- Bedankjes 0
overzetten oud Aldfaer bestand
- Pieter vanGeldorp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
overzetten oud Aldfaer bestand
28 jul 2025 15:18
Heb Aldfaer al jaren in gebruik, Sinds kort met gewijzigde laptop met Windows 10 en desktop met Windows 11 lukt het niet om oude gedcom bestanden over te zetten vanuit een stick of oude harde schijf. Overzetten lukt in zoverre dat het bestand leesbaar is, maar bijvoorbeeld klikken op een persoon om diens gegevens te bezien of te wijzigen lukt van geen kant; Het gaat mij in het bijzonder om een familiebestand van met meer dan 400 personen.. Ik kan ze in de personenlijst wel zien, maar niet aanklikken behalve de "stampersoon". Heeft het mogelijk te maken met een versie van Aldfaer? Ik beschik over de meest recente versie.Wat te doen?
- Ruud de Ruiter
-
Re: overzetten oud Aldfaer bestand
28 jul 2025 19:15
Waarom Gedcom ?
Beter is met Aldfaer bestanden te werkem
Op de "oude" PC, start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en zet alle vinken. Bewaar het resultaat opdat je kan zien welke Aldfaer versies van toepassing zijn en je weet of deze gezien het versie nummer al dan niet bruikbaar zijn
Zet vervolgens de bruikbare *.ald en *.aldf over inclusief hun materiaal bestanden
Beter is met Aldfaer bestanden te werkem
Op de "oude" PC, start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en zet alle vinken. Bewaar het resultaat opdat je kan zien welke Aldfaer versies van toepassing zijn en je weet of deze gezien het versie nummer al dan niet bruikbaar zijn
Zet vervolgens de bruikbare *.ald en *.aldf over inclusief hun materiaal bestanden