notities cursief

Lees meer

notities cursief

16 sep 2024 21:31 - 16 sep 2024 21:56
Voor het maken van een familieboek ben ik aan het experimenteren met lettertypes en -groottes. In de algemene instellingen heb ik dit aangepast, tot volle tevredenheid.
Echter, bij het oproepen van een Parenteel via Bonusrapporten > Exporten > Maak Boeken > Parenteel in boekvorm zie ik dat mijn notities cursief worden afgedrukt. Dat vind ik voor mijn boekpresentatie storend. Ik wil dat kunnen uitzetten. Kan dat?

Aanvulling:
Ik zie dat er in 2019 ook al een vraag over is gesteld en dat er een hook moeten worden gemaakt. Nu heb ik voor het aantal afbeeldingen per rij al een StandaardHookbestand gemaakt en ik neem aan dat ik hier een nieuwe hook in kan bij plaatsen. Mijn vraag is alleen welke hook. Kan ik dat ergens vinden?
Laatst bewerkt 16 sep 2024 21:56 door Herman van Kralingen.

Lees meer

Re: notities cursief

17 sep 2024 09:46
Herman,
Voor Maak Boeken is een aparte hookbestand nodig Deze moet de naam hebben boekHook.asjl
In dit hookbestand dienen de veranderingen aangebracht worden.
Het hookbestand dient opgeslagen te worden in de sub map Lib User Invoegtoepassingen. 
Opmerking: Als de map Lib User niet bestaat dien je deze eerste aan te maken.

Hierbij de wijziging die nodig is om de notities van cursief naar normaal te wijzigen.

Bijlage:

Bestandsnaam: boekhook.asjl
Bestandsgrootte:0 KB

Als je de Standaardhookbestand  voor het wijzigen aantal afbeeldingen per regel copieerd naar boekhook.asjl dan wordt deze waarde ook voor Maak boeken van toepassing.

Lees meer

17 sep 2024 12:07
Herman,
Er is een foutief boekhook bestand toegevoegd
Hierbij de juiste

Bijlage:

Bestandsnaam: boekhook_2...-17.asjl
Bestandsgrootte:0 KB

Sorry voor deze vergissing.

Lees meer

17 sep 2024 18:07
Hoi Meije,

Bedankt voor de tip en het bestand. Direct ingevoerd en bestand opgeslagen in de juiste map. 
De tekst ziet er in Aldfaer inderdaad netjes recht uit en ook bij het tonen via de browser is het top. Echter, als ik de tekst kopieer en in Word plak verschijnt mijn notities toch weer cursief. Rarara hoe kan dat? Heb je nog ideeën. 

Groet,

Herman

Lees meer

17 sep 2024 18:42
Herman,
Als ik de tekst kopieer in Word  dan krijg ik de html code in beeld.
Om het rapport in Word te verkrijgen dien je in Word het bestand boek.htm te openen en is tekst zo als het in het hookbestand is aangegeven.

Ook kun je gebruik maken van Sjab2Word 
 de laatste versie is via  aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/10548 te vinden

Sjab2word is een applicatie in één bestand, waarmee het mogelijk is om zonder veel kennis van Microsoft Word, tekstrapporten die zijn aangemaakt met Aldfaer om te zetten in een word document.

Hier meen kan ook de een pagina verwijzing gemaakt worden zie voor uitgebreide informatie de help van het rapport Maak Boeken.

Lees meer

18 sep 2024 08:28
Hoi Meije,

Met jouw tips en de uitgebreide help-functie is het me gelukt om in Word de dingen te krijgen zoals ik dat graag wilde. Top. Bedankt.

Nu verder met de inhoud en het vormgeven van het boek.

Nogmaals heel erg bedankt.

Groet,

Herman

Gemaakt door Kunena