- Bedankjes 77
Akten verschijnen niet meer
- De Coster René
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Akten verschijnen niet meer
10 okt 2024 07:17
Al jaren gebruik ik volgende methode om akten zichtbaar te maken in een 'Feit'
- in het notitieveld van feit 'Geboorte' plaats ik <nt><a href="$ALDFAER1geb_decoster_livinus_1798.jpg" target="_blank">Geboorte akte Livinus</a></nt>.
- mijn stamboomeigenschappen staan zoals in bijlage, dus verwijzend naar - $ALDFAER1 - C:\Users\Rene\Documents\Aldfaer\Materiaal\akten\geb\
- in de bewuste materiaalmap is de JPG aanwezig
Vraag: waarom werkt dit niet meer?
PS. ik deed een update van alle invoegtoepassingen, maar dit lijkt me toch puur intern Aldfaer.exe
- in het notitieveld van feit 'Geboorte' plaats ik <nt><a href="$ALDFAER1geb_decoster_livinus_1798.jpg" target="_blank">Geboorte akte Livinus</a></nt>.
- mijn stamboomeigenschappen staan zoals in bijlage, dus verwijzend naar - $ALDFAER1 - C:\Users\Rene\Documents\Aldfaer\Materiaal\akten\geb\
- in de bewuste materiaalmap is de JPG aanwezig
Vraag: waarom werkt dit niet meer?
PS. ik deed een update van alle invoegtoepassingen, maar dit lijkt me toch puur intern Aldfaer.exe
- Han Kortekaas
-
Re: Akten verschijnen niet meer
10 okt 2024 12:36
René
heb je soms een andere uitvoermap gemaakt waar het fotomateriaal nog niet door jezelf naar toe is gekopieerd.
De link werkt bij mij op die manier.
heb je soms een andere uitvoermap gemaakt waar het fotomateriaal nog niet door jezelf naar toe is gekopieerd.
De link werkt bij mij op die manier.
- De Coster René
-
Auteur
11 okt 2024 07:09
Han,
Alle mappen zijn dezelfde gebleven en op dezelfde plaats.
Ik probeerde eens terug in Versie10.1 en daar werkt het wel.
Zou dit niet iets te maken hebben met een verkeerde behandeling van $ALDFAER1
Ik bekeek het bronbestand van een persoonskaart en zie het volgende:
<td><a href="$ALDFAER1geb_decoster_livinus_1798.jpg" target="_blank">Geboorte akte Livinus</a></td>
Alle mappen zijn dezelfde gebleven en op dezelfde plaats.
Ik probeerde eens terug in Versie10.1 en daar werkt het wel.
Zou dit niet iets te maken hebben met een verkeerde behandeling van $ALDFAER1
Ik bekeek het bronbestand van een persoonskaart en zie het volgende:
<td><a href="$ALDFAER1geb_decoster_livinus_1798.jpg" target="_blank">Geboorte akte Livinus</a></td>
- Ruud de Ruiter
-
11 okt 2024 08:24
René
Ben niet thuis in de methode maar in eerste bericht
<nt><a href="$ALDFAER1geb_decoster_livinus_1798.jpg" target="_blank">Geboorte akte Livinus</a></nt>
In tweede bericht
Verschil: <nt> en /nt> en in tweede bericht <td> en /td>
Ben niet thuis in de methode maar in eerste bericht
<nt><a href="$ALDFAER1geb_decoster_livinus_1798.jpg" target="_blank">Geboorte akte Livinus</a></nt>
In tweede bericht
Verschil: <nt> en /nt> en in tweede bericht <td> en /td>
- De Coster René
-
Auteur
11 okt 2024 08:44
Ruud,
Het eerste bericht vermeld de notitie in 'overig/geboorte'-feit hetwelk ik rechtstreeks kan aanklikken vanuit het hoofdscherm/feiten.
Mijn 2de post toont een zinsnede uit het bronbestand van de persoonskaart.
Ik heb de indruk dat $ALDFAER1 niet correct vertaald wordt naar het juiste pad.
Het eerste bericht vermeld de notitie in 'overig/geboorte'-feit hetwelk ik rechtstreeks kan aanklikken vanuit het hoofdscherm/feiten.
Mijn 2de post toont een zinsnede uit het bronbestand van de persoonskaart.
Ik heb de indruk dat $ALDFAER1 niet correct vertaald wordt naar het juiste pad.
- Han Kortekaas
-
11 okt 2024 09:49
Ik heb het nu ook getest met een eigen bestandje in versie 11.0 en zie dat de $ALDFAER1 niet meer expandeert.
- Steven
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 okt 2024 22:31
Inderdaad, dit werd ook door ons gesignaleerd, lijkt me een bug te zijn indien het bij meerderen voorkomt. Ik heb versie 10.1 en rapport versie 10.0.0.2.
zowel $aldfaer1 als $ALDFAER1 worden niet vervangen door het opgegeven pad bij de eigenschappen. De HTML genereert nu wel correct nu ik <nt> heb toegevoegd.
zowel $aldfaer1 als $ALDFAER1 worden niet vervangen door het opgegeven pad bij de eigenschappen. De HTML genereert nu wel correct nu ik <nt> heb toegevoegd.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
17 okt 2024 17:16
Steven,
In de versie van Aldfaer die jij aangeeft werkt het expanderen van $ALDFAER1 t/m 4 bij mij wel en een klik op de link wordt het bestand getoond.
Mogelijk zijn de verwijzingen niet juist bij Eigenschappen Stamboom
Deze verwijzingen dienen het juiste het pad aan te geven waar het te tonen bestand zich bevind.
Zie start van de vraagstelling waar Renè waar een voorbeeld wordt gegeven.
In de versie van Aldfaer die jij aangeeft werkt het expanderen van $ALDFAER1 t/m 4 bij mij wel en een klik op de link wordt het bestand getoond.
Mogelijk zijn de verwijzingen niet juist bij Eigenschappen Stamboom
Deze verwijzingen dienen het juiste het pad aan te geven waar het te tonen bestand zich bevind.
Zie start van de vraagstelling waar Renè waar een voorbeeld wordt gegeven.