Bonusrapporten op Mac

• Herman Laukens
  • Auteur
Lees meer

Bonusrapporten op Mac

26 okt 2015 15:48
Heeft iemand ervaring met het draaien van de bonusrapporten op een Mac?

Ik heb een aantal maanden geleden Aldfaer op mac overgebracht via de voorziene procedure. De standaardrapporten werken behoorlijk, de wizzard om zelf rapporten te maken ook, maar de bonusrapporten niet! Ik heb de indruk dat het met de bestandsstructuur te maken heeft, want Aldfaer vindt de rapporten niet, alhoewel ze gecopieerd werden volgens bovengemelde procedure.

Herman
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Bonusrapporten op Mac

26 okt 2015 15:57 - 26 okt 2015 15:57
Er is geen andere bestandsstructuur. Als de Bonus rapporten niet worden gevonden dan zult u moeten kijken op het pad bij Extra -> Instellingen -> Bestanden wat daar voor pad staat bij 'Eigen sjablonen en invoegtoepassingen'. Op dit moment is de standaard map voor Aldfaer c:\users\uw pcnaam\document\aldfaer\invoegtoepassingen
Laatst bewerkt 26 okt 2015 15:57 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
  • Herman Laukens
  • Auteur
Lees meer

26 okt 2015 16:40
Het lijkt inderdaad niet te liggen aan de bestandsstructuur, want het pad is ok. Het rapport dat ik wou maken is een voorouderwaaier. Na het aanmaken van het rapport is het resultaat een scherm "Voorouderwaaier", dus het "titelscherm" zeg maar, en zone waar de waaier moet komen is zwart, dus niet ingevuld. Ik heb alle grafische rapporten i.v.m. voorouders even uitgetest, en van de twaalf mogelijke rapporten zijn er vier ok, ééntje doet het programma crashen ("acces violation"), en zeven hebben een zwart scherm zoals bovengenoemde voorouderwaaier. Vandaar de vraag of anderen met een Mac-toepassing hetzelfde fenomeen vaststellen.

Herman
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 okt 2015 17:29 - 26 okt 2015 17:30
vele grafische rapporten uit de bonus, gebruiken een SVG plug-in om dat weer te geven. Het weergave schernm is een interne IE browser. Ik denk dat u Internet Explorer dient te installeren en daar vervolgens de SVG plug-in op te installeren.
Laatst bewerkt 26 okt 2015 17:30 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
  • Herman Laukens
  • Auteur
Lees meer

26 okt 2015 18:44
Internet Explorer op een Mac, het klinkt "bijzonder"... Ik ga het in ieder geval uittesten.

Alvast bedankt voor de tip!

Herman
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 okt 2015 20:06
Herman,

Misschien heb je ook nog iets aan dit bericht en de andere berichten in het hetzelfde draadje.

Paul
Onderwerp is gesloten.
  • Herman Laukens
  • Auteur
Lees meer

27 okt 2015 11:27
Voortgaande op hetgeen Wim schreef in het bericht dat Paul hierboven vermelde heb ik nog eens getest wat specifiek probleem is. Bij het testen van de (grafische) bonus rapporten (zoals b.v. een voorouderwaaier) verscheen een zwart scherm. Het rapport is echter wel correct terug te vinden in de rapportuitvoer. Bekijken via een browser op Mac (Safari of Chrome in mijn geval) stelt geen probleem.

Alhoewel ik denk dat ik de volledige ( m.i. duidelijke) procedure om Aldfaer naar Mac over te brengen heb gevolgd, is de door Wim vermelde "Winetrick" voor IE mogelijk niet meegekomen, zodat de bonusrapporten de correcte modules niet kunnen aanspreken. Aangezien ik hoe dan ook de rapporten kan opvragen via rapportuitvoer kan ik daar echter mee leven.

Van harte bedankt aan degenen die aan de discussie hebben deelgenomen!

Herman
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

27 okt 2015 15:16
Herman, ik ben geen Mac gebruiker; als er een zwart scherm verschijnt ziet u dan wel links bovenin een wereldbolletje? Een klik op dat wereldbolletje zou het rapport in de standaard browser moeten openen. Althans dat is het gedrag onder Windows.
Onderwerp is gesloten.
  • Herman Laukens
  • Auteur
Lees meer

27 okt 2015 15:32
Ik heb net uw suggestie even uitgetest. Wat verschijnt na het maken van het bonusrapport is de titel, b.v. "Voorouderwaaier 8 generaties" op een scherm met een achtergrondkleur. Binnen dat scherm is een zone waar de waaier dan zou moeten verschijnen, maar die zone is zwart. Ik neem aan dat die zone via IE of via een winetrick die IE "vertaalt" moet ingevuld worden. Dit gebeurt dus niet. Het wereldbolletje verschijnt inderdaad bovenaan, maar erop klikken heeft geen effect.

Zoals gezegd vind ik de correcte weergave wél terug via de rapportuitvoer.

Herman
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

27 okt 2015 16:42
Herman, Ruud vroeg het al of u wel de SVG plug had geïnstalleerd zodat de interne IE daar gebruik van kan maken. Ik denk dat u daardoor bij een aantal rapporten een zwart scherm heeft.
Onderwerp is gesloten.
  • Herman Laukens
  • Auteur
Lees meer

27 okt 2015 17:35
Han,

Internet explorer voor Mac bestaan voor zover ik weet niet meer, en ik kan hem dus niet installeren. Ik heb geen idee hoe ik die SVG-plug zonder IE zou moeten installeren. De browsers waarover ik beschik op mijn Mac zijn Safari en Chrome, die zonder problemen SVG kunnen weergeven.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

27 okt 2015 18:30
Het probleem is dat de SVG plug-in alleen voor IE nodig is. De interne Aldfaer (IE)browser heeft die ook nodig. Het probleem ligt daarom volgens mij in de niet geïnstalleerde "winetrick"

Het door Han aangehaalde wereldbolletje zou de uitvoer in uw default browser moeten openen. En Ja Safari en Chrome (en Firefox en ....) hebben geen SVG nodig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Herman Laukens
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena