- Bedankjes 0
samengevoegd
- jetteke white
- Auteur
Lees minder
Lees meer
samengevoegd
03 mrt 2026 13:28
Goedemiddag, ik heb 2 stamboombestanden via Gedcom samengevoegd. Alles lijkt gelukt maar de gegevens uit het toegevoegde bestand verschijnen niet in mijn rapporten zoals bijv. een kwartierstraat. Hoe los ik dat op? bvd
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1061
Re: samengevoegd
03 mrt 2026 13:43 - 03 mrt 2026 13:45
Controleer de stamboom op fouten in de database en voor dubbele personen.
Mogelijk zijn één of meerdere personen niet publiceerbaar wegens een actieve privacyfilter of door uitsluiting van publicatie in tab Diversen.
Mogelijk ontbreekt er een koppeling tussen beide stambomen.
Controleer in de instellingen of het aantal generaties voor uitvoer niet begrensd is.
Mogelijk zijn één of meerdere personen niet publiceerbaar wegens een actieve privacyfilter of door uitsluiting van publicatie in tab Diversen.
Mogelijk ontbreekt er een koppeling tussen beide stambomen.
Controleer in de instellingen of het aantal generaties voor uitvoer niet begrensd is.
Laatst bewerkt 03 mrt 2026 13:45 door JayCee.
- jetteke white
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
03 mrt 2026 13:47
Dank voor de reaktie! Alles is gecontroleerd. Hoe koppel je de beide bestanden?
- Ruud de Ruiter
-
03 mrt 2026 18:31 - 03 mrt 2026 18:45
Jetteke,
Hoe heb je de stamboom bestanden samengevoegd? Ik heb de indruk dat het samenvoegen niet correct is uitgevoerd
De gebruikelijke methode is volgens mij:
Doe eerst van beide bestanden bestandscontrole en réparatie en sluit beide bestanden
1) Open het samen te voegen bestand en kies Menu > Bestand > Instellingen > GEDCOM-Export > Versie 5.5.1 > Karakters > UTF-8 en zet alle overige vinken en exporteer als Gedcom onder een andere naam als 2)
2) Open te behouden stamboom *.aldf
3) Importeer 1) in 2)
4) Doe Menu > Stamboom > Controleer gegevens > vink mogelijk dubbele personen > Inclusief uitgeslotenen > Volgende
5) los eventuele dubbelen op
6) Idem 4) maar vink Fouten in database > Volgende
Mocht 6) een foutmelding geven, meldt dat
Hoe heb je de stamboom bestanden samengevoegd? Ik heb de indruk dat het samenvoegen niet correct is uitgevoerd
De gebruikelijke methode is volgens mij:
Doe eerst van beide bestanden bestandscontrole en réparatie en sluit beide bestanden
1) Open het samen te voegen bestand en kies Menu > Bestand > Instellingen > GEDCOM-Export > Versie 5.5.1 > Karakters > UTF-8 en zet alle overige vinken en exporteer als Gedcom onder een andere naam als 2)
2) Open te behouden stamboom *.aldf
3) Importeer 1) in 2)
4) Doe Menu > Stamboom > Controleer gegevens > vink mogelijk dubbele personen > Inclusief uitgeslotenen > Volgende
5) los eventuele dubbelen op
6) Idem 4) maar vink Fouten in database > Volgende
Mocht 6) een foutmelding geven, meldt dat
Laatst bewerkt 03 mrt 2026 18:45 door Ruud de Ruiter.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1061
03 mrt 2026 19:30
Jetteke,
Maag ik aannemen dat je de ene stamboom in de andere hebt geïmporteerd via Bestand > Gedcom-import met een vink bij 'Importeren in huidige stamboom. Dit betekent nog niet dat de stambomen gekoppeld zijn. Er moet een verwantschap zijn tussen beiden door minstens één persoon die in beide stambomen voorkomt en geen dubbele is.
Maag ik aannemen dat je de ene stamboom in de andere hebt geïmporteerd via Bestand > Gedcom-import met een vink bij 'Importeren in huidige stamboom. Dit betekent nog niet dat de stambomen gekoppeld zijn. Er moet een verwantschap zijn tussen beiden door minstens één persoon die in beide stambomen voorkomt en geen dubbele is.
- jetteke white
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
03 mrt 2026 20:39
dank je wel Ruud, volgens mij heb ik dat zo gedaan. Zie alleen wat dubbelen.
- jetteke white
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- jetteke white
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 mrt 2026 15:58
ik heb alles gecontroleerd maar nog steeds geen resultaat helaas.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1061
04 mrt 2026 18:03
Probeer met 'Kwartierherhaling tonen' aan te vinken in de Grafisch rapporten instellingen.
- Han Kortekaas
-
04 mrt 2026 20:34 - 05 mrt 2026 15:58
Een kwartierstaat is een tekstoverzicht van alle voorouders van de persoon in het hoofdvenster. Het is een voorgeslacht in zowel mannelijke als vrouwelijke lijn en wel in opgaande lijn. Als ik een kwartierstaat van mijzelf maak dan krijg ik niet de neven en nichten van mijn ouders te zien
Waarom verwacht u als u de kwartierstaat draait dat beide stambomen uitgelijst worden? Dan moet u weten dat er een of meerdere personen zowel in de ene als de andere stamboom genoemd zijn.
Misschien moet u een andere persoon in het hoofdvenster zetten, dus een andere proband.
Waarom verwacht u als u de kwartierstaat draait dat beide stambomen uitgelijst worden? Dan moet u weten dat er een of meerdere personen zowel in de ene als de andere stamboom genoemd zijn.
Misschien moet u een andere persoon in het hoofdvenster zetten, dus een andere proband.
Laatst bewerkt 05 mrt 2026 15:58 door Han Kortekaas.
- jetteke white
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 mrt 2026 17:19
Dank allebei voor de reakties. Ik kom geen stap verder helaas dus ik heb besloten om het maar zo te laten. Het heeft me al zoveel uren gekost. Ik neem er maar genoegen mee dat mijn gegevens bij elkaar in een bestand staan en dan maar geen overzichten....... Dus nogmaals dank!