- Bedankjes 0
Kwartierstaat loopt vast
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kwartierstaat loopt vast
04 jun 2024 16:32
Hallo, ik wil van mijn zoon de kwartierstaat aanmaken (tekstversie). Dit duurt enorm lang en onderweg (halverwege) loopt ie meestal volledig vast.
Even wat statistieken: 114.165 personen, allemaal verwant, kwartierstaat 20.000+ voorouders. Daarvan meer dan de helft in de middeleeuwen, adel, dus heel veel kinderen uit dezelfde ouderparen waar mijn kinderen vele malen van af stammen. Kwartierherhaling staat uit. Als ik die aanzet loopt de boel zéker vast.
Computer is snel genoeg, Intel Xeon E5-1620 (3,5 Ghz) met 16GB geheugen, Data staat op een snelle, en vrijwel nieuwe SSD van 237 Gb.
Wat kan dit veroorzaken?
Even wat statistieken: 114.165 personen, allemaal verwant, kwartierstaat 20.000+ voorouders. Daarvan meer dan de helft in de middeleeuwen, adel, dus heel veel kinderen uit dezelfde ouderparen waar mijn kinderen vele malen van af stammen. Kwartierherhaling staat uit. Als ik die aanzet loopt de boel zéker vast.
Computer is snel genoeg, Intel Xeon E5-1620 (3,5 Ghz) met 16GB geheugen, Data staat op een snelle, en vrijwel nieuwe SSD van 237 Gb.
Wat kan dit veroorzaken?
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Kwartierstaat loopt vast
05 jun 2024 08:16
Aanvulling: Als ik "controleer gegevens" doe op kwartierlussen loopt Aldfaer eveneens vast.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
05 jun 2024 11:09
André,
Je zou eens een kwartierstaat met een beperkt aantal generaties kunnen proberen.
Om te bepalen wanneer de kwartierstaat vast loopt.
P.s. Mogelijk heeft het toch te maken met een te groot html bestand dat aangemaakt wordt.
Je zou eens een kwartierstaat met een beperkt aantal generaties kunnen proberen.
Om te bepalen wanneer de kwartierstaat vast loopt.
P.s. Mogelijk heeft het toch te maken met een te groot html bestand dat aangemaakt wordt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: André
- Han Kortekaas
-
05 jun 2024 12:33
De suggestie van Meije kunt u verder uitbreiden door alle vinken weg te halen bij Extra>Instellingen>Tekst zodat alleen de noodzakelijke koppelingen worden afgedrukt.
Soms heeft e.e.a. te maken met veel grote, omvangrijke rapporten achter elkaar te draaien. Sluit dan Aldfaer even tussendoor af en heropen waardoor zeker is dat het geheugen wordt vrijgegeven.
Soms heeft e.e.a. te maken met veel grote, omvangrijke rapporten achter elkaar te draaien. Sluit dan Aldfaer even tussendoor af en heropen waardoor zeker is dat het geheugen wordt vrijgegeven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: André
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 jun 2024 13:11
Het bijzondere is dat het goed gaat als ik de kwartierstaten van mij en de moeder van mijn kinderen apart draai. Maar niet als ik die van mijn zoon maak.
Ik weet wel dat het HTML bestand meer dan 1.500 bladzijden A4 beslaat.
Ik weet wel dat het HTML bestand meer dan 1.500 bladzijden A4 beslaat.
- Han Kortekaas
-
05 jun 2024 14:20 - 05 jun 2024 14:24
Ik neem aan dat u het Privacyfilter uit heeft staan.
Staat uw zoon wel als Man te boek?
U staat niet toevallig als zoon bij uw zoon?
Staat uw zoon wel als Man te boek?
U staat niet toevallig als zoon bij uw zoon?
Laatst bewerkt 05 jun 2024 14:24 door Han Kortekaas.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
05 jun 2024 14:32
André,
Bij je zoon wordt jou volledige kwartierstaat en die van je vrouw uitgewerkt. tot de verste voorouder
Dit kan inhouden dat de uitprint veel groter wordt dan de afzonderlijke kwartierstaat van jou en je vrouw.
Bij het vastlopen, wordt er dan een melding gegeven?
Bij je zoon wordt jou volledige kwartierstaat en die van je vrouw uitgewerkt. tot de verste voorouder
Dit kan inhouden dat de uitprint veel groter wordt dan de afzonderlijke kwartierstaat van jou en je vrouw.
Bij het vastlopen, wordt er dan een melding gegeven?
- André
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 jun 2024 11:33
Nee, er komt geen foutmelding. De groene balk stopt gewoon en alleen met geforceerd afsluiten krijg ik het beëindigd.
- Han Kortekaas
-
15 jun 2024 17:43 - 15 jun 2024 17:44
Kunt u de "Detail" knop aanklikken bij het rapport en dan na de stop de inhoud van dat venster kopiëren en hier plakken?
Ik hoop dat u Taakbeheer gebruikt om "geforceerd te stoppen".
Ik hoop dat u Taakbeheer gebruikt om "geforceerd te stoppen".
Laatst bewerkt 15 jun 2024 17:44 door Han Kortekaas.