- Bedankjes 0
upgrade naar versie 12
- Roland Timmermans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
upgrade naar versie 12
21 nov 2025 13:56
Ik heb een versie 10 en wil upgraden naar versie 12. Installeer ik dan best eerst versie 11, doe de conversie, en installeer dan versie 12?
- Han Kortekaas
-
Re: upgrade naar versie 12
21 nov 2025 16:13
Roland,
ga naar Extra > Instellingen en zet een vink bij Algemeen > Controleren op updates bij opstarten. Laat Aldfaer het werk doen!
ga naar Extra > Instellingen en zet een vink bij Algemeen > Controleren op updates bij opstarten. Laat Aldfaer het werk doen!
- Roland Timmermans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 nov 2025 16:43
Ik krijg de melding dat ik moet gaan via versie 11of imprteren via GEDCOM-import. Wat is aangewezen?
- Roland Timmermans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 nov 2025 17:05
Ik heb versie 11 gedownload, maar Aldfaer kan mijn stamboom niet openen
- Han Kortekaas
-
21 nov 2025 18:24
dan zou ik eerst 11 installeren , Aldfaer openen die vanzelf de stamboom inleest, als je nnog meer stambomen hebt die ook even inlezen, dan Aldfaer afsluiten en weer openen, waarna Aldfaer de versie 12 gaat installeren en die converteert meteen ook de laatst ingelezen stamboom.
- Roland Timmermans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 nov 2025 18:45
Werkt niet. Versie 11 kan de versie 10 niet lezen. Ondertussen ben ik versie 10 kwijt op mijn laptop, maar ik heb nog een versie 10 staan op een andere pc. De stamboom zelf staat op dropbox. Dus ik kan die vandaar inlezen. Ik ben wel de link naar de foto's kwijt; Waarom weet ik niet. En dan hoop ik met GEDCOm out en GEDCOM in de stamboom in versie 12 te krijgen. Wat denk je?
- Roland Timmermans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 nov 2025 18:49
De uitleg dat versie 12 elke stamboom hoger dan versie 7 kan converteren klopt niet.
- Han Kortekaas
-
21 nov 2025 23:39
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik heb alleen gereageerd op jouw indicatie dat je versie 10 had. Dan neem ik aan dat al je stambomen door versie 10 zijn ingelezen geweest en niet dat er nog stambomen zijn van veel eerdere versies. Die dus nog nooit door een hogere versie ingelezen (geconverteerd) zijn.
Als de link naar het fotomateriaal weg is dan moet de Stamboom > Eigenschappen weer van de map materiaal voorzien worden.
Als de link naar het fotomateriaal weg is dan moet de Stamboom > Eigenschappen weer van de map materiaal voorzien worden.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
21 nov 2025 23:47 - 21 nov 2025 23:47De stamboom in DropBox bewaren is om problemen vragen. Verplaats deze naar de pc alvorens verdere acties te nemen......De stamboom zelf staat op dropbox. Dus ik kan die vandaar inlezen. .....
Laatst bewerkt 21 nov 2025 23:47 door JayCee.
- Roland Timmermans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
- Roland Timmermans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 nov 2025 11:13
Beste,
Bedankt voor de info. Ik heb dit gelezen. Is het geen oplossing om de synchronisatie van one drive, dropbox etc tijdelijk uit te schakelen wanneer we aldfaer openen?
Bedankt voor de info. Ik heb dit gelezen. Is het geen oplossing om de synchronisatie van one drive, dropbox etc tijdelijk uit te schakelen wanneer we aldfaer openen?