Exporteren Gedcom bestand

• H. Smeenk
  • Auteur
Lees meer

Exporteren Gedcom bestand

24 okt 2014 19:16
Waarom zie ik mijn "aldf" bestanden niet bij het exporteren Gedcom? Het lukt mij voor geen kant om ook maar iets te doen om een Gedcom bestand te maken. Ik heb bij veel gestelde vragen een heel mooi overzicht gezien, alleen mij lukt het niet. Hij ziet gewoon weg mijn gemaakte stambomen in Aldfaer niet! Jammer is dit.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Exporteren Gedcom bestand

24 okt 2014 20:24
Geachte H,
Bedoelt U de windows dialoogdoos van save as?
Onderin staat (bij mijn engelstalige Windows) iets als Save-as-type.
Dat is met opzet *.ged om e.e.a. overzichtelijk te houden.
Men kan e.e.a. wel forceren door achter File Name gewoon *.* in te voeren.
Groeten, Gijs
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

24 okt 2014 20:24
Ik begrijp niet direct wat u aan het doen bent. Een gedcom bestand is een bestand met een bepaalde opmaak, en bestemd om gegevens van uw stamboom over te sturen naar iemand anders.
De functie Bestand -> Exporteer gedcom zet dus gegevens van uw *.aldf om naar een *.ged bestand.
Onderwerp is gesloten.
  • H. Smeenk
  • Auteur
Lees meer

24 okt 2014 20:46
Dit is mij ook bekend en duidelijk! Alleen als je het bestand met de extentie .adlf niet kunt vinden dan wordt het toch wat anders. Deze bestanden staan toch echt op mijn harde schijf, alleen worden zij niet zichtbaar als ik zoek bij "GEDCOM bestand" onder GEDCOM-Export.
Onderwerp is gesloten.
  • H. Smeenk
  • Auteur
Lees meer

24 okt 2014 20:47
Sorry Gijs maar ik begrijp niet wat je bedoelt?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

24 okt 2014 22:50
U hoeft helemaal geen *.aldf bestand te zoeken.
Bij exporteren wordt van het stamboombestand, dat momenteel in het hoofdvenster van Aldfaer geopend is, een gedcombestand gemaakt.

Een gedcom exporteren > als volgt:
In de hoofdmenu Bestand > Exporteer gedcom > klik op het mapicoontje > geef een naam aan het bestand > bepaal de plaats waar het gedcom bestand moet komen > desnoods de instellingen aanpassen > Exporteer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H. Smeenk
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

24 okt 2014 23:27
JC heeft de clou.
Men moet eerst een .aldf bestand openen om het te kunnen exporteren.
Groeten, Gijs
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 okt 2014 00:55
H. Smeenk schreef : Dit is mij ook bekend en duidelijk! Alleen als je het bestand met de extentie .adlf niet kunt vinden dan wordt het toch wat anders. Deze bestanden staan toch echt op mijn harde schijf, alleen worden zij niet zichtbaar als ik zoek bij "GEDCOM bestand" onder GEDCOM-Export.

In deze functie gaat u niet zoeken naar een gedcom bestand maar geeft u een naam op van de te maken gedcom van de geopende stamboom!! Deze functie is zelfs afgeschermd dat alleen *.ged bestandsnamen gevonden kunnen worden.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena