Opstarten van Aldfaer (Op een computer waar Aldfaer reeds in zit.)

Lees meer

Opstarten van Aldfaer (Op een computer waar Aldfaer reeds in zit.)

26 jul 2025 08:14
Omdat ik ga soppen met mijn hobby, neemt een kennis elders in het land een deel van mijn bestanden over. Hij gaat op zijn computer ook Aldfaer gebruiken, maar is nog een leek op dat gebied.. Om na te gaan of ik hem de juiste procedure aangeraden had, heb ik op mijn eigen computer (waar Aldfaer reeds op zit,) via www.Aldfaer.com op de knop "Downloads" geklikt en ben vervolgens naar de map met downloads gegaan. Daar klikte ik op het betreffende bestand en verwachtte een  een nieuw Aldfaer te zien te krijgen, waarin ik een nieuw bestand in zou kunnen voeren.
Nee dus; ik kreeg een heel nieuw verhaal te zien wat nergens op sloeg in een niet bestaande taal.
Voor de goede orde, ik heb dus al een Aldfaer-programma op mijn computer staan ik heb mijn kennis al een gedcomfile gestuurd met de door hem te installeren bestanden. Ook heb ik hem verteld welke mappen er geinstalleerd moeten worden, zoals Stambomen, materialen enz.
Graag Uw advies over wat ik kennelijk fout doe en hoe het dan wel moet.
Bij voorbaat dank.
Leen

Lees meer

Re: Opstarten van Aldfaer (Op een computer waar Aldfaer reeds in zit.)

26 jul 2025 13:43 - 26 jul 2025 13:45
U doet niets fout.
Heeft u het deel van de stamboom dat u aan uw kennis hebt gegeven via een groep samengesteld, dan kan de groep opgeslagen worden als GEDCOM maar ook als nieuw stamboombestand. Zowel het ene als het andere bestand kan verstuurd worden.
Een GEDCOM moet dan in Aldfaer geïmporteerd worden terwijl een stamboombestand rechtstreeks in de map Stambomen geplakt kan worden en vervolgens openen.

Een tweede Aldfaer installatie op uw pc kan uiteraard niet in dezelfde installatiemap C:\Aldfaer. Gebruik dan bv C:\Aldfaer_xtra
Laatst bewerkt 26 jul 2025 13:45 door JayCee.

Lees meer

Re: Opstarten van Aldfaer (Op een computer waar Aldfaer reeds in zit.)

26 jul 2025 14:14
Heel mooi!
Uw antwoord was nog simpeler dan ik gedacht had,............maar je moet het maar weten!!
Hartelijk dank.
Leen

Gemaakt door Kunena