left:auto; margin-right:auto;'>
in
<table style='border:1px solid black; border-collapse:collapse; background-color:#00FFFF; font-family: Verdana;font-size: 10pt;margin-left:auto; margin-right:auto;'>

-->Enkele teksten  getAge(datum in getallen) boven de naam van de maand, de achtergrond is wel gewijzigd naar #00FFFF.

StandaarHook.asjl lijkt niets te doen. (Kalender in Bonusrapporten --> Gebeurtenissen)
Ik heb de invoegtoepassing wel verplaats naar F:\Stamboom\Invoegtoepassingen, dit in de instellingen aangegeven. Andere rapporten zien de hook wel.

Laatst bewerkt 23 okt 2025 20:23 door Frans.

Lees meer

23 okt 2025 23:16
Aanpassen van de achtergrondkleur van de tabel kan je niet via een hookbestand, dit moet rechtstreeks in betreffende regel van Kalender.asj. Let wel, bij een update wordt dit teniet gedaan.

Lees meer

24 okt 2025 16:13 - 24 okt 2025 16:14
...dan krijg ik dus een foutmelding.
Instelling, zie bestand2, foutmelding varieert met instelling, getest --> met foto's / zonder foto's

Via Kladblok / Windows 11, zoeken en vervangen FFF5EE vervangen door 00FFFF en black door blue.
(zonder foto's)
Zie bestand 1. --> geen tabel met namen edg.,

Code tabel in kalender10.html (zonder foto's met aanpassing, zie bestand 1):
Cel met Oktober goed, tabel wordt verder niet aangemaakt. Er ontbreekt code.
<body>
<div class="ct">
<table style='border:1px solid blue; border-collapse:collapse; background-color:#00FFFF; font-family: Verdana;font-size: 10pt;margin-left:auto; margin-right:auto;'>
<tr>
<td colspan='5' style='font-family: Verdana;font-size: 18pt;'>
<a name="Oktober"></a>Oktober
</td>
</tr>
getAge(2,10,1966));</script></td></tr>
getAge(7,10,2017));</script></td></tr>
getAge(9,10,2017));</script></td></tr>
getAge(20,10,1960));</script></td></tr>
getAge(21,10,1992));</script></td></tr>
getAge(23,10,1963));</script></td></tr>
getAge(28,10,1967));</script></td></tr>
</table>
</div>
<p><span class="normal">
<br /><br />
<small><i>Gegenereerd door Frans met Aldfaer Versie 12.0 op vrijdag 24 oktober 2025 om 16:00:00 uur</i></small>
<br /><br />
</span></p>
</body>

Code tabel in kalender10.html (met foto's en met aanpassing):
Cel met Oktober goed, tabel wordt verder niet aangemaakt. Er ontbreekt code.
<body>
<div class="ct">
<table style='border:1px solid blue; border-collapse:collapse; background-color:#00FFFF; font-family: Verdana;font-size: 10pt;margin-left:auto; margin-right:auto;'>
<tr>
<td colspan='6' style='font-family: Verdana;font-size: 18pt;'>
<a name="Oktober"></a>Oktober
</td>
</tr>
'1'> </td></tr>
'1'> </td></tr>
alt=""/></a></td></tr>
alt=""/></a></td></tr>
alt=""/></a></td></tr>
alt=""/></a></td></tr>
alt=""/></a></td></tr>
</table>
</div>
<p><span class="normal">
<br /><br />
<small><i>Gegenereerd door Frans met Aldfaer Versie 12.0 op vrijdag 24 oktober 2025 om 16:08:20 uur</i></small>
<br /><br />
</span></p>
</body>

Laatst bewerkt 24 okt 2025 16:14 door Frans.

Lees meer

24 okt 2025 18:02
Als u het sjabloon ZONDER AANPASSINGEN draait dan ziet u in het rapportdetailvenster dat de  Standaardhook.asjl gebruikt wordt.
Het is niet wijs om zelf in een sjabloon wijzigingen aan  te brengen; alleen de auteur kan bepalen wat de impact is.

Het zou zo maar kunnen dat u op dit moment zelf in een eigen standaardhook.asjl code heeft staan die conflicteert met het sjabloon Kalender.

Als het u gaat om alleen maar de kleur te wijzigen dan kunt u toch beter het uitvoerbestand even wijzigen?

Lees meer

24 okt 2025 18:25
...ik begrijp uw reactie.
Standaard reageert de kalender niet op de StandaardHook.asjl, ...ook geen fout meldingen, het lijkt wel of het niet wordt gezien. De uitvoer bestanden zijn goed.
Wijzigen in de uitvoerbestanden zou een optie zijn maar dan moet ik dit elke keer doen en wel 12x (voor elke maand), bestand maanden.html gebruik ik niet. ...zou kunnen. ..zal het eens proberen of ik de veranderingen in de html code in batch kan uitvoeren.

... mooier, vind ik als het gelijk bij het runnen van het rapport gebeurt maar dit lijkt dus niet te gaan.

Lees meer

24 okt 2025 19:42
Frans,

Het probleem wordt veroorzaakt doordat je Kladblok gebruikt om de wijzigingen aan te brengen. Hierdoor verandert de tekencodering van het bestand en gaan sommige tekens verloren. Gebruik in plaats daarvan Notepad++ als teksteditor om je wijzigingen aan te brengen.

Paul

Lees meer

24 okt 2025 19:43
Frans,
Als je in de in Kalender.asj op regel 859
<table style='border:1px solid black; border-collapse:collapse; background-color:#FFFEE; font-family: Verdana;font-size: 10pt;margin-left:auto; margin-right:auto;'>
verander in
<table style='border:1px solid black; border-collapse:collapse; background-color:#00FFFF; font-family: Verdana;font-size: 10pt;margin-left:auto; margin-right:auto;'>
Dan zullen alle maanden de achtergrondkleur hebben zoals jij dat wenst.

Bij het verplaatsen naar de drive f: is er bij jou iets mis gegaan om die reden werkt het niet bij jou.

De wijziging is binnen Kalender.asj die als eerste wordt gestart en die wijziging is niet mogelijk om deze in de Standaadhook.asjl  op te nemen
Bij een update van het sjabloon dien je zelf de wijziging weer aan te maken om de achtergrond weer te voorzien van 00FFFF

Lees meer

25 okt 2025 14:19 - 25 okt 2025 14:20
@Han 
Met mijn html editor gaat batch aanpassingen soepel.
@Paul en @Meije 
Notepad++ was de "trick". kalender.asj kan aangepast worden met Notepad++ en het werkt.... maar de hook StandaardHook.asjl wordt niet gezien.
(Ik heb deze in Notepad++ opnieuw gemaakt.)
...dus geen hook te gebruiken voor kalender.asj lijkt me. Met boek_maken en Aldfear tekst rapport parenteel werken de hooks (resp. BoekHook.asjl en StandaardHook.ajsl) prima.

Ik ga de suggestie van Han gebruiken, na de eerst volgende update gebruiken, dat is de meest simpelste oplossingen.

Bedankt voor het meedenken...
Laatst bewerkt 25 okt 2025 14:20 door Frans.

Lees meer

25 okt 2025 14:58
Frans,

StandaardHook.asjl wordt door het sjabloon Kalender wel gezien, maar daarmee kan je in dit sjabloon alleen functies herdefiniëren die in een van de bibliotheekbestanden p_lib en p_lib_forms (in de map Bonus rapporten\Lib) of basis en DutchDateFormat (in de map Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Lib Aldfaer) staan. Wat jij wil veranderen staat in de functie kalender_begin in Kalender.asj en die is niet via StandaardHook.asjl te veranderen.

Paul

Lees meer

25 okt 2025 15:07
Bedankt Paul...zal het in mijn oren knopen.

Gemaakt door Kunena