Gedcom

Lees meer

Gedcom

14 sep 2024 09:52 - 14 sep 2024 10:09
Na belangrijke aanpassingen in Aldfear exporteer ik een Gedcom en importeer deze in Geneanet. Gisteren ben ik in dit proces voor het eerst tegen een probleem aan gelopen. De aangeboden Gedcom werd zonder foutmeldingen geïmporteerd, echter na opening van de stamboom in Geneanet word ik als beheerder van de stamboom geopend in de boom en laat Geneanet daarnaast mijn details zien. Gisteren werd de boom niet geopend. Wel werden mijn details zichtbaar. Hierover heb ik contact gehad met Geneanet. Met de Gedcom komt volgens Geneanet code mee in de Notitie van mijn details. Dit fenomeen doet zich ook op andere plaatsen voor. Onder andere bij een zus van mij. In Aldfaer heb ik de notities gecontroleerd en daar staan op verschillende tabbladen (bv Geboort) korte opmerkingen, die daar al lang staan. Geneanet heeft me gevraagd om hierover contact op te nemen met Aldfaer.
Omdat dit probleem gisteren voor het eerst is opgetreden en omdat er geen veranderingen bij mij hebben plaatsgevonden (de veranderingen betreffen een zus van mijn vader en haar familie) denk ik dat het probleem door de laatste update van Aldfaer zou kunnen worden veroorzaakt. Afgelopen week werd namelijk versie 11 aangeboden en die heb ik geïnstalleerd. Vervolgens werd nog een update van onderdelen aangeboden, maar ik weet niet meer welke.
Een afdruk van mij in Aldfaer is bijgesloten en een afdruk van mij in Geneanet (zonder boom). Beiden heb ik moeten verkleinen om aan te kunnen bieden. Beiden heb ik ook persoonlijk gemaakt.
De code in de notitie van mij in Geneanet na import van de Gedcom is:
_REFERENCE:
-- GEDCOM (INDI) -- 1 EXID 78
Ik hoop dat u me kunt helpen met dit probleem. Als u nog vragen hebt dan hoor ik die graag.
Laatst bewerkt 14 sep 2024 10:09 door Pieter van der Aa.

Lees meer

Re: Gedcom

14 sep 2024 10:55
In een ander draadje heb ik al vermeld dat Aldfaer m.i.v. versie 11 ook de laatste gedcom versie 7.0 hanteert.
Geneanet gebruikt versie 5.5.1
Derhalve moet u bij de gedcom export instellingen zorgen dat er een gedcom 5.5.1 wordt aangemaakt.

Lees meer

Re: Gedcom

14 sep 2024 12:35
Mijn hartelijke dank! Het probleem is opgelost.

Gemaakt door Kunena