Fotovenster

• NN
Lees meer

Re: Fotovenster

16 nov 2017 14:51
De Coster René schreef : Wel heb ik geconstateerd dat vroeger eens het venster open stond ("Klik voor foto in apart venster") je daar kon inzoomen met CTRL / + toets combinatie en ook terug kon uitzoomen met CTRL / -. Nu is er blijkbaar alleen vergroting mogelijk (tot 3x) met een muisklik op het venster.
Via Persoonskaart en klik op het plaatje in Persoonskaart kom ik in het Fotovenster van IE.
Linkermuisknop = vergroten, rechtermuisknop = verkleinen en door het venster te vergroten is het hele plaatje te zien. mi is er helemaal geen probleem om eea goed in beeld te krijgen.

Lees meer

16 nov 2017 15:14
PietP,
voor zover ik het begrepen heb zoekt de vraagsteller een oplossing dat bij klikken op de foto in het rapport meteen het plaatje op schaal in het fotovenster te zien is, zonder te moeten scrollen of klikken.

• NN
Lees meer

16 nov 2017 15:23
Daar is het Fotovenster kennelijk op gemaakt, soms moet je iets meer doen dan je zou willen.

Lees meer

17 nov 2017 15:19
Standaard word een afbeelding in het fotovenster geschaald zodat de volledige afbeelding zichtbaar is. Zie de eerder aangehangen afbeelding 1 in aldfaerforum.nl/forum/standaard-rapporte...tovenster.html#19426

• NN
Lees meer

17 nov 2017 16:33
Kennelijk niet, vragensteller moet uitzoomen.

Lees meer

17 nov 2017 17:47
Volgens mij is er een misverstand tussen Fotovensters die bij sommige Bonusrapporten worden geleverd en die van de Standaard Aldfaer rapporten.

Lees meer

18 nov 2017 17:44
Mijn initiële vraag was:
Als ik gebruik maak van het fotovenster om foto's in een apart venster te krijgen heb ik bij sommige foto's een te fel ingezoomde weergave.
Ik heb al de jpg formaten veranderd maar dit heeft geen effect.
Ik ben er me van bewust dat dit geen Aldfaer probleem is, maar eerder een verkeerde opslag van de bewuste foto.
Na heel wat heen en weer gepraat op het forum en mede door hulp van Meije buiten het forum om denk ik de oorzaak van mijn probleem te hebben.
Door te weinig info bij mijn eerste vraagstelling is het probleem door verschillende mensen (ter goeder trouw) mis begrepen.
Ik moest van in het begin gezegd hebben dat ik de 'Fotovenster.html' gebruik die bij een Aldfaer tekst rapport gegenereerd wordt maar ook dat ik de code om een foto te tonen kopieer in een andere html, en daarin de jpg verander naar een andere jpg.
Blijkbaar berekent Aldfaer in zijn rapportage de verhoudingen van de foto nodig voor het presenteren in het fotovenster. Als je dus de jpg verandert kloppen de waarden niet meer.
Conclusie:
Er moet steeds een nieuwe Aldfaer uitdraai gemaakt worden als er een foto gewijzigd wordt, zodat Aldfaer de nieuwe verhoudingen kan berekenen. Het volstaat niet om 'offline' een foto te vervangen door een andere.

(Als mijn conclusie nog verkeerd zou zijn hoor ik het graag.)
Als ik personen voor niets aan het werk heb gezet wil ik me daarvoor excuseren !
Bedankt forum !!

Mvg
René

• NN
Lees meer

18 nov 2017 19:54
De Coster René schreef : Ik moest van in het begin gezegd hebben dat ik de 'Fotovenster.html' gebruik die bij een Aldfaer tekst rapport gegenereerd wordt maar ook dat ik de code om een foto te tonen kopieer
Toch nog een vraag:
Fotovenster.html kan ik nergens vinden, wel veel fotovenster.htm bestanden, fotovenster.html wordt dus elke keer opnieuw aangemaakt zoals u zegt en daarna weer verwijderd?

Lees meer

18 nov 2017 20:26
'Fotovenster' wordt aangemaakt bij de uitdraai van een tekst rapport (met foto's)
Het bestand is te vinden in de map "Aldfaer\Rapportuitvoer\1234567890" die temporary aangemaakt wordt en verwijderd wordt als het uitdraaivenster opnieuw gesloten wordt.
Dus 'Fotovenster' kopieren terwijl het venster openstaat.

• NN
Lees meer

18 nov 2017 23:08
Fotovenster.htm wordt mi naar de bewuste map gekopieerd, maar welke fotovenster.htm het is, is me niet duidelijk, daar ontstond de verwarring over zie bericht #19450

Lees meer

19 nov 2017 11:23
PietP,

Fotovenster.html bestaat niet terecht opgemerkt maar fotovenster.htm ook niet waar jij het over hebt moet namelijk Fotovenster.htm zijn. Zo zie dat je zomaar een tikfout kunt maken.

• NN
Lees meer

19 nov 2017 15:37
Windows is niet hoofdlettergevoelig, dwz fotovenster.htm is hetzelfde is als FotoVenster.htm, als u over Linux zou spreken had u gelijk. fotovenster.html en fotovenster.htm zijn verschillende bestanden met elk hun eigen inhoud.

Gemaakt door Kunena