- Bedankjes 0
Alle voornamen rapporteren
- Rob van der Vaart
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Alle voornamen rapporteren
09 mrt 2026 17:55
Ik zou op rapporten zoals de Afstammingsreeks, Naamreeks en Stamreeks graag ALLE voornamen EN de roepnaam willen kunnen rapporteren? Is dat mogelijk?
Volgens mij verschijnt thans altijd alleen de eerste voornaam.
Volgens mij verschijnt thans altijd alleen de eerste voornaam.
- Han Kortekaas
-
Re: Alle voornamen rapporteren
09 mrt 2026 21:52 - 09 mrt 2026 21:53
Bij mij komen alle voornamen voluit en roepnaam naar voren.
Heeft u soms een standaardhook.asjl o.i.d. geïnstalleerd?
Heeft u soms een standaardhook.asjl o.i.d. geïnstalleerd?
Laatst bewerkt 09 mrt 2026 21:53 door Han Kortekaas.
- Rob van der Vaart
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 mrt 2026 18:22
Dank voor uw antwoord. Ik heb geen idee wat zo'n standaardhook.asjl inhoudt noch of ik dat (onbewust) heb geïnstalleerd.
Waar kan ik dat checken?
In de bijlage een voorbeeld van het ontbreken van de overige voornamen en de roepnaam in de stamreeks van mijn Aldfaer.
Waar kan ik dat checken?
In de bijlage een voorbeeld van het ontbreken van de overige voornamen en de roepnaam in de stamreeks van mijn Aldfaer.
- Han Kortekaas
-
10 mrt 2026 21:53
Rob,
aan de hand van het plaatje zie ik dat u het heeft over een Grafische weergave van de stamreeks; ik ging uit van de Tekstuele weergave, waar alles voluit staat.
In de grafische weergave zijn voornamen enz allemaal bewust ingekort opdat alles netjes in de blokken staat. Gaat u met de muis over zo'n blok dan ziet u wel de volledige namen.
Zo is het ontworpen.
aan de hand van het plaatje zie ik dat u het heeft over een Grafische weergave van de stamreeks; ik ging uit van de Tekstuele weergave, waar alles voluit staat.
In de grafische weergave zijn voornamen enz allemaal bewust ingekort opdat alles netjes in de blokken staat. Gaat u met de muis over zo'n blok dan ziet u wel de volledige namen.
Zo is het ontworpen.
- Rob van der Vaart
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 mrt 2026 15:54 - 11 mrt 2026 15:54
Ik had het inderdaad over de grafische rapporten. Excuses voor het misverstand.
Ik begrijp uw antwoord. Echter, omdat je de grootte van de blokken kunt aanpassen bij de instellingen ging ik er vanuit dat dan ook die grotere ruimte gebruikt wordt voor meer informatie. Zou wat mij betreft een verbeterpunt zijn. Nu zal ik het met kleine blokken doen.
Dank.
Ik begrijp uw antwoord. Echter, omdat je de grootte van de blokken kunt aanpassen bij de instellingen ging ik er vanuit dat dan ook die grotere ruimte gebruikt wordt voor meer informatie. Zou wat mij betreft een verbeterpunt zijn. Nu zal ik het met kleine blokken doen.
Dank.
Laatst bewerkt 11 mrt 2026 15:54 door Rob van der Vaart.