Aldfaer op de MAC NU OOK MET EL CAPITAN.

• HANNON
Lees meer

Re: Aldfaer op de MAC NU OOK MET EL CAPITAN.

29 jan 2016 11:36
Na alles verwijderd te hebben en ondertussen versie2.0 van 15 januari gevolgd te hebben is het mij toch gelukt.
Heb wel problemen met muis en krijg tevens foutmelding bij opslaan.

Hoe krijg ik toegang tot "Instellingen" van Aldfaer?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

29 jan 2016 11:48
Tab Extra -> Instellingen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HANNON
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

29 jan 2016 12:27
Hannon,

Indien het muisprobleem het verspringen van de cursor is, in de instellingen 'Hints zichtbaar' uitvinken.
Onderwerp is gesloten.
  • HANNON
Lees meer

29 jan 2016 13:14
Bedankt,
Reeds gedaan en opgelost.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

29 jan 2016 16:40
In antwoord op de vraag van Herman Laukens: OSX 10.11.3 kan gewoon worden geïnstalleerd.
(Dat wil zeggen bij op het system loopt hij zonder problemen en Aldfaer werkt als altijd.)

In antwoord op de vragen ten aanzien van het opslaan van bestanden:
Als de stambomen van Windows worden overgezet naar een MAC (of een andere Windows computer) is de kans groot dat de bestanden op de nieuwe computer het kenmerk 'alleen lezen' hebben (dit is in ieder geval waar als het medium waarmee het overzetten plaatsvindt een CD of DVD is). Dit probleem is op te lossen door zelf in het bestandssysteem van de computer t e gaan sleutelen, maar dan is het risico meer dan denkbeeldig dat je de situatie slechter meekt dan hij al is. Daarom raad ik aan om de stamboom te openen en vervolgens op te slaan onder een andere naam.('Bestand' --> 'Opslaan als'). Na afsluiten van Aldfaer kan je eventueel de 'alleen lezen bestand verwijderen, het nieuw aangemaakte bestand openen met Aldfaer en weer op te slaan onder de oude naam. Vervolgens kan het tijdelijke bestand worden verwijderd.

Ik hoop dat dit helpt.
Onderwerp is gesloten.
  • Meinte Bonthuis
Lees meer

29 jan 2016 16:41
De problemen van het niet willen opslaan zijn opgelost door Wim. Nogmaals bedankt!!!!
Windows bestanden zijn alleen lees bestanden. Dus bij een wijziging in je stamboom het bestand Opslaan als...... xxxxx2.. en klaar is Kees!
Oude bestand weggooien...

Wim zal hier ook nog wel melding van maken.
Onderwerp is gesloten.
  • Jan Bremer
Lees meer

03 feb 2016 15:06
Beste Wim,
Ben heel blij dat je een goed installatievoorschrift hebt gemaakt! Bijna alles werkt weer op de Mac.
Blijft toch nog een vraag over. Zowel bij de nieuwe als de vorige versie van Aldfaer op mijn Mac was het niet mogelijk om bij dubbelklikken op een MP3 bestand in het veld "Persoon" het bijbehorende geluid te activeren. Als ik direct in de map Materiaal hetzelfde bestand aanklik dan hoor ik het geluid wel. Een .doc bestand openen lukt evenmin bij dubbelklikken in Aldfaer.
Een .jpg bestand openen werkt gelukkig prima.
Ben benieuwd of hier een oplossing voor te vinden is...
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

05 feb 2016 09:40
Jan,

Ik zal hier die komende dagen naar kijken, maar ik heb geen idee of het gaat lukken. Het probleem is nul. dat Aldfaer de standaard programma gebruikt die je in windows heb ingesteld voor het openen van bepaalde bestandstypen. En die zijn niet beschikbaar in het pakket waarmee ik Aldfaer laten werken onder OSX. Maar zoals gezegd: ik ga er de komende dagen mee aan de slag.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

06 feb 2016 10:32
Eh eh.
Dubbelklik doet alleen afbeeldingen in de ALDFAER viewer openen. Nooit andere bestandsformaten. Om deze in de toegewezen applicatie te openen dien je Ctrl+enkelklik te gebruiken
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

06 feb 2016 16:14
Aanvulling,
De Ctrl+enkelklik geldt ook als je een gekoppelde JPG in jouw fotoprogramma wil openen
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

10 feb 2016 15:08
Jan,

ik heb dagen zitten puzzelen en ben tot de conclusie gekomen dat het niet te doen is (althans niet voor mij) om andere bestandstypen dan afbeeldingen direct vanuit ALdfaer op de mac te openen. DE reden: de ctrl-toets heeft op de mac al een vaste functie en daardoor is het onmogelijk om ctrl+enkelklik (Ruud bedankt voor je geheugensteuntje) in te voeren. Die andere bestanden moet je dus openen vanuit OSX zelf.

Het spijt mij zeer, maar het is niet anders.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

10 feb 2016 18:32 - 10 feb 2016 18:38
Wim
Heb in de oertijd van Apple met hun pc's gewerkt maar de systemen van vandaag zijn voor mij onbekend. Misschien dom, maar is er een andere toetscombinatie te bedenken voor Mac gebruik die de Windows Ctrl+enkelklik kan vervangen
b.v. Cmd+enkelklik of Fn+Cmd+enkelklik of Alt+Cmd+enkelklik

Misschien dat de volgende iets oplevert:
www.macworld.co.uk/how-to/mac/keyboard-s...aste-option-3504584/
En het gaat niet om de promoted stories
Laatst bewerkt 10 feb 2016 18:38 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena