Vreemd parenteel in boekvorm

Lees meer

Vreemd parenteel in boekvorm

31 jul 2025 21:18
Als ik een parenteel in boekvorm maak, valt me wat vreemds op. Er verschijnt achtereenvolgend een blad met koptekst De eerste generatie, De tweede generatie, De tweede generatie, de Derde generatie, De tweede generatie, De tweede generatie. De tweede generatie, De tweede generatie, De tweede generatie, De Tak van Jacomina V., De tak van Catharina V., De tak van Wilhelmina V.
  • Waarom tot 7 x toe de tekst De 2e generatie? Waarom dit niet beperken tot 1 x?
En dat, terwijl de laatste 3 personen (De tak van .....) tot het zelfde gezin behoren. Waarom tot 3 x toe dezelfde koptekst? Heeft u hier enige verklaring voor? Is er iets dat ik niet begrijp, of is er een ander probleem?

Vriendelijke groet,
​​​​​​​Peter

Lees meer

Re: Vreemd parenteel in boekvorm

01 aug 2025 09:56
Ik heb een kwartierstaat en parenteel in boekvorm bij een andere persoon gemaakt. Het probleem dat ik had, is opgelost. Heel vreemd. Maar, als ik de rapporten ga printen, is er op het scherm niet de bekende keuzemogelijkheid om enkel- of dubbelzijdig te printen. Het gevolg is, dat terwijl wel de noodzaak is om dubbel te printen, dit toch allemaal enkel gebeurt.
Kan ik die optie ergens aanklikken?
groet,
Peter

Lees meer

01 aug 2025 10:57
Peter, 
Al dan niet dubbelzijdig printen is een instelling van de printer.

Lees meer

01 aug 2025 20:04
Peter,

Je hebt het rapport uitgevoerd met de Aldfaer Instelling->Tekst Nageslacht (Uitwerken) Per Tak.
Dan wordt standaard vanaf generatie 4 Per Tak de volgende  tak met benaming van de persoon uitgevoerd. totdat deze tak is beëindigd 
en wordt de volgende tak afgehandeld totdat alle takken zijn afgehandeld.
De instelling in maak boeken is het mogelijk om de standaard Per Tak aan te passen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peter Wiss

Gemaakt door Kunena