- Bedankjes 0
inhoud van mijn aldfaer bestand is verdwenen
- Marie-Chantal Loones
- Auteur
Lees minder
Lees meer
inhoud van mijn aldfaer bestand is verdwenen
19 feb 2026 21:17
Ik was bezig met mijn aldfaer toen ik er opeens niet op lette dat mijn stroom uitviel. Sedert dit moment problemen... alle inhoud van mijn stamboom is verdwenen.
Er is bij de naam ook [1] verschenen.....
Tijdelijk heb ik me kunnen behelpen met een oude veiligheidskopie van vorig jaar die ik in versie 11.1 van aldfaer heb ingevoerd..
Maar dit is niet echt de oplossing voor mijn probleem van die stamboom... waarvan alle inhoud verdween... en toch bovenaan aangeeft dat er 13757 personen inzitten.
Er is bij de naam ook [1] verschenen.....
Tijdelijk heb ik me kunnen behelpen met een oude veiligheidskopie van vorig jaar die ik in versie 11.1 van aldfaer heb ingevoerd..
Maar dit is niet echt de oplossing voor mijn probleem van die stamboom... waarvan alle inhoud verdween... en toch bovenaan aangeeft dat er 13757 personen inzitten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1061
Re: inhoud van mijn aldfaer bestand is verdwenen
19 feb 2026 22:12Dit betekent dat de persoon (vrouw) in het hoofdvenster als referentiepersoon is gemerkt.Er is bij de naam ook [1] verschenen.....
Zoek naar de stambomen via Bestand > Zoek Aldfaer-bestaden en vink alleen stambomen aan en alle schijven. Selecteer de recenste stamboom en klik op Open.
- Marie-Chantal Loones
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 feb 2026 22:25
We hebben gezocht naar het laatste bestand, maar bij het openen was alles leeg, geen personen te bespeuren.. .
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1061
20 feb 2026 09:41 - 20 feb 2026 09:45
Probeer het volgende: met gesloten Aldfaer, ga in verkenner naar C:\Aldfaer en hernoem de bestanden Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram naar bv. Aldfaer.ini_oud en Aldfaer.iniprogram_oud. Open Aldfaer opnieuw. Als het lukt zullen de instellingen opnieuw moeten ingesteld worden.
Laatst bewerkt 20 feb 2026 09:45 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marie-Chantal Loones
- Ruud de Ruiter
-
20 feb 2026 11:58 - 20 feb 2026 12:02
Als JayCee suggestie niet werkt.
Doe Menu > Bestand > Sluiten (niet Afsluiten)
Open de laatste V-kopie en als dat resultaat geeft, doe een bewaren als met alleen de naam van het stamboombestand, dus zonder datum/tijdstip in de bestandnaam
Doe Menu > Bestand > Sluiten (niet Afsluiten)
Open de laatste V-kopie en als dat resultaat geeft, doe een bewaren als met alleen de naam van het stamboombestand, dus zonder datum/tijdstip in de bestandnaam
Laatst bewerkt 20 feb 2026 12:02 door Ruud de Ruiter.
- Marie-Chantal Loones
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 feb 2026 21:28
Heb het geprobeerd, maar het blijft een leeg bestand zonder mijn 13757 personen.... jammer...
zelfs door de ini's te wijzigen zoals opgegeven...
zelfs door de ini's te wijzigen zoals opgegeven...
- Marie-Chantal Loones
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 feb 2026 21:34
V-kopie van vorig jaar wil wel openen, maar .aldf-bestand van eergisteren niet.... zal de hoop maar opgeven denk ik....
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1061
20 feb 2026 22:04Laat ons hopen dat dit bestand identiek is aan dat van eergisteren. Zo niet, laat in de toekomst Aldfaer telkens na een mutatie of toevoeging van gegevens een automatische veiligheidskopie maken zodat je het meest recenste bezit.V-kopie van vorig jaar -?
- Marie-Chantal Loones
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 feb 2026 22:59
Raar maar waar, maar mijn map met stambomen en veiligheidskopiën waren leeg…. Gelukkig nog een v-kopie van vorig jaar die ik in een map buiten aldfaer bewaarde kon gebruiken… en allemaal begonnen na een stroomuitval onlangs. .
- Frank
-
21 feb 2026 21:27
1. Welke versie van Aldfaer werk je ?
2 indien antwoord geen hele oude versie is (Heden versie 12)
heb je stamboom+> bestand opschonen ook kunnen draaien met dit bestand van 13.757 personen.
2 indien antwoord geen hele oude versie is (Heden versie 12)
heb je stamboom+> bestand opschonen ook kunnen draaien met dit bestand van 13.757 personen.