- Bedankjes 0
geen cfg bestand
- Francke
Lees minder
Lees meer
Re: geen cfg bestand
05 sep 2018 12:30
Volgens mij niet. Om er zeker van te zijn, verwijder Aldfaer 6.2 met uninstall en controleer daarna het register, als administrator kun je het 'restant' uit het register verwijderen.
- Frans Verbunt
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 sep 2018 14:34
Hallo Han, toch nog een aanvulling op mijn laatste reactie. Heb opnieuw alles afgezocht naar bestand en bestandrelaties Aldfaer.cfg. Zijn allemaal snelkoppelingen, die ook (weer) verwijderd heb. Er blijft een vreemde over namelijk ///c:/Aldfaer.cfg Dit blijkt een internetkoppeling , ik weet niet in hoeverre die voor de problemen kan zorgen. Ik kan deze vooralsnog niet verwijderen. ER volgt een foutbericht " Fout 0x80004002 Interface wordt niet ondersteund". Verder vindt ik via "regedit" een het registerbestand een aantal register- mappen met aan Aldfaer Foundation gerelateerde settings. De namen van die mappen luiden :
S-1-5-21-dan een tal cijfercombinaties en afgsloten met -1000 en -1001. dit laatste getal betreft de user.
Kan ik deze map na een uninstall probleemloos verwijderen ?
m.vr.gr.
Frans Verbunt
S-1-5-21-dan een tal cijfercombinaties en afgsloten met -1000 en -1001. dit laatste getal betreft de user.
m.vr.gr.
Frans Verbunt
- Frans Verbunt
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 sep 2018 14:36
Toch nog een aanvulling op mijn laatste reactie. Heb opnieuw alles afgezocht naar bestand en bestandrelaties Aldfaer.cfg. Zijn allemaal snelkoppelingen, die ook (weer) verwijderd heb. Er blijft een vreemde over namelijk ///c:/Aldfaer.cfg Dit blijkt een internetkoppeling , ik weet niet in hoeverre die voor de problemen kan zorgen. Ik kan deze vooralsnog niet verwijderen. ER volgt een foutbericht " Fout 0x80004002 Interface wordt niet ondersteund". Verder vindt ik via "regedit" een het registerbestand een aantal register- mappen met aan Aldfaer Foundation gerelateerde settings. De namen van die mappen luiden :
m.vr.gr.
Frans Verbunt
m.vr.gr.
Frans Verbunt
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 sep 2018 14:52
Alles weggooien behave je stamboombestand(en) en materiaalmap(pen).
Als je Aldfaer voor de eerste gaat gebruiken zijn er immers ook geen cfg en register verwijzingen, Aldfaer maakt alles aan, als het voor de eerste keer wordt gestart, en dat simuleer je nu door alles te verwijderen.
Als je Aldfaer voor de eerste gaat gebruiken zijn er immers ook geen cfg en register verwijzingen, Aldfaer maakt alles aan, als het voor de eerste keer wordt gestart, en dat simuleer je nu door alles te verwijderen.
- Ruud de Ruiter
-
06 sep 2018 07:48
Frans,
zie bericht aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3928-geen....html?start=12#24234
Het is dus nu een gebed zonder einde en wat je nu aan het doen bent, daar heb je niets te zoeken en moet je gewoon vanaf blijven. Ook voor personen met computer kennis uit de jaren 80 of zoals voor mij uit de jaren 60 (analoog 1963 - digitaal 1968). Het aanbod blijft nog tot zaterdag geldig.
zie bericht aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/3928-geen....html?start=12#24234
Het is dus nu een gebed zonder einde en wat je nu aan het doen bent, daar heb je niets te zoeken en moet je gewoon vanaf blijven. Ook voor personen met computer kennis uit de jaren 80 of zoals voor mij uit de jaren 60 (analoog 1963 - digitaal 1968). Het aanbod blijft nog tot zaterdag geldig.
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 sep 2018 11:01
Een ieder is vrij om in zijn eigen Windows register te kijken en daar dingen weg te gooien, in het geval Aldfaer 6.2 kan dat geen kwaad, het betreft hier posities, groottes ed van de toolbars.
- Frans Verbunt
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 sep 2018 13:41
Hallo Ruud,
Bedankt voor je reactie en je aanbod. Ik ben eerst een weekje met vakantie en zal pas daarna met hopelijk nieuwe insparatie de draad weer oppakken. Vanmorgen na opschoning weer een poging gedaan voor een nieuwe installatie van 6.2. Resultaat opnieuw het ontbreken van de Aldfaer.cfg file, waardoor ik Alfaer dus niet gestart krijg, ook al lees op meerdere plaatsen dat een nieuwe Aldfaer zonder .cfg file zou starten en dan zelf zo'n file aan zou maken.
M.vr.gr.
Frans Verbunt
Bedankt voor je reactie en je aanbod. Ik ben eerst een weekje met vakantie en zal pas daarna met hopelijk nieuwe insparatie de draad weer oppakken. Vanmorgen na opschoning weer een poging gedaan voor een nieuwe installatie van 6.2. Resultaat opnieuw het ontbreken van de Aldfaer.cfg file, waardoor ik Alfaer dus niet gestart krijg, ook al lees op meerdere plaatsen dat een nieuwe Aldfaer zonder .cfg file zou starten en dan zelf zo'n file aan zou maken.
M.vr.gr.
Frans Verbunt
- Ruud de Ruiter
-
06 sep 2018 14:17
Frans, nog even een reactie
Ondanks je KPN anti virus, Windows defender kan een app al dan niet gedeeltelijk buiten werking stellen. B.v. niet toestaan dat een word.docx of een Excel.xlsx wordt opgeslagen.
Lees in www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20Antivirus.pdf het gedeelte Windows defender.
Omdat deze blijkbaar Aldfaer niet kent, laat hij waarschijnlijk de generatie van Aldfaer.cfg niet toe.
Na Aldfaer.exe als toegestaan te hebben verklaard, dien je de PC een herstart te doen om de wijziging de activeren. Vervolgens, over de huidige heen, Aldfaer opnieuw installeren. Als ik gelijk heb, dan zou nu de config wel aangemaakt moeten worden.
Ondanks je KPN anti virus, Windows defender kan een app al dan niet gedeeltelijk buiten werking stellen. B.v. niet toestaan dat een word.docx of een Excel.xlsx wordt opgeslagen.
Lees in www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20Antivirus.pdf het gedeelte Windows defender.
Omdat deze blijkbaar Aldfaer niet kent, laat hij waarschijnlijk de generatie van Aldfaer.cfg niet toe.
Na Aldfaer.exe als toegestaan te hebben verklaard, dien je de PC een herstart te doen om de wijziging de activeren. Vervolgens, over de huidige heen, Aldfaer opnieuw installeren. Als ik gelijk heb, dan zou nu de config wel aangemaakt moeten worden.
- Frans Verbunt
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 sep 2018 19:41
Hallo Ruud, bedankt voor je reactie. Sorry dat ik nu pas antwoord maar ik was een weekje met vacatie (zonder Aldfaer zorgen). Ik heb de site bezocht en getracht het gehele geadviseerde traject te behandelen. Ik loop echter vast bij keus "Virus- en bedreigingsbeveiliging". Pagina niet beschikbaar met een verwijzing naar KPN-veilig. Ik ga nu proberen dit KPN etc tijdelijk uit te schakelen en de volledige Windows defender in te schakelen omdat 2 verschillende virusbeveiligingen schijnbaar niet samen kunnen gaan. en daarna een nieuwe installatie doen. Ik houd u op de hoogte.
M.vr.gr.
Frans Verbunt
M.vr.gr.
Frans Verbunt
- Frans Verbunt
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 sep 2018 19:01
Hallo Ruud,
Nogmaals bedankt voor uw ondersteuning. Na tijdelijke uitschakeling van mijn KPN Veilig heb ik Aldfaer.exe in Windows defender kunnen toevoegen aan uitsluitingen. Daarna een schone installatie gedaan. Verdere resultaten en status van de situatie heb ik omschreven in de bijlage. Ik hoop dat je nog neder kunt adviseren.
Alvast bedankt
Frans Verbunt
Nogmaals bedankt voor uw ondersteuning. Na tijdelijke uitschakeling van mijn KPN Veilig heb ik Aldfaer.exe in Windows defender kunnen toevoegen aan uitsluitingen. Daarna een schone installatie gedaan. Verdere resultaten en status van de situatie heb ik omschreven in de bijlage. Ik hoop dat je nog neder kunt adviseren.
Alvast bedankt
Frans Verbunt
- Ruud de Ruiter
-
21 sep 2018 20:15
Frans
de bijlage lijkt niet te werken.
Stuur mij die direct
de bijlage lijkt niet te werken.
Stuur mij die direct
- Frans Verbunt
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 sep 2018 19:44
Hallo Forum deelnemers.
Eureka mijn problemen zijn opgelost. Na veel testen zoeken, in spitten in de verkenner, logboeken en beveiligingen een aantal duistere elementen kunnen verwijderen waarna alles weer functioneerden.
Iedereen bedankt voor zijn/haar belangstelling en bijdrage aan de discussie in het bijzonder Ruud de Ruiter.
Met vriendelijke groet,
Frans Verbunt
Eureka mijn problemen zijn opgelost. Na veel testen zoeken, in spitten in de verkenner, logboeken en beveiligingen een aantal duistere elementen kunnen verwijderen waarna alles weer functioneerden.
Iedereen bedankt voor zijn/haar belangstelling en bijdrage aan de discussie in het bijzonder Ruud de Ruiter.
Met vriendelijke groet,
Frans Verbunt