- Bedankjes 0
In Aldfaer 11.1 worden peetouders niet vermeld in CBG rapportages
- Michaël Boers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
In Aldfaer 11.1 worden peetouders niet vermeld in CBG rapportages
29 nov 2024 13:27
Met ingang van versie 11.0 is het mogelijk bij een doop getuigen en peetouders in te voeren.
Bij mijn weten is een peetouder precies hetzelfde als een getuige. Maar bij het aanmaken van een CBG-rapportage worden alleen de getuigen vermeld en niet de peetouders.
Waarom is dat zo? of is dit een bug?
Michaël Boers
Bij mijn weten is een peetouder precies hetzelfde als een getuige. Maar bij het aanmaken van een CBG-rapportage worden alleen de getuigen vermeld en niet de peetouders.
Waarom is dat zo? of is dit een bug?
Michaël Boers
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
Re: In Aldfaer 11.1 worden peetouders niet vermeld in CBG rapportages
29 nov 2024 16:37
Michaël,
CBG rapportages hebben eigen opmaak.
Zie voor meer informatie Menu Tonen->Rapporten..
Standaard tekst rapporten en dan de link CBG Rapporten.
CBG rapportages hebben eigen opmaak.
Zie voor meer informatie Menu Tonen->Rapporten..
Standaard tekst rapporten en dan de link CBG Rapporten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
29 nov 2024 19:12 - 29 nov 2024 19:13.......Bij mijn weten is een peetouder precies hetzelfde als een getuige. ......
Dit is niet zo. Peetouders zijn personen die een bepaalde last aanvaarden, nl voor het kind te zorgen indien het noodzakelijk zou worden zijn en voor de geloviige opvoeding van de dopeling. Getuigen zijn betrokkenen, meestal familie, vrienden of kenissen, die kunnen getuigen van een geboorte, doopsel, huwelijk of overlijden.
Laatst bewerkt 29 nov 2024 19:13 door JayCee.
- Michaël Boers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 nov 2024 19:57
JayCee,
Ik verschil toch van mening hier: een peetoom of -tante moet altijd aanwezig zijn als getuige bij een doop. En omgekeerd kun je -indien er maar twee getuigen zijn bij een doop, deze ook gelijkstellen aan de peetoom en -tante.
Als die niet gelijk aan elkaar zouden zijn, zou je dezelfde personen bij een doop zowel als getuige, en als peetoom / -tante moeten opvoeren en dat lijkt me een beetje absurd.
Michaël
Ik verschil toch van mening hier: een peetoom of -tante moet altijd aanwezig zijn als getuige bij een doop. En omgekeerd kun je -indien er maar twee getuigen zijn bij een doop, deze ook gelijkstellen aan de peetoom en -tante.
Als die niet gelijk aan elkaar zouden zijn, zou je dezelfde personen bij een doop zowel als getuige, en als peetoom / -tante moeten opvoeren en dat lijkt me een beetje absurd.
Michaël
- Ruud de Ruiter
-
02 dec 2024 09:03
Naar mijn weten zijn de CBG rapporten van Aldfaer het resultaat van specificaties vastgelegd door het CBG. Derhalve, indien volgens gebruikers van Aldfaer een wijziging van deze rapportages noodzakelijk is, dienen deze CBG-specificaties eerst door het CBG gewijzigd te worden.
Mij is onbekend of het CBG “automatisch” deze specificaties aanpast of gebruikers die menen binnen deze rapporten een probleem vast te stellen dit bij het CBG moeten aankaarten. Hierbij ga ik er van uit dat het team dit al met het CBG heeft aangekaart.
Mij is onbekend of het CBG “automatisch” deze specificaties aanpast of gebruikers die menen binnen deze rapporten een probleem vast te stellen dit bij het CBG moeten aankaarten. Hierbij ga ik er van uit dat het team dit al met het CBG heeft aangekaart.